فیروز سیر با کشور بنگلادش آشنا شوید ! - فیروز سیر

تاریخ انتشار: دوشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۷

از کشور بنگلادش چه میدانید؟

کشور بنگلادش یا جمهوری بنگلادش در جنوب آسیا و شرق کشور هند واقع شده است. پایتخت بنگلادش داکا می‌باشد که با نام “شهر مسجدها” نیز در جهان شهرت دارد. علت نام گذاری داکا با این نام به دلیل وجود مساجد قدیمی در این شهر است که برخی از این مساجد از قرن ۱۷ میلادی باقی مانده‌اند و جز بناهای تاریخی منحصر به فرد محسوب می‌شوند.

از کشور بنگلادش چه میدانید؟

این کشور دارای ۱۴۷٫۵۷۰ کیلومتر مربع مساحت و حدود ۱۶۰ میلیون نفر جمعیت می‌باشد و در گذشته به نام پاکستان خاوری شناخته می‌شده است، اما پس از جنگ آزادی بخشی که در سال ۲۶ مارس ۱۹۷۱ رخ داد، این کشور از پاکستان جدا شده و با نام جمهوری بنگلادش شناخته می‌شود.

همراه سفرمی سامانه آنلاین خرید بلیط هواپیما چارتری و سیستمی و رزرو هتل باشید و با کشور بنگلادش بیشتر آشنا شوید.

فرهنگ و زبان مردم بنگلادش

در حدود ۹۸% از جمعیت این کشور را بنگالی‌ها تشکیل می‌دهند و دین بیشتر آن‌ها اسلام است. در کنار ۹۰% از مسلمانان سنی ساکن این کشور، ده در صد مردم نیز پیرو آیین هندو هستند. زبان مردم این کشور بنگالی است و انگلیسی به عنوان دومین زبان بنگلادش محسوب می‌شود. در حدود ۹۵% از مردم این کشور زیر خط فقر زندگی می‌کنند و وضعیت مناسبی ندارند.

فرهنگ و زبان مردم بنگلادش

آب و هوای کشور بنگلادش

با توجه به این که کشور بنگلادش در جلگه بنگال و در نزدیکی خط استوا واقع شده، دارای آب و هوای گرم و مرطوب است. همچنین با توجه به مجاورت این کشور با اقیانوس هند بنگلادش در برابر جریان‌های موسمی اقیانوس قرار دارد. به گونه­ای که در اواخر بهار، اواخر پاییز و زمستان طوفان‌ها و بادهای موسمی و باران‌های شدید در این کشور مشاهده می‌شود؛ بنابراین اگر علاقه‌مند هستید که سفری به بنگلادش داشته باشید و با آداب و رسوم این منطقه بیشتر آشنا شده و از جاذبه‌های آن بازدید به عمل بیاورید، اوایل بهار و اوایل پاییز که دمای هوا متعادل است بهترین گزینه خواهد بود.

آب و هوای کشور بنگلادش

جاذبه‌های کشور بنگلادش

جاذبه‌های کشور بنگلادش هر گردشگری را وادار می‌کند برای یک‌بار هم شده از جنگل‌ها آبشارها و سواحل رویایی این کشور بازدید به عمل بیاورد و با فرهنگ غنی این سرزمین بیشتر آشنا شود. در ادامه برخی از جاذبه‌های گردشگری این منطقه برای آشنایی بیشتر معرفی شده‌اند.

جاذبه‌های کشور بنگلادش

آهسان منزیل | Ahsan Manzil

آهسان منزیل یکی از جاذبه‌های کشور بنگلادش می‌باشد که در سال ۱۸۷۲ ساخته شده است. این عمارت زیبا و باشکوه در گذر زمان بارها مورد بازسازی قرار گرفته و هم اکنون به عنوان یکی از آثار باستانی داکا مورد توجه توریست‌هایی که از سر تا سر جهان به بنگلادش فیروز سیر‌کنند واقع می‌شود.

آهسان منزیل | Ahsan Manzil

مالک اصلی آهسان منزیل نواب عبدالغنی یکی از ثروتمندترین زمین داران این شهر بوده و این بنا را در محوطه یک کارخانه فرانسوی قدیمی بنا کرده است. پس از مرگ نواب و پسرش این بنای باشکوه به فراموشی سپرده شده و دچار تخریب شد؛ اما در سال ۱۹۸۰ بازسازی آن انجام شده و پس از آن آهسان منزیل با وجود ۲۳ اتاق که درون آن تصاویر و اشیای باقی مانده از نواب و خاندانش وجود دارد به معرض نمایش همگان گذاشته شده است.

 

ساحل patenga

ساحل patenga که یکی از جاذبه‌های کشور بنگلادش می‌باشد در شهر چیتاگونگ واقع شده است. در این ساحل می‌توانید جز و مد دریا را تماشا کنید و از دیدن تلاقی خورشید و دریا هنگام غروب آفتاب لذت ببرید. در اطراف ساحل patenga رستوران‌ها و هتل‌های زیادی دایره شده‌اند که می‌توانید در هتل‌های ساحلی اقامت داشته باشید یا طعم غذاهای محلی خاص بنگالی را امتحان کنید.

ساحل patenga

دریاچه Dhanmondi

دریاچه Dhanmondi  یکی دیگر از جاذبه‌های کشور بنگلادش است که در پایتخت این کشور داکا قرار دارد. این دریاچه برخلاف هیاهوی فراوانی که در شهر وجود دارد محیطی دنج و بسیار آرام است؛ بنابراین اگر علاقه‌مند هستید در محیطی دنج یک چای یا قهوه عصرانه را نوش جان کنید و از فضای سبز محیط اطرافتان لذت ببرید، حتماً هنگام سفر به بنگلادش سری به این منطقه بزنید.

دریاچه Dhanmondi

مسجد شصت گنبد بنگلادش | Sixty Dome Mosque

با توجه به این که مساجد قدیمی ساخته شده در این کشور از بهترین جاذبه‌های آن در نظر گرفته می‌شوند، بیشتر توریست‌ها در طول سفر از مسجد شصت گنبد بنگلادش که دارای معماری خاص و متفاوتی است بازدید به عمل می‌آورند.

مسجد شصت گنبد بنگلادش | Sixty Dome Mosque

این مسجد دارای هشتاد و یک گنبد است که هفتاد و هفت نیم گنبد در هفت ردیف یازده­تایی در کنار هم قرار گرفته‌اند و در گوشه‌های مسجد نیز چهار گنبد وجود دارد.

معماری خاص این مسجد متعلق به دوران تغلق است و دیوارهای آن دارای ضخامت بیش از حد معمول هستند. در کناره­های مسجد نیز گل دسته‌های متفاوتی وجود دارند که با افزایش ارتفاع گلدسته‌ها باریک‌تر می‌شوند. این مسجد قدیمی با معماری خاص و منحصر به فردی که دارد به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

مسجد شصت گنبد بنگلادش | Sixty Dome Mosque

مسجد شصت گنبد بنگلادش | Sixty Dome Mosque

خلاصه

با وجود این که کشور بنگلادش نهمین کشور پرجمعیت جهان محسوب می‌شود و دارای آب و هوایی گرم و مرطوب می‌باشد، اما سواحل هیجان انگیز و جاذبه‌های طبیعی و معماری‌های خاص بناهای تاریخی بنگلادش، توریست‌ها را به سوی خویش فرا می‌خوانند. بنابراین اگر به طبیعت عشق می‌ورزید و علاقه‌مند هستید که سفری متفاوت به یک کشور خاص آسیایی را تجربه کنید، بنگلادش می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های انتخابی باشد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 371 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.