فیروز سیر با مهم ترین شهرهای فرانسه آشنا شوید! - فیروز سیر

تاریخ انتشار: پنجشنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۷

با شهرهای فرانسه آشنا شوید!

فرانسه یکی از محبوب ترین کشورهای اروپاییست که اصالت، زیبایی و فرهنگ غنی اش ایجاب می کند تا هر کسی رویای یکبار دیدنش را در ذهن بپروراند. فرانسه در تمام دنیا با فرهنگ و خلق و خوی خاص مردمش، با عطرها و قهوه های معروفش، با کافه های کوچک دور میدانش، پل ها و آثار هنری و تاریخی ارزشمندش شناسانده می شود. فرانسه جز معدود کشورهایی ست که در هر شهرش شگفتی منحصر به فردی با داستان هایی زیبا انتظار گردشگران را می کشد و شاید به همین دلیل است که فرانسه به عنوان پر بازدید ترین کشور دنیا شناخته شده است. همراه سفرمی سامانه آنلاین خرید بلیط هواپیما چارتری و سیستمی و رزرو هتل باشید و با مهم ترین شهرهای فرانسه آشنا شوید.

شهرهای فرانسه

پاریس، مهد هنر و موسیقی، شهر گل و شراب!

پاریس را می توان  به نوعی معرف این کشور دانست، به طوری که پس از شنیدن نام فرانسه بلافاصله زیبایی بی نظیر پاریس با جاذبه های گردشگری بیشمارش در خاطر نقش می بندد. پاریس یکی از مهم ترین قطب های گردشگری کشور فرانسه محسوب می شود. پاریس شهری در فرانسه و حتی می توان گفت در کل دنیا به شمار می آید که همه ی آنچه یک گردشگر برای چشیدن طعم لذت از یک فیروز سیر خواهد را در خود جای داده است. از موزه های مشهور و پرآوازه دنیا گرفته تا لذت قدم زدن در خیابان های شلوغ و کافه نشینی در کافه های دنج و معروف پاریسی. از جمله مهم ترین المان های مهم شهر پاریس می توان به برج ایفل، موزه لوور، خیابان شانزلیزه، کلیسای نوتردام ، آرامگاه و مقبره پانتئون، تاق پیروزی و .. اشاره کرد.

پاریس، مهد هنر و موسیقی، شهر گل و شراب!

پاریس، مهد هنر و موسیقی، شهر گل و شراب!

کن، شهر جشنواره ها

حتما شعار معروف و جالب فرانسوی ها درباره ی شهر کن در فرانسه را شنیده اید. “زندگی یک جشنواره است” این شعار مشهور در واقع بخشی از استایل زندگی مردم در شهر کن است. کن شهری در فرانسه است که در همه جای دنیا آنرا با جشنواره های پر شور و پر آوازه اش می شناسند. که مهم ترینش نیز “جشنواره فیلم کن” می باشند. کمتر کسی را می توان یافت که با شکوه و عظمت و خصوصا اعتبار این جشنواره ی بین المللی فرانسه در کن آشنا نباشد. اما نباید نقش جاذبه های طبیعی و سواحل زیبای کن را نیز در اهمیت و زیبایی این شهر نادیده گرفت.

کن، شهر جشنواره ها

کن، شهر جشنواره ها

مارسی، شهر قایق ها و کشتی ها

بندر مارسی در حاشیه ی دریای مدیترانه قرار دارد که می توان آنرا با اطمینان یکی از قدیمی ترین و پر جمعیت ترین شهر های حال حاضر در فرانسه دانست. مارسی بندرگاه تجاری فرانسه و یکی از قطب های مهم اقتصادی این کشور به شمار می آید. از جمله جاذبه های دیدنی و گردشگری مارسی می توان به کلیسای نوتردام دولاگارد ، کاخ لانگ شامپ، کلیسای آبی سنت ویکتور و .. اشاره کرد.

مارسی، شهر قایق ها و کشتی ها

مارسی، شهر قایق ها و کشتی ها

استراسبورگ، مرکز قانونگذاری اروپا!

شهر تاریخی استراسبورگ که در شمال شرقی فرانسه و در کنار رودخانه زیبای راین واقع شده است، با جاذبه های بی شمار گردشگری اش به فرانسه کوچک در این کشور مشهور است. از جمله جاذبه های دیدنی استراسبورگ عبارتند از:

  1. کلیسای سن پیر لوژون
  2. محله دباغ
  3. خانه کمرزل
  4. کلیسای سن توماس
  5. خانه کار نتردام
  6. کاخ روآن
  7. موزه آلزاس
  8. بازار کوشون دو له
  9. محله کوروت نو
  10. موزه تاریخی
  11. موزه هنر مدرن و معاصر
  12. پارک اورانژری
  13. کاخ اروپا

استراسبورگ، مرکز قانونگذاری اروپا!

استراسبورگ، مرکز قانونگذاری اروپا!

گرونوبل، شهر علم، فناوری و پژوهش در فرانسه!

گرونوبل در قلب کوهای آلپ در فرانسه قرار گرفته است و اهمیت علم و کیفیت آموزش درگرونوبل و کل فرانسه به گونه ای زبانزد است که این شهر را به عنوان مرکز پژوهشی و علمی این کشور می شناسند.

