فیروز سیر با رویایی ترین جاده های جهان آشنا شوید! - فیروز سیر

تاریخ انتشار: شنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۷

۳٫۸
/
۵
(
۲۶

امتیاز

)

رویایی ترین جاده های جهان

جاده ها یکی از مهم ترین و موثرترین اجزای زندگی بشری هستند. شاید در نگاه اول به نظر برسد که جاده ها کاملا تصادفی به وجود آمده اند، اما اگر واقع بین باشیم به این موضوع پی می بریم که این راه های به ظاهر ساده چه نقش مهمی را ایفا می کنند و حمل و نقل را تا چه اندازه ساده کرده اند. در جهان جاده های مهمی وجود دارد که هرکدام از آن ها به دلایلی معروف هستند. مثلاً بعضی از آن ها مسیرهای صعب العبوری دارند، بعضی به علت زیبایی، بافت تاریخی یا تجهیزات مدرن استفاده شده در آن ها معروف هستند. در این مطلب به معرفی رویایی ترین جاده های جهان می پردازیم، بنابراین اگر عاشق رانندگی و سفر هستید عبور از این جاده ها می تواند تجربه ی بی نظیری را در اختیار شما قرار دهد.

جاده های رویایی

جاده آتلانتیک در نروژ | Atlantic Ocean Road

جاده ی آتلانتیک از جاده های رویایی دنیا و جاذبه های نروژ است. این جاده قسمت های مختلف نروژ را که بخشی از اقیانوس اطلس آن ها را غیر قابل دسترس کرده بود به هم وصل می کند.

جاده آتلانتیک در نروژ

جاده ی آتلانتیک در سال ۱۹۸۹ ساخته شد و در سال ۲۰۰۵ به عنوان سازه ی قرن شناخته شد و شهرهای پرجمعیت Kristiansund و Molde را به هم متصل می کند. این جاده ۸.۵ کیلومتری علاوه بر این که نقش بسیار مهمی در حمل و نقل نروژ ایفا می کند، از زیبایی های این کشور نیز محسوب می شود. جاده ی آتلانتیک بین چند جزیره ساخته شده است که توسط چند راهرو و هشت پل به هم متصل شده است.

جاده آتلانتیک

رانندگی در جاده ای که در اقیانوس اطلس قرار دارد و دیدن شنا کردن وال ها و صخره ها، از جمله دلایلی ست که جاده ی آتلانتیک یکی از رویایی ترین جاده های جهان برای رانندگی است.

جاده رینگ سفید در ایالت متحده آمریکا | White Rim Road

رانندگی در این جاده دقیقاً شبیه به رانندگی در بازی های کامپیوتری مثل needs for speed است. White Rim 100 مایل طول دارد و حمل و نقل برای اتومبیل ها و دوچرخه های کوهستانی و وسایل نقلیه ی سه چرخه آزاد است، اما همه ی رانندگان باید با سرعت مجاز برانند در غیر این صورت از رانندگی در این جاده محروم می شوند. سفر با خودرو دو روز و با دوچرخه سه تا چهار روز طول می کشد.

 

جاده رینگ سفید در ایالت متحده آمریکا

سفر با حیوانات خانگی در جاده ی White Rim کاملا ممنوع است.

جاده تیانمن در چین | Tianmen Road

این جاده ی پر پیچ و خم ۱۱ کیلومتر طول دارد و به بالای کوه های پارک ملی Tianmen متصل می شود و ۱۲۷۹ متر ارتفاع دارد و بیش ترین شیب آن ۳۷ درجه است.

جاده تیانمن در چین

رانندگی در این مسیر سرسبز و پرپیچ و خم و دیدن چین از ارتفاع تجربه ی بسیار لذت بخشی ست که بسیاری مسافت بسیار طولانی آن را تحمل می کنند تا به بالای کوه Tianmen برسند.

جاده تیانمن در چین

جاده کاراکورام چین و پاکستان | Karakoram Road

جاده ی Karakoram یکی از طولانی ترین جاده های جهان است که چین و پاکستان را از طریق کوه Karakoram به هم متصل می کند.

جاده ی Karakoram یکی از مرتفع ترین جاده های جهان هم هست به صورتی که ارتفاع آن در حدود ۴۶۹۳ متر است.

جاده کاراکورام چین و پاکستان

طول زیاد، ارتفاع و زیبایی های طبیعی که به علت تغییر جغرافیا به وجود می آید از جمله عواملی هستند که این جاده را به عنوان جاذبه ی هشتم و یکی از رویایی ترین جاده های جهان معروف کرده است.

جاده کاراکورام چین و پاکستان

جاده فورکا در سوئیس | Furka Road

این جاده در رشته کوه های آلپ سوئیس قرار دارد و ۲۴۲۹ متر ارتفاع دارد. از جمله دلایلی که بسیاری عاشق رانندگی در این جاده ی رویایی هستند، مسیر پرپیچ خم سرسبز و پربرف جاده ی Furka است.

جاده فورکا در سوئیس

جالب است بدانید این جاده یکی از لوکیشن های اصلی فیلم جیمز باند، گلد فینگر بوده است. بنابراین اگرعاشق رانندگی به سبک جیمز باند هستید حتما جاده ی Furka می تواند خاطرات بی نظیری را برای شما زنده کند.

جاده چالوس در ایران |Chalus Road

بی انصافی ست اگر در میان رویایی ترین جاده های جهان، یادی از جاده چالوس خودمان نکنیم.

هرچند جاده چالوس یکی از شلوغ ترین و پر ترافیک ترین جاده های جهان هم به حساب می آید اما چیزی از زیبایی های آن کم نمی کند.

جاده چالوس در ایران

جاده چالوس در سال ۱۳۱۲ مورد بهره برداری قرار گرفت و در دل رشته کوه های البرز ساخته شده است. این جاده یکی از مهم ترین مسیر های اتصال تهران و کرج به شمال کشور است.

جاده چالوس ایران

از جمله جاذبه های این جاده می توان به طبیعت زیبا و سرسبز این جاده، مسیر های باریک و پرپیچ و خم آن اشاره کرد که لذت رانندگی در آن را چند برابر می کند. شاید به همین دلیل بسیاری ترجیح می دهند مسیر طولانی تر و ترافیک جاده چالوس را تحمل کنند تا به مقصد برسند.

خلاصه

جاده ها تنها ابزاری برای رسیدن نیستند، بسیار از آن ها به اندازه ای زیبا و رویایی هستند که رانندگی در آن ها تنها هدف بسیاری از گردشگران است. بنابراین اگر عاشق رانندگی و ماجراجویی هستید، پیشنهاد های ما در رابطه با رویایی ترین جاده های جهان می تواند برای شما لذت بخش باشد.

شما می توانید برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل به سایت گردشگری سفرمی مراجعه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 353 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.