فیروز سیر با خانه اپرای ارمنستان آشنا شوید! - فیروز سیر

تاریخ انتشار: یکشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۷

خانه اپرای ارمنستان

“خانه اپرای ارمنستان” را می توان از دیدنی ترین جاذبه های ایروان دانست که توسط معمار برجسته “الکساندر تامانیان” طراحی شده است. از شگفتی هایی که در طراحی این تالار به چشم می خورد، در نظر گرفتن یک سقف برای دو تالار با دو استیج مجزا است. سالن غربی این تالار به ارکستر سمفونی و سالن شرقی آن به اپرا و باله تعلق دارد. این تالار در سال ۱۹۹۳ میلادی افتتاح شد و سه سال بعد تامانیان توانست جایزه بهترین طراحی را در پاریس از آن خود کند. نام خانه اپرای ارمنستان در بین ۱۰ خانه برتر اپرای جهان می درخشد.

خانه اپرای ارمنستان

تاریخچه خانه اپرای ارمنستان

اولین اپرای بین المللی ارمنستان به قرن چهارم باز می گردد. زمانی که ارمنستان برای رسیدن به استقلالش به مبارزه مشغول بود. از آن زمان به بعد بود که وجود یک سالن اپرا، بیش از گذشته در ارمنستان احساس می شد. در آن زمان هنرمندان رویای داشتن یک خانه اپرا را برای پیاده سازی ایده هایشان در سر می پروراندند. سرانجام خانه اپرای ارمنستان در سال ۱۹۹۳ میلادی ساخته شد. خانه اپرایی که به خوبی شکوه و زیبایی معماری شوروی را به جهانیان نشان داد.

“سالن کنسرت آرام خاچاتوریان” با ۱۴۰۰۰ نفر ظرفیت و “سالن اپرا و باله ملی تئاتر ارمنستان” با ۱۲۶۰ نفر ظرفیت، بخش های اصلی خانه اپرای ارمنستان را می سازند.

فاز دوم طراحی و ساخت خانه اپرای ارمنستان به سال ۱۹۴۰ میلادی بازمی گردد. زمانی که تامانیان از دنیا رفته بود و مابقی پروژه توسط پسر تامانیان که “جورج” نام داشت، پیش رفت. سرانجام در سال ۱۹۵۳ کار خانه اپرای ارمنستان به پایان رسید.

خانه اپرای ارمنستان

تاریخچه خانه اپرای ارمنستان

اولین اپرای خانه اپرای ارمنستان

اولین برنامه این سالن در سال ۱۹۳۲ میلادی توسط “الکساندر اسپندبریان” به اجرا در آمد. در خانه اپرای ارمنستان تندیس هایی را خواهید دید که به عنوان یادبودی از تامانیان، اسپندبریان و “هومانس تومانیان” که از شاعرهای مطرح ارمنی بود، ساخته شده است.

خانه اپرای ارمنستان

اولین باله در خانه اپرای ارمنستان

اولین باله ای که در خانه اپرای ارمنستان اجرا شد، به سال ۱۹۳۵ میلادی برمی گردد. زمانی که “پیوتر چایکوفسکی”، اثری به نام “دریاچه قو” را در آن اجرا کرد. در سال ۱۹۳۹ میلادی، “Aram Kachatourian” اولین باله ارمنی را در تالار اجرا کرد و پس از آن با خلق اثری دیگر با نام “گایانه” به محبوبیت بیشتری رسید. گایانه بعد ها در نقاط مخلف جهان به اجرا درآمد و هنر و نبوغ این آهنگساز ارمنی را به جهانیان نشان داد.

خانه اپرای ارمنستان

چطور به خانه اپرای ارمنستان برویم؟

در هر نقطه از ایروان که باشید در مدت زمان ۳۰ تا ۴۰ دقیقه به خانه اپرا می رسید. البته این زمان برای ساکنان مرکز شهر، به ۱۰ تا ۲۰ دقیقه کاهش می یابد. از خیابان شمالی میدان جمهوری تا خانه اپرا راه زیادی نیست و با یک پیاده روی کوتاه به مقصد می رسید.

چطور بلیط تهیه کنیم؟

برای تهیه بلیط کافیست که به دفتر اداری اپرا سری بزنید. در این دفتر که در مجاورت ساختمان اصلی قرار گرفته است، تمامی بلیط های موجود ارائه می شود. البته می توانید برای تهیه بلیط به سایت های آنلاین هم مراجعه کنید.

چطور به خانه اپرای ارمنستان برویم؟

قانون و مقررات ساختمان اپرا

ساختمان اپرا باید و نباید هایی دارد که پیش از بازدید باید آنها را بدانید. با ما همراه باشید تا در مورد این قوانین با شما صحبت کنیم.

  • اگرچه محدودیت های زیادی در مورد پوشش بازدیدکنندگان خانه اپرا وجود ندارد، اما یادتان باشد با لباس ورزشی به بازدید نروید! چون در این صورت، با ورود شما مخالفت خواهد شد.
  • ورود حیوانات به سالن اپرا ممنوع است. پس اگر حیوان خانگی دارید، پیش از بازدید فکری به حالش بکنید!
  • شما در سالن اپرا نمی توانید خوراکی یا نوشیدنی میل کنید و در صورت به همراه داشتن مواد خوراکی، به شما تذکر داده می شود.
  • ماموران سالن اپرا از ورود بازدیدکنندگانی که حال طبیعی ندارند، جلوگیری می کنند. به همین جهت افرادی که انواع مواد مخدر از جمله الکل مصرف می کنند، اجازه ورود نخواهند داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ممنوعیت های ورود به سالن اپرا، می توانید به سایت رسمی خانه اپرای ارمنستان بروید و اطلاعات دقیق تری کسب کنید.

قانون و مقررات ساختمان اپرا

دریاچه قو و خانه اپرای ایروان

یکی از دیدنی ترین نقاطی که در نزدیکی خانه اپرای ایروان قرار گرفته است، دریاچه قو است که در سال ۱۹۶۳ میلادی ساخته شد. این دریاچه به افتخار اولین باله ای که توسط چایکوفسکی در خانه اپرا برگزار شد، “دریاچه قو” نام گرفت. دریاچه قو از نقاط دیدنی شهر است که برای گردشگران و ارامنه از جذابیت بالایی برخوردار است. تا کنون جشنواره ها و کنسرت های زیادی در فضای این دریاچه ساماندهی شده است. حتی اگر در این دریاچه جشنی هم برپا نباشد، می توانید با نشستن در فضای باز این محیط، لذت ببرید و رقص قوها را تماشا کنید.

دریاچه قو و خانه اپرای ایروان

کافه ها و رستوران های اطراف خانه اپرا

در اطراف خانه اپرا و دریاچه قو، تعداد زیادی کافه و رستوران قرار گرفته است که بعضی از آنها فضای دنجی دارند. رستوران ها و کافه های موجود، خوراکی های متنوعی را عرضه می کنند که می توانید از میانشان یکی را انتخاب کنید و با نشستن در مکان های تعبیه شده، ضمن میل کردن غذا یا نوشیدنی از چشم انداز فوق العاده هم لذت ببرید.

کافه ها و رستوران های اطراف خانه اپرا

شما می توانید برای خرید بلیط هواپیما تهران به ایروان ارمنستان و رزرو هتل ایروان به سایت گردشگری سفرمی مراجعه نموده و سفری لذت بخش و متفاوت را تجربه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 449 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.