فیروز سیر با روستاها و شهرهای زیبای ایرلند آشنا شوید ! - فیروز سیر

تاریخ انتشار: سه شنبه, ۱۲ تیر ۱۳۹۷

۲٫۶
/
۵
(
۷

امتیاز

)

از روستاها و شهر های ایرلند چه می دانید؟

افراد بسیاری ترجیح می دهند تعطیلات خود را در کشور ایرلند بگذرانند به همین علت شهر دوبلین پایتخت این کشور معمولاً گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند. اما سفر بسیاری از گردشگران فقط به این شهر محدود می شود بدون سر زدن به‌ دیگر شهر های ایرلند و روستاهای زیبای آن .

در این مطلب بعضی از دیدنی ترین شهر های ایرلند و روستاها که از لحاظ جاذبه های گردشگری از شهر دوبلین کم تر نیستند را معرفی می کنیم.

روستاها و شهرهای ایرلند

 

اقامتگاه ساحلی Ardmore

Ardmore یکی از اقامتگاه های ساحلی Gaeltacht از توابع شهرستان Waterford است. در این منطقه ی بسیار زیبا می توانید طیف وسیعی از اقامتگاه ها از ریزورت های پنج ستاره تا خانه های محلی را متناسب با بودجه ی خود انتخاب کنید.

اقامتگاه ساحلی Ardmore

Ardmore جایی ست که کم تر کسی تصور می کند بتواند در کشور ایرلند با آن روبه رو شود. جالب است بدانید زوج های زیادی ماه عسل خود را در این منطقه می گذرانند؛ بنابراین اگر به دنبال ساحل آرام و ایده آل در شهر های ایرلند پرهیاهو هستید، Ardmore مناسب ترین مکان برای یک گریز عاشقانه است.

اقامتگاه ساحلی Ardmore

شهرستان Clonakilty در شهر Cork

Clonakilty زیبا در قلب شهر Cork واقع شده است. این منطقه به سه علت در میان گردشگران معروف است: ۱- پودینگ های خوشمزه ی سفید و قهوه ای که در دیگر کشورها به آن سوسیس خونی گفته می شود و یکی از غذا های سنتی و پرطرفدار ایرلند است.

۲- زیباترین سواحل کشور ایرلند در این منطقه وجود دارد و تعطیلات رویایی گردشگران را تضمین می کند.

شهرستان Clonakilty در شهر Cork

۳- Clonakilty یکی از مراکز موسیقی سنتی ایرلندی ست؛ بنابراین می توانید از رقص و موسیقی در خیابان های این منطقه لذت ببرید.

بنابراین اگر به دنبال یکی از شادترین مناطق شهر های ایرلند هستید به روستای Cork سر بزنید تا از استقبال گرم اهالی آن شگفت زده شوید.

شهرستان Clonakilty در شهر Cork

شهرستان Dingle در شبه جزیره kerry

پیشنهاد ویژه ی ما در سفر به ایرلند ، سر زدن به شهر کوچک Dingle در شبه‌جزیره‌ی Kerry است. این شهر زیبا همه ی گردشگران را با هرسلیقه و سنی مجذوب خود می کند اما مناسب ترین مکان برای گذراندن یک تعطیلات خانوادگی است.

اقیانوس اطلس شبه جزیره ی Kerry را احاطه کرده است و به همین علت گونه ی خاصی از دلفین ها به نام دلفین Fungi در این منطقه به وفور یافت می شود. کافی ست یک قایق کرایه کنید و با بچه ها به دنبال این دلفین های بامزه بگردید.

شهرستان Dingle در شبه جزیره kerry

آکواریوم Oceanworld یکی از مکان هایی ست که می توانید دلفین ها، پنگوئن ها و لاکپشت ها را بدون دردسر و از نزدیک ببینید.

پیشنهاد آخر ما سر زدن به بستی فروشی Murphy است. این بستنی فروشی یکی از قدیمی ترین فروشگاه های این شهر است و بستنی اصیل و خانگی ایرلندی را در اختیار شما قرار می دهد. هرچند قیمت بستنی های Murphy کمی گران است اما تجربه ی بی نظیری از خوش طعم ترین و عجیب ترین بستنی تمام عمرتان را در اختیار شما قرار می دهد.

پس اگر به دنبال یک سفر خانوادگی به ایرلند هستید Dingle بهترین انتخاب برای شماست. مطمئن باشید که بچه ها عاشق این شهر، دلفین ها و بستی هایش می شوند.

شهرستان Dingle در شبه جزیره kerry

شهر گالوی Galway

شهر گالوی در غرب ایرلند قرار دارد و یکی از جالب ترین مکان های گردشگری کشور ایرلند به حساب می آید.

زندگی در سرتاسر این شهر جاری ست. فرقی ندارد چه زمانی را برای سفر به ایرلند انتخاب کنید یا چه موقع از روز به گوشه و کنار شهر سرک بکشید، در هر حال اتفاقات هیجان انگیزی در گوشه گوشه ی گالوی انتظار شما را می کشد و اهالی این شهر با آغوش باز از شما استقبال می کنند.

شهر گالوی

از جمله دیدنی های این شهر می توان به جشنواره های هنری و فستیوال های تابستانی گالوی اشاره کرد. از دیگر جاذبه های گالوی می توان کلیساهای قدیمی سبک گوتیک، سواحل زیبا، خوردنی های دل فریب و مراکز خرید و سوغاتی فروشی ها را نام برد.

شهر گالوی

شهر کیلکنی Kilkenny

شهر Kilkenny یکی از تاریخی ترین شهر های ایرلند است. در این شهر ساختمان های قدیمی با معماری قرون وسطی دیده می شود که از جمله ی آن ها می توان کلیساهای ایرلندی را نام برد.

شهر کیلکنی

قدم زدن در کوچه های پرپیچ و خم Kilkenny شما را به قرن ها پیش پرتاب می کند. یکی از معروف ترین ساختمان های Kilkenny کاخ Kilkenny است. این کاخ در سال ۱۱۹۵ ساخته شد و یکی از پربازدیدی‌ترین مکان های این شهر به شمار می آید. معماری داخلی این بنا منحصر به فرد است و هر گردشگری را به خود جذب می کند. پس از خارج شدن از این کاخ می توانید به پارکی در نزدیکی آن بروید و از رودخانه ی Nore که اطراف این پارک را احاطه کرده است لذت ببرید.

شهر کیلکنی

خلاصه

ایرلند یکی از بزرگترین کشورهای اروپایی ست که به علت آب و هوای معتدل و طبیعت زیبا هرساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند. بسیاری از این افراد از شهر دوبلین پایتخت این کشور بازدید می کنند. با این حال مناطق بکر و کشف نشده ای در این کشور وجود دارد که می تواند دل هر گردشگری را ببرد.

در این مطلب سعی کردیم به معرفی شهر های ایرلند و روستاهای کمتر شناخته شده ی آن بپردازیم.

همچنین شما می توانید برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل برای سفر به شهرهای ایرلند به سایت گردشگری سفرمی مراجعه نمایید .

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 312 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.