فیروز سیر با سوغات مالزی در سفر به این کشور آشنا شوید! - فیروز سیر

تاریخ انتشار: شنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۷

سوغات مالزی

مالزی، یک آسیای واقعی است. در واقع، تقریبا هر چیزی که در آسیا وجود دارد، در این کشور یافت می شود، زیرا جمعیت این کشور عمدتا از سه گروه مالایی، چینی و هندوها تشکیل شده است و تنوع صنایع دستی مالزی ترکیب از هنرهای این کشورهاست. این مقاله به شما کمک می کند تا با سوغات مالزی آشنا شده و یادگاری خوبی از سفر به این کشور داشته باشید.

سوغات مالزی

همراه سفرمی سامانه آنلاین خرید بلیط هواپیما سیستمی و چارتری و رزرو هتل باشید تا با سوغات مالزی آشنا شوید.

طراحی روی پارچه |Batik

اگرچه batik در مالزی تحت تاثیر باتیک اندونزیایی قرار گرفته است اما باتیک مالزی در جایگاه خود نیز بسیار تکامل یافته است. پارچه های مالزی معمولا دارای الگوهای ساده تر و نقوش بزرگتر از گل و گیاهان هستند، حتی دارای نقوش انتزاعی نیز می باشند. این نوع پارچه معمولا از ابریشم یا پنبه با استفاده از روش موم و رنگ ساخته می شود. در لباس Batik، قطعات تزئینی و لوازم جانبی هم وجود دارد. می توانید شال ابریشم باتیک را با اندازه ۳۶ x36 سانتی متر همراه با پیراهن خود در محل کار یا سایر جاهای رسمی دیگر بپوشید و یا به عنوان سوغات مالزی خریداری نمایید.

طراحی روی پارچه |Batik

طراحی روی پارچه |Batik

سوزن و سنجاق سینه Kerongsang

زنان مالزیایی معمولا از مجموعه ای از سوزن ها برای لباس های خود استفاده می کنند که مانند یک سنجاق سینه روی لباس ها قرار می گیرد. به طور معمول، این مجموعه سوزن به عنوان سه قطعه جداگانه در اندازه های مختلف به فروش می رسد. زنان مالایی معمولا از روسری یا تیودون همراه با لباس های سنتی خود استفاده می کنند و از یک سوزن  Kerongsang کوچک برای نگه داشتن روسری استفاده می کنند. زنان مالزیایی از سوزن های بزرگ تر برای نگه داشتن بخش بالای Malay Baju Kebaya یا لباس سنتی Malayاستفاده می کنند. این سوزن و سنجاق سینه ها را به عنوان سوغات مالزی می توانید به یادگاری خریداری نمایید.

سوزن و سنجاق سینه Kerongsang

صنایع دستی بافته شده

در کشور مالزی به صورت خلاقانه از هدایای طبیعت مانند برگ های پاندان، بامبو، چوب خیزران و غیره برای ساخت وسایلی دست ساز مانند کوله پشتی برای جمع آوری برگ چای، و نیز کیف های شیک برای حمل وسایل روزمره خود استفاده می کنند. صنایع دستی بافته شده قطعا چیزی است که مالزیایی ها برای دوستان و خانواده های خارجی خود درست می کنند.

صنایع دستی بافته شده در مالزی

تنکات(یک نوع گیاه) علی

این گیاه علاوه بر تقویت کننده سلامت مرد، به کاهش فشار خون نیز کمک می کند و سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد. به راحتی می توانید این گیاه را به تنهایی یا با سایر گونه هایی که شامل چای یا قهوه Tongkat Ali هستند، امتحان کنید. شما حتی می توانید کوکتل Tongkat علی خود را با خیساندن گیاه در الکل به مدت سه ماه درست کنید.

تنکات علی در مالزی

Songket

یکی دیگر از سوغات مالزی Songket طلایی، که در اصل پارچه های ابریشم یا پنبه ای است و با نخ های طلا و نقره، با پیچ و تاب بافیده شده اند. Songket ها به طور سنتی بخشی از باجو ماله، یکی از لباس های مردان است. با این حال، شما همچنین می توانید اقلام کوچکتر ساخته شده با songket مانند کیف پول، کیف، نوت بوک، را نیز خریداری کنید. می توانید Songket دلخواه خود را در بازار مرکزی کوالالامپور یا در Kompleks Kraftangan (مجتمع صنایع دستی) در KL و Langkawi پیدا کنید.

Songket

ظروف ساخته شده از قلع

مالزی در سراسر جهان برای محصولات ساخته شده از قلع خود مشهور است و شما را وسوسه می کند که انواع مختلفی از محصولات تزئینی ساخته شده از قلع که شامل ظروف آشپزخانه و مجموعه های تپاک سیره tepak sireh می شوند را خریداری کنید و باید بدانید که هرکدام از این ظروف طرح منحصر به فرد خود را دارند. توجه داشته باشید: برخی از اقلام این ظروف در فروشگاه های کوالالامپور از قلع خالص ساخته نشده اند و در نتیجه، به مراتب ارزان تر هستند. اگر بودجه شما محدود است، می توانید یک ظرف کوچک بگیرید و آن را برای همیشه به عنوان یک یادگاری با ارزش و سوغات مالزی در خانه ی خود داشته باشید.

ظروف ساخته شده از قلع

Congkak

Congkak نشان دهنده ی نگه داشتن سنت های فرهنگ محلی مالایی است. به طور متوسط congkak یکی دیگر از سوغات مالزی ، شامل یک تخته ی چوبی با دو ردیف پر از سوراخ است که می تواند با دانه های چوبی، سنگریزه یا سنگ مرمر پر شده باشد. Congkak نه تنها یک بازی سرگرم کننده است، بلکه یک راه عالی برای متعادل کردن سنت با شیوه زندگی مدرن امروز نیز محسوب می شود. با خرید این سوغاتی در مالزی، فرهنگ آن را بقیه نشان می دهید.

Congkak

تافی دودل در مالزی

این میان وعده ی شیرین و دوست داشتنی در مالزی، Dodol نامیده می شود و از سوغاتی های خوشمزه ی مالزی است. این تافی ها  مانند اسنک در مدل های مختلفی تولید می شوند. این تافی ها در دو مدل چسبناک و ترد و سفت وجود دارند.. دودل از شیر نارگیل و شکر پالم ساخته شده است و معمولا با پاندان طعم دار می شود. شما همچنین می توانید دودل طعم دار را هم پیدا کنید. این شیرینی ها بسیار کارآمد هستند و بسیاری از مردم تمایل دارند از میان تافی ها، فقط آن ها را خریداری کنند. شما می توانید تافی دودل را به راحتی در Melaka اطراف منطقه خیابان Jonker، به ویژه در فصل هایی که فستیوال برگزار می شود، پیدا کنید.

دودل در مالزی

در مالزی انواع سوغاتی از جواهرات تا پارچه های زیبا و گیاهان مختلف پیدا می شود، پس در پیدا کردن سوغات مالزی هیچ مشکلی نخواهید داشت.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 359 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.