گرونوبل فرانسه

نیس، شهر شب زنده داران در فرانسه!

نیس یکی از مشهور ترین و زیبا ترین شهرهای فرانسه است که در جنوب ساحل این کشور قرار دارد. نیس را با آفتاب های سوزان و سواحل داغ و شلوغ و هتل های ماسه ای رویایی اش در کناره ی ساحل می شناسند. در سفر به شهر نیس دیدار از بخش قدیمی نیس، میدان ماستا و موزه ملی مارک شاگال را از یاد نبرید . همچنین می توانید در بازار Cours Saleya خریدی خاطره انگیز را تجربه کنید.

نیس، شهر شب زنده داران در فرانسه!

نیس، شهر شب زنده داران در فرانسه!

لیون، شهر هزار مزه اروپا یا پایتخت آشپزی!

لیون با قدمتی دو هزار ساله یکی از شهرهای تاریخی و ارزشمند فرانسه محسوب می شود. لیون به دلیل در بر داشتن جاذبه های تفریحی و تاریخی و  آشپزی معروفش همه ساله رتبه ای بالا در جذب توریست را به خودش اختصاص می دهد. از جمله مهم ترین بخش های تاریخی لیون می توان به محله Vieux Lyon اشاره کرد.

لیون، شهر هزار مزه اروپا یا پایتخت آشپزی!

لیون، شهر هزار مزه اروپا یا پایتخت آشپزی!

بیاریتز، پایتخت موج سواری اروپا!

بیاریتز شهری ساحلی در جنوب غربی فرانسه است که به دلیل جذابیت موج سواری روی آب هایش به پایتخت موج سواری اروپا شهرت دارد.

بیاریتز، پایتخت موج سواری اروپا!

تولوز، شهر سرخ!

تولوز یکی از شهرهای پر جمعیت و از فعال ترین شهرهای دانشجویی فرانسه می باشد. شهری که توانسته هم جاذبه های تاریخی و هم صنایع فناوری و علمی ارزشمندی را در خود جای دهد. میدان کپیتول، موزه طبیعت، کلیسای بزرگ سنت سرنن، موزه هوا فضا، باغ گیاهان تولوز، رود گارنون، پل سنت پیر را می توان از جمله مکان های جذاب و دیدنی تولوز دانست.

تولوز، شهر سرخ!

تولوز، شهر سرخ!

بوردو، پایتخت شراب و شامپاین!

بوردو را به دلیل استعمار ۳۰۰ ساله توسط بریتانیا شهر غیر فرانسوی فرانسه می دانند. اما اکنون یکی از قطب های فعال گردشگری فرانسه محسوب می شود. دیدنی های بوردو را به خاطر داشته باشید:

  1. کلیسای جامع سن آندره
  2. گرند تئاتر
  3. کلیسای سنت میشل
  4. کاخ روهان
  5. پل سنگی

بوردو، پایتخت شراب و شامپاین!

بوردو، پایتخت شراب و شامپاین!

مون پولیه، شهر آفتاب های درخشان!

مونوپلیه یکی از خوش آب و هواترین و توریستی ترین شهرهای فرانسه می باشد. از محبوب ترین مناطق گردشگری مونوپلیه می توان به موزه فابر، میدان کمدی، کلیسای جامع سم پیر، باغ وحش مون پلیه، کاخ فلوژگ و .. اشاره کرد . در سفر به کشور فرانسه از بازدید این شهر خوش آب و هوا غافل نمانید.

مون پولیه، شهر آفتاب های درخشان!

نانت، قابل زندگی ترین شهر اروپا!

نانت را به عنوان ششمین شهر مهم فرانسه و بستر هنر در فرانسه می شناسند. نانت را می توان ترکیبی از تاریخ و مدرنیته در قالبی کاملا هنری دانست. از جمله جاذبه های نانت می توان به کلیسای جامع نانت، باغ گیاهان نانت، جزیره Noirmoutier-en-I Ile، کاخ های سلطنتی و سواحل و جزایر نانت و پارک ماشین دو لیل اشاره کرد.

نانت، قابل زندگی ترین شهر اروپا!

ورسای، شهر کاخ های فرانسه!

ورسای یکی از شهرهای فرانسه می باشد که بخاطر کاخ های مشهور ورسای با این نام شهرتی جهانی یافته است. ورسای بیش از یک قرن پایتخت پادشاهی فرانسه بوده است و هم اکنون نیز آن را به عنوان پایتخت امور قضایی و اداری فرانسه می شناسند.

ورسای، شهر کاخ های فرانسه!

لیل، شهر دانشجویی فرانسه!

لیل یکی از شهرهای فرانسه می باشد که در بستر رودخانه دئول قرار گرفته است. لیل با بیش از ۹۵ هزار دانشجو به عنوان یکی از قطب های دانشجویی و صنعتی فرانسه فعال می باشد. لیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی دارای مختصات جالبی ست به گونه ای که هم در مرز میان فرانسه و بلژیک قرار گرفته است، هم با بروکسل فاصله ای ۳۸ دقیقه ای دارد، با پاریس در حدود یک ساعت، با لندن ۲ ساعت و با کلن نیز ۳ ساعت.

لیل، شهر دانشجویی فرانسه!

لیل، شهر دانشجویی فرانسه!

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 372 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.