فیروز سیر با کشور زیبای مراکش آشنا شوید - فیروز سیر

تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۷

از کشور مراکش چه می دانید؟

مراکش یکی از کشورهای زیبا در سراسر دنیا هست که شهرت آن ابتدا به فیلم‌های هالیوودی بازمی‌گردد. سالانه تعداد زیادی از گردشگران جهت بازدید از نقاط گردشگری آن به این کشور فیروز سیر‌کنند. در این مقاله سعی داریم تا آگاهی شما را نسبت به کشور مراکش بالا ببریم. جهت آشنایی با این کشور که ازنظر زمانی با تهران دو ساعت و نیم فاصله دارد تا پایان مقاله همراه سفرمی باشید.

کشور مراکش

شما از کشور مراکش چه می‌دانید؟ آیا می‌دانستید که این کشور ادعا می‌کند که مالک صحرای غربی است و از سال ۱۹۷۵ به اداره آن مشغول است. همچنین پایتخت این سرزمین شهر رباط است. در زمان هارون‌الرشید این کشور از سلطه بغداد خارج شد و تحت تسلط ترکان عثمانی نیز قرار نگرفته بود، ازاین‌رو یکی از کشورهای عرب بود که توانایی تأکید ورزیدن بر فرهنگ خود را داشت. بعدها تحت استعمار فرانسه و اسپانیا قرار گرفت و تلاش برای استقلال یافتن آن‌ها آغاز شد.

کشور مراکش

اوضاع جغرافیایی کشور مراکش

این کشور در شمال غربی آفریقا قرار دارد. مراکش همچنین دارای سواحلی طولانی با اقیانوس اطلس هست و همچنین از بخش شمالی به جبل الطارق و دریای مدیترانه می‌رسد، از سمت خاور به کشور الجزایر، از مغرب با اقیانوس اطلس، از جنوب با موریتانی و از شمال با دریای مدیترانه همسایه است. مراکش از جنوب با موریتانی هم مرز است. دو شهر سبته و ملیلا در مراکش مشرف به دریای مدیترانه هستند و گفته شده است که برای ۵ قرن تحت حاکمیت اسپانیا قرار دارند؛ اما دولت مراکش ادعا کرده است که این دو شهر و چند جزیره کوچک نیز متعلق به مراکش است. اگر فرض کنیم که ادعای فرانسه در رابطه با سبته و ملیلا درست باشد حدود ۳٫۶ کیلومتر (به خاطر شهر سبته) و ۶٫۹ کیلومتر (به خاطر ملیلا) سرزمین مراکش با اسپانیا دارای مرز زمینی است.

اوضاع جغرافیایی مراکش

مردم مراکش

مردم مراکش ساکنین و شهروندان، کشور مراکش هستند. اکثر افراد مراکشی بربری یا عرب هستند. حدودا ۳۸ میلیون مراکشی در سراسر دنیا وجود دارند که از این تعداد حدود ۳۳ میلیون نفر در مراکش و حدود ۲٫۵ میلیون نفر در فرانسه و اسپانیا زندگی می کنند.

مردم مراکش

غذاهای محلی کشور مراکش

در رابطه با غذاهای محلی خوشمزه و لذیذ این کشور دارای تعداد زیادی از غذاهای محلی است که در این بخش از مقاله تنها به معرفی اسم این غذاها بسنده می کنیم. تاگینه، کوسکوس، زالوک، ماهی چرمالو، حریرا، پاستیلا، ماکودا، خبز، کله پاچه، ساردین تند، چای نعناع، بیسارا، جگر سوراخی، کباب، بادمجان سرخ شده، طحال پر شده شتر، تانجیا، کعب الغزال و بریوات از جمله غذاهای معروف محلی مراکش می باشند.

غذاهای محلی مراکش

غذاهای محلی در کشور مراکش

دین و عقاید مردم مراکش

اکثر مردم مراکش از دین اسلام پیروی می کنند، خانواده های این کشور دارای وحدت و یکپارچگی هستند. وقتی بچه ها بزرگ می شوند دیگران از آن ها انتظار دارند تا از بزرگتر های خود مراقبت کنند به همین دلیل تعداد خانه های سالمندان در مقایسه با کشورهای غربی کمتر است.

دین و عقاید مردم مراکش

اوضاع فرهنگی مراکش

فرهنگ این کشور در طول تاریخ خود نسبتاً غنی و متنوع هست و ضمن وابستگی به میراث فرهنگی هر نقطه از آن دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود است. در این کشور دو قوم سامی عرب و بربرآمازیغ زندگی می‌کنند که دارای نقاط مشترک فراوان ازجمله دین اسلام و میراث علاوه بر فرهنگ خاص خود می‌باشند. هر دو قوم به یک ‌میزان در تداوم فرهنگ و تمدن سازی کشور سهیم بوده‌اند. تنها کشور در جهان عرب که مورد هجوم و تسخیر عثمانیان قرار نگرفته است مراکش است. این سرزمین همواره هویت فرهنگی خود را در اولویت قرار می‌دهند و در تبادلات فرهنگی با بیگانگان تنها چیزهایی را پذیرفته‌اند که خودشان خواسته‌اند. سنت‌های مذهبی_ ملی در این کشور حتی در پوشیدن لباس سنتی همواره حفظ‌ شده‌اند.

اوضاع فرهنگی مردم مراکش

آثار باستانی و دیدنی‌های مراکش

از مهم ترین و زیباترین آثار باستانی و دیدی های مراکش که هرساله گردشگران بسیاری را به سوی خود می کشاند می توان به آرامگاه ملک محمد پنجم، ملک حسن دوم، معبد حسان که فقط ستون‌ها و برج آن باقی‌مانده است، شاله، قلعه‌ای بازمانده از دوران رم، مدینه (بخش قدیمی شهر رباط)، موزه باستان‌شناسی، موزه ودایع، مسجد حسن دوم، ضریح مولای اسماعیل، باب المنصور، موزه دارالجامع، مسجد بوعینیه، موزه باتا، الحمرا، موزه دار سی سعید نیز، آرامگاه ابن بطوطه، غار هرکول، موزه هنرهای معاصر، موزه کازیا (قصبه) اشاره کرد .

اماکن تاریخی مراکش

جاذبه های گردشگری مراکش

لباس های محلی مردم مراکش

یکی از لباس های محلی در این کشور جلبا می باشد که امروزه اکثر جوانان دیگر از این پوشش استفاده نمی کنند. یکی دیگر از لباس های محلی در این سرزمین کفتان است که اکثرا در مجالس عروسی مورد استفاده قرار می گیرند. معمولا این لباس های محلی را به همراه دمپایی های تخت می پوشند اما در مراسم عروسی زنان کفتان را با کفش های پاشنه بلند به پا می کنند.

لباس محلی مردم مراکش

همراه سفرمی باشید تا با فرهنگ و کشورهای مختلف آشنا شوید . همچنین شما می توانید برای خرید بلیط هواپیما مراکش و رزرو هتل مراکش به سایت سفرمی مراجعه نمایید و سفری خاطره انگیز را تجربه نمایید .

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 399 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.