فیروز سیر با مراکز خرید پاریس آشنا شوید! - فیروز سیر

تاریخ انتشار: دوشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۷

مراکز خرید پاریس

پاریس شهر رویایی و زیبایی که مقصد بسیاری از گردشگران در جهان می باشد. این شهر با دربر داشتن موزه ها، مراکز تفریحی و تاریخی، پارک ها و مراکز خرید، خود را به یکی از برترین شهرهای توریست پذیر دنیا تبدیل کرده است. در میان مناطق توریستی این شهر، دیدن از مراکز خرید پاریس خالی از لطف نیست. در این مقاله از وبلاگ سفرمی قصد داریم تا مشهورترین مراکز خرید پاریس را برای علاقمندان مورد بررسی قرار دهیم.

مراکز خرید پاریس

دپارتمان استور | printemps

اگر میخواهید همه جور کالا را یک جا ببینید بهترین کار مراجعه به یکی از دپارتمان استورهاست.  Printemps یکی از بزرگترین  دپارتمان استورهاست که در سفر به پاریس می توان به آن مراجعه کرد. از کیف و کفش گرفته تا زیورآلات و وسایل آرایشی و بهداشتی در این مرکز ارایه می شود.

دپارتمان استور | printemps

دپارتمان استور | printemps

لادفانس | La Défense

شاید ندانید لادفانس که بزرگترین قطب تجاری و اقتصادی اروپاست در شهر پاریس قرار گرفته است. در این منطقه که به نیویورک پاریس شهرت گرفته برندها و شرکت های معروف جهان را خواهید یافت. برندهایی نظیر سواچ، زارا، منگو، لاکوست، لنسل،گس و تافسیل را می توانید در لادفانس ببینید. ابن ناحیه از جذابترین مراکز خرید پاریس محسوب می شود.

لادفانس | La Défense

پاساژهای قدیمی و معروف پاریس

بسیاری از بازارهای قدیمی پاریس که عموما در قرن ۱۸ میلادی به وجود آمده بودند در احداث بلوار اوسمن از بین رفتند. سر زدن به این بازارهایی که در گذشته مورد توجه اشراف بودند خالی از لطف نیست. یکی از این بازارها که پاساژی با سقف شیشه ای و کفی مرمریست و در منطقه ۲ پاریس واقع شده است پاساژ گراند سر  ( Grand cerf ) نام دارد و گردشگران می توانند صنایع دستی، جواهرات و عتیقه جات را در آنجا مشاهده و خریداری کنند. پاساژ ژوفروا (jouffroy ) تنها پاساژی بود که از شیشه و آهن ساخته شده است . این پاساژ که به موزه گره ون راه دارد، تعداد زیادی مغازه برای خرید دارد. گردشگرانی که به فشن و مد و وسایل خانه علاقمندند بازدید از گالری ویوین را نباید از دست دهند!

پاساژهای قدیمی و معروف پاریس

خیابان شانزه لیزه | Champs-Elysées

بدون شک خیابان شانزه لیزه مشهورترین خیابان جهان است. این خیابان که همگان آن را بهشت مد می شناسند طولی در حدود ۱۹۱۰ متر دارد. نواع سینماها، کافه ها، بوتیک ها و مغازه ها را می توان در این خیابان دید. گردشگرانی که پاریس را انتخاب می کنند از دیدن این خیابان غافل نمی شوند. برندهای معروف دنیای مد از جمله بنتون و زارا را میتوان در این خیابان دید.

خیابان شانزه لیزه | Champs-Elysées

محله مون پارناس | Montparnasse

در محله مون پارناس یکی از بزرگترین برج های اروپا واقع شده است. این محله به کافه ها و استودیوهای موسیقی اش مشهور است. در داخل برج مون پارناس انواع مبلمان، وسایل خانه و مغازه های مد را می توان دید.

گالری لافایت | Galeries Lafayette

از دیگر مراکز خرید پاریس می توان به گالری فایت اشاره کرد. گالری فایت که در سال ۱۸۹۶  تاسیس شد ۳ ساختمان دارد. این گالری یک فروشگاه تمام پاریسی را به نمایش می گذارد. در این فروشگاه همه چیز با بالاترین کیفیت ممکن ارائه می شود. گردشگرانی که قصد خرید هم ندارند دیدن گالری فایت را از دست نمی دهند چرا که فرصت قهوه خوردن در کافه های آن و تماشای زیبایی های آن حس بی نظیری را القا می کند.

گالری لافایت | Galeries Lafayette

گالری لافایت | Galeries Lafayette

BHV

از جمله مراکز خرید پاریس که برای خریداران صرفه اقتصادی نیز دارد می توان به BHV اشاره کرد. به دلیل صرفه اقتصادی این بازار مملو از جمعیت می باشد. تمامی وسایل مورد نیاز از وسایل خانه تا لوازم آرایشی و بهداشتی و مد در این بازار به فروش می رسد.

BHV

BHV

مرکز خرید زیرزمینی کاروزل دو لوور | Carrousel du Louvre

اگر در پاریس به موزه لوور می روید حتما از کاروزل دو لوور هم دیدن کنید. این مرکز خرید یکی از مراکز خرید پاریس می باشد که اولین فروشگاه اپل در پاریس در آن افتتاح شد.

مرکز خرید زیرزمینی کاروزل دو لوور | Carrousel du Louvre

مرکز خرید زیرزمینی کاروزل دو لوور | Carrousel du Louvre

برسی ویلاژ | Bercy Village

با رفتن به برسی ویلاژ یکی از زیباترین مراکز خرید پاریس را می توانید ببینید. یک سینما، مغازه های کوچک و رستوران ها و کافه هایی که از انبارهای قدیمی نوشیدنی ساخته شده اند در این بازار دیده می شود.

Bercy Village

بازارهای رو باز پاریس

اگر نمیخواهید اجناس را گران بخرید به بازار سن اوون ” ST- ouen ” سری بزنید. اجناس ارزان قیمت و دست دوم زیادی را می توانید در این بازار مشاهده کنید. رود داگر ” Rue Daguerre ”  بازاری است که در آنجا انواع پنیرهای مختلف ارایه می شود. علاقمندان به تست طعم های مختلف پنیر می توانند به این بازار سری بزنند.

علاقمندان به گل و گیاه بهتر است به که دولا مژیسری quai de la Megisserie سری بزنند.علاقمندان به عتیقه ها و اجناس قدیمی می توانند سری به مونتروی ” Montreuil ” بزنند. در این بازار می توان بر سر قیمت اجناس چونه زد.

اگر دوست دارید غذایی اصیل فرانسوی با قیمتی مناسب بخورید به بازار میدان الیگر ” Marshe Place d Aligre ” سری بزنید. البته ساعت کار این بازار تا ساعت ۱۲ ظهر می باشد.

Aligre Market

اگر قصد سفر به شهر زیبای پاریس را دارید می توانید برای رزرو بلیط هواپیما تهران به پاریس به سامانه رزرواسیون آنلاین سفرمی مراجعه کنید. همچنین می توانید از این سامانه برای رزرو هتل پاریس نیز اقدام کنید .

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 343 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 9 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.