فیروز سیر با 11 جزیره ی عجیب در دنیا آشنا شوید! - فیروز سیر

تاریخ انتشار: پنجشنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۷

۳٫۹
/
۵
(
۱۵

امتیاز

)

جزیره های عجیب در دنیا

جزیره ها بهشت های کوچکی هستند که با آب احاطه شده اند، چشم اندازی تماشایی دارند گاهی اوقات جانوران گوناگون و رنگارنگی در آنها یافت می شود و گاهی اوقات با سکوت و آرامش خود شما را هیپنوتیزم می کنند. اما در بین آنها جزایر اسرار آمیزی نیز وجود دارد. همراه سفرمی باشید تا با این جزیره های عجیب دنیا آشنا شوید.

جزیره های عجیب دنیا

۱.راپا نوئی یا جزیره ایستر، شیلی | Rapa Nui or Easter Island, Chile

در این جزیره کشور شیلی ۸۸۷ مجسمه عجیب و غریب و بسیار بلند وجود دارد که به مجسمه های موئیا معروف هستند. وزن این مجسمه ها حدود ۱۴ تن و قد آنها ۱۳ فوت است. عجیب این است که ساکنان و اهالی اولیه جزیره پلینزی چگونه توانسته اند این مجسمه های یادبود را با ابزارهای ابتدایی خود بسازند. این اهالی هیچ نوع ارابه یا جرثقیلی برای جابجا کردن این سنگ هایی که حکاکی شده اند، نداشتند به هر حال هنوز جوابی برای این معما پیدا نشده است.

راپا نوئی یا جزیره ایستر، شیلی

راپا نوئی یا جزیره ایستر، شیلی

۲. ایلها دی کوئیمادا گرند یا جزیره مار، برزیل| Ilha de Queimada Grande or Snake Island, Brazil

تصور کنید که نوعی زهر وجود دارد که بیش از اندازه قوی است به حدی که یک قطره آن می تواند بدن انسان را ذوب و متلاشی کند. حالا تصور کنید که مارهایی وجود دارند که پر از این زهرها هستند. حالا جزیره ای را تصور کنید که پر از چنین مارهایی است!

جزیره مار در برزیل

بله، جزیره مار دارای ۵۰۰۰ مار لانس هد طلایی است که یکی از خطرناک ترین و زهرآلود ترین مارهای دنیاست. این مارها در سرتاسر جزیره جولان می دهند و مانند پادشاه آنجا زندگی می کنند چراکه تنها ساکنان جزیره هستند و بندرت ممکن است یکی دو گردشگر به جزیره مار که از جزیره های عجیب دنیا است بروند.

جزیره مار در برزیل

۳. جزیره سوکوترا، یمن | Socotra Island, Yemen

با نگاهی گذرا به عکس های جزیره سوکوترا می توان به پوشش گیاهی و جانوری بیولوژیک منحصر بفرد آن پی برد. طبق آنچه که تاکنون ثبت شده است بیش از ۳۰۰ گیاه، ۲۷ گونه خزنده و ۶ گونه پرنده در این جزیره وجود دارند که فقط منحصر به جزیره سوکوترا هستند.

جزیره سوکوترا در یمن

جزیره سوکوترا در یمن

۴. جزیره ایزولا لا گایولا، ایتالیا | Isola La Gaiola, Italy

گفته می شود که این جزیره زیبا که دارای خیابان های قلوه سنگی تماشایی می باشد نفرین شده است. درواقع، مجموعه ای از دو جزیره توسط یک پل فرسوده بهم وصل شده اند و گفته می شود که این جزیره برای مالکانش بیشترین بدشانسی را به همراه دارد که حتی گاهی اوقات منجر به مرگ های نابهنگام می شود. بد شانسی هایی مثل خودکشی های ناگهانی، حمله های قلبی، قتل های وحشیانه، رفتن به بیمارستان روانی، ورشکست شدن یا زندان افتادن.

جزیره ایزولا لا گایولا

۵. جزیره اوکانوشینا یا جزیره خرگوش، ژاپن | Okunoshima Island, Japan

این جزیره زمانی معدن کارخانه های گاز سمی بود. اما امروزه تبدیل به خانه هزاران هزار خرگوش شده است. برخی معتقدند که پیشینیان این خرگوش ها برای تست گازهای سمی به این جزیره برده شدند. درحالیکه برخی دیگر معتقدند آنها از بهشت آمده اند.

جزیره اوکانوشینا

جزیره اوکانوشینا

۶. جزیره سابل، نوا اسکوشیا | Sable Island, Nova Scotia

این جزیره که به «قبرستان آتلانتیک» معروف است، مرکز تعداد بسیار زیادی از کشتی های شکسته و خانه هزاران اسب وحشی است. وجود اسرار آمیز بیش از ۴۹۰ خرابه کشتی های شکسته و ۴۵۰ اسب وحشی که چهار نعل روی آنها می تازند از عجایب جزیره سابل است.

جزیره سابل

۷. جزیره پالمیرا، آرام شمالی | Palmyra Island, North Pacific

وجود ساحلی خیره کننده، درختان نخل، آب های درخشان، غروب آفتاب خیره کننده، مرجان های رنگارنگ،  سپیده دم مسحور کننده و داشتن مسافرتی آرام و دل انگیز خیلی جذاب است. اینطور نیست؟

جزیره پالمیرا

تصویر رویایی این جزیره اسرار آمیز با مرگ های غم انگیز، اتفاقات مرگبار، حمله های دزدان دریایی، گنج های مدفون، استفاده های نظامی مخفیانه، سرزمین نفرین شده و قتل های مخوف آلوده است. تمامی این اتفاقات عجیب و غریب باعث شده که حتی منطقی ترین افراد نیز به حقیقت نفرین این جزیره ایمان بیاورند و جزیره پالمیرا جز جزیره های عجیب در دنیا شود.

جزیره پالمیرا

۸.جزیره عروسک ها، میکزیکو سیتی | La Isla de las Muñecas , Mexico City

ساکن قبلی جزیره یعنی دون جولیان معتقد است که یک دختر کوچک در کانال های پشتی جزیره غرق شده است و او نتواسته دخترک را نجات دهد. از آن روز به بعد عروسک های مختلف و تکه های جداگانه اعضای بدن عروسک ها شروع به شستن ساحل جزیره کرده اند.

جزیره عروسک ها در مکزیک

در حال حاضر هزاران عروسک به درختان یا اشیا مختلف جزیره آویزان هستند که بعضی از آنها پاره هستند، بعضی ها پوشیده از تار عنکبوت هستند، بعضی ها بی دست و پا هستند و برخی نیز فقط گردنشان زده شده است که باعث شده جزیره لا ایسلا جزو یکی از جزیره های عجیب دنیا شود.

جزیره عروسک ها در مکزیک

۹. جزیره ولکان پوینت، فیلیپین | Vulcan Point, Philippines

ولکان پوینت از جزیره های عجیب دنیا که معادل جفرافیایی فیلم ۲۰۱۲ معروف است. به این دلیل که ولکان پوینت جزیره ای است که درون یک دریاچه قرار دارد که در نتیجه خودش نیز یک جزیره است که درون دریاچه ای در جزیره بیرونی که در اقیانوس آرام قرار دارد واقع شده است!

جزیره ولکان پوینت

۱۰. جزیره کریسمس، قلمرو استرالیا در اقیانوس هند | Christmas Island, Australian territory in Indian Ocean

دلیل نامگذاری این جزیره این است که در روز کریسمس سال ۱۶۴۳ کشف شده است. جمعیت جزیره شامل ۱۴ گونه خرچنگ است که در فصل های بارانی با عجