فیروز سیر با 10 شهر آلوده دنیا آشنا شوید! - فیروز سیر

تاریخ انتشار: یکشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۷

۳٫۳
/
۵
(
۳

امتیاز

)

١٠ مورد از آلوده ترین شهرهای دنیا را بشناسید!

نتایج آخرین مطالعه سازمان بهداشت جهانی (WHO) درباره آلوده ترین نقاط کره زمین منتشر شده است و اسم یک کشور بیشتر از همه نمایان است. همراه سفرمی باشید تا با آلوده ترین شهرهای دنیا آشنا شوید.

آلوده ترین شهرهای دنیا

این مطالعه روی بیش از ۴٠٠٠ شهر در ١٠٠ کشور انجام شد و در ادامه ده شهری که بیشترین آلودگی را در دنیا دارند بر اساس مقایسه میزان PM2.5 (ذره ای که بسیار کوچک است و می تواند وارد ریه ها شده و باعث مشکلات سلامتی بسیار جدی شود) معرفی می شوند.

۱. کانپور، هند

یکی از آلوده ترین شهرهای دنیا شهر کانپور که در شمال هند قرار دارد سطح PM2.5 سالانه آن ۱۷۳ میکروگرم در هر متر مکعب است که خیلی بیشتر از مقدار مجازی که WHO (مقدار آن نباید بیشتر از ۱۰ میکروگرم در هر متر مربع باشد) عنوان کرده می باشد.

شهر کانپور هند

۲. فریدآباد، هند

بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر در ایالت هاریانا، فریدآباد است که با پایتخت هند یعنی دهلی نو هم مرز است. ترافیک سنگین یکی از دلایل وجود متوسط سالیانه ۱۷۲ میکروگرم PM2.5 در هر متر مربع است.

شهر فریدآباد در هند

۳. واراناسی، هند

واراناسی که رود گنگ در آن واقع شده است پایتخت روحانی هند است. پیروان آیین هندو در رود گنگ حمام می کنند اما دغدغه اصلی درباره کیفیت هوای این شهر مقدس است که به نقطه بحرانی رسیده است. سطح این ذرات بسیار خطرناک در این شهر ۱۵۱ میکروگرم در هر متر مکعب ثبت شده است.

واراناسی در هند

۴. گایا، هند

گایا یکی دیگر از شهرهای مقدسی است که هزاران معبد هندویی و بودایی در آن قرار دارد. مقدار این ذرات خطرناک در هر متر مکعب ۱۴۹ میکروگرم است.

گایا در هند

۵. پاتنا، هند

پاتنا یک شهر باستانی وسیع در کرانه رود گنگ است. این شهر شلوغ و پر ازدحام است و به عنوان یک قطب حمل و نقل به شمار می رود. مقدار این ذرات خطرناک حدود ۱۴۴ میکروگرم ثبت شده است.

شهر پانتا در هند

۶. دهلی، هند

وضعیت دهلی که قبلا آلوده ترین شهر بود با انجام اقداماتی کمی بهتر شده است اما هنوز هم سطح PM2.5 آن حدود ۱۴۳ میکروگرم است.

شهر دهلی در هند

۷. لاکنو، هند

شهر لاکنو که معماری و ساختمان های مربوط به دوران استعمارآن معروف هستند، با وجود پارک های بسیار زیادی که دارد نتوانسته از لیست ۱۰ شهر آلوده دنیا بیرون آید. متوسط سطح PM2.5 در این شهر ۱۳۸ میکروگرم ثبت شده است.

شهر لاکنو در هند

۸. بامندا، کامرون

برخلاف شهرهای پر از دود هند، کیفیت هوای این شهر کامرونی با حجم بالای قطع درختان جنگلی بدتر شده است. مقدار ذرات خطرناک در این شهر ۱۳۲ میکروگرم ثبت شده است و این باعث شده که بامندا از آلوده ترین شهرهای دنیا باشد.

شهر بامندا در کامرون

۹. آگرا، هند

آگرای هند را همه با تاج محل می شناسند. آلودگی ناشی از سوخت های پخت و پز همراه با آلودگی اتومبیل ها باعث کیفیت پایین هوای این شهر شده است. مقدار متوسط PM2.5 در آگرا ۱۳۱ میکروگرم ثبت شده است.

شهر آگرا در هند

۱۰. مظفر پور ، هند

شهر مظفرپور هند در تابستان بسیار گرم و مرطوب می شود و از آلوده ترین شهرهای دنیا و متوسط دمای آن به ۱۰۴ درجه فارنهایت می رسد. سطح PM2.5 در این شهر ۱۲۰ میکروگرم ثبت شده است.

شهر مظفرپور در هند

همراه سفرمی باشید و اطلاعات گردشگری خود را تکمیل نموده تا سفری آسوده و بی دغدغه را تجربه نمایید. همچنین شما می توانید برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل به سفرمی مراجعه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 396 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.