فیروز سیر با خطرناک ترین رودخانه های دنیا آشنا شوید ! - فیروز سیر

تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۷

۱٫۳
/
۵
(
۳

امتیاز

)

خطرناک ترین رودخانه های دنیا

رودخانه ها نقش مهمی در حیات بشر دارند و بسیاری از تمدن های بزرگ در اطراف آن ها شکل گرفته است. در واقع رودخانه ها بستر شکل گیری زندگی مدرن امروزی هستند. امروزه از رودخانه ها برای تأمین آب آشامیدنی، حمل و نقل و ماجراجویی استفاده می شود. در این مطلب به خطرناک ترین رودخانه های دنیا می پردازیم. بعضی از آن ها به علت استفاده ی نادرست انسان ها، بعضی برای تأثیراتی که بر محیط اطرافشان می گذارند و بعضی دیگر به خاطر حیوانات خطرناک، در این لیست قرار می گیرند.

 خطرناک ترین رودخانه های دنیا

رود نیل (Nile River)

رود نیل به عنوان بلندترین رودخانه ی دنیا شناخته می شود. این رود در شمال شرقی آفریقا واقع شده است و در کشورهای مصر، سودان و اوگاندا جاری می شود و در نهایت به دریای مدیترانه می ریزد؛ اما چرا رود نیل در لیست خطرناک ترین رودخانه های دنیا قرار می گیرد:

۱- جریان آب در بعضی از مناطق این رود بسیار پرفشار است و حتی ماهرترین شناگرها نیز قادر به تحمل آن نیستند؛ بنابراین تاکنون افراد بسیار زیادی طعمه ی نیل سرکش شده اند.

۲- رود نیل خانه ی بسیاری از خطرناک ترین موجودات دنیاست. از جمله ی آن ها می توان به عنکبوت های سمی، تمساح های غول پیکر و پشه های بیماری زا اشاره کرد که مرگ حتمی را برای بسیاری از گردشگران به ارمغان می آورند.

رود نیل

در هر صورت باید اعتراف کنیم شنا کردن در رود نیل در فصل تابستان یکی از هیجان‌انگیزترین لذت های زندگی ست؛ بنابراین از بومیان و راهنمایان تور کمک بگیرید تا بتوانید در زمان و مکان مناسب آب تنی هیجان انگیزی را تجربه کنید.

رود نیل

رودخانه وارف (Wharfe)

رودخانه ی وارف در شهر کوچک یورکشیر انگلستان واقع شده است. در نگاه اول با یک رودخانه ی بسیار رویایی روبه‌رو می شوید که محل مناسبی برای پیاده روی های عاشقانه و پیکنیک های خانوادگی ست، اما همین رودخانه ی کم عرض و به ظاهر رام قاتل صدها نفر است.

از آن جایی که عرض رودخانه ی وارف بسیار کم است، به همین علت ناظرین تصور می کنند که در بدبینانه ترین حال با نهایتاً عمق یک متری طرف هستند و بنابراین می توانند به راحتی در این رودخانه شنا کنند؛ اما وقتی قدم به وارف می گذارند. جریان وحشی آب آن ها را تا عمق ده متری به پایین می کشد. علاوه براین کف و دیواره ی سنگی را نیز باید به مصیبت های رود وارف اضافه کرد. دو فاکتوری که مرگ هر شناگری را حتمی می کند و به احتمال زیاد حتی جسد آن ها را نیز برنمی گرداند.

رودخانه وارف

بنابراین توصیه می کنیم در سفر به انگلستان و شهر زیبای یورکشیر، تنها از زیبایی های رود وارف لذت ببرید و فکر نزدیک شدن به آن را از ذهنتان خارج کنید!

رودخانه وارف

رودخانه کنگو (Congo)

تصور کنید در یک رودخانه ی پر پیچ و خم ۳۰۰۰ مایلی قایق سواری می کنید و اطرافتان را پوشش گیاهی بسیار متراکمی فراگرفته به صورتی که اجازه نمی دهد نور خورشید به سطح آب برسد. بله شما در قلب تاریکی آفریقا، رودخانه ی کنگو هستید.

رودخانه ی کنگو

کشور آفریقا به داشتن رودخانه های وحشی و مرموز معروف است. رودخانه کنگو یکی از خطرناک ترین آن هاست. این رودخانه بعد از نیل بلندترین رود آفریقاست.

اما چه چیزی رودخانه کنگو را تا این حد مرموز و خطرناک کرده است. علاوه بر طول زیاد و پوشش گیاهی بسیار متراکم، این رود زیستگاه خطرناک ترین جانداران دنیاست به علاوه دقیقاً شبیه به یک ماز عمل می کند به زبان ساده شما وارد یکی از دروازه های جهنم شده اید و خروج از آن تقریباً غیر ممکن است!

رودخانه ی کنگو

رودخانه آمازون (Amazon)

این شما و این خطرناک ترین رودخانه ی دنیا. آمازون در آمریکای جنوبی قرار دارد و پر آب ترین رودخانه ی جهان به حساب می آید که بیش از ۱۰۰۰ انشعاب دارد و در نهایت به اقیانوس اطلس می ریزد.

اما چرا آمازون در صدر لیست خطرناک ترین رودخانه های دنیا قرار میگیرد. رودخانه ی آمازون به علت شرایط ویژه ی جغرافیایی از آب بسیار گرمی برخوردار است که محل زندگی نادر ترین موجودات جهان است. تنوع این موجودات ناشناخته بسیار بالاست و قادرند در کسری از ثانیه هر قربانی را به کام مرگ بکشانند. علاوه بر این رودخانه آمازون بسیار پیچ در پیچ است و همین امر احتمال گم شدن در آن را افزایش می دهد.

رودخانه آمازون

در نهایت نیز باید به گونه ای از مارهای افعی اشاره کنیم که در زیر آب های نواحی از آمازون زندگی می کنند و برطبق باور بومیان منطقه بسیاری را به کام مرگ می کشانند.

رودخانه آمازون

خلاصه

رودخانه ها از زیباترین، مفید ترین و در عین حال مرگبارترین جاذبه های طبیعی هستند. انسان های بسیاری در طول تاریخ از نعمت های بی کران رودخانه ها استفاده کرده اند و عده ی دیگری نیز قربانی خشم و طغیان آن ها شده اند.

امروزه رودخانه ها از اهمیت گردشگری بسیاری برخوردارند و افراد بسیاری تنها به قصد ماجراجویی به سراغ آن ها می روند. در این مطلب به معرفی چند نمونه از خطرناک ترین رودخانه های دنیا پرداختیم. امیدواریم در سفر به این مناطق توصیه های ما را جدی بگیرید و دوستی مسالمت آمیزی با طبیعت داشته باشید.

همراه سفرمی باشید تا اطلاعات گردشگری خود را تکمیل نموده و سفری لذت بخش را تجربه نمایید. همچنین شما می توانید برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل به سایت سفرمی مراجعه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 356 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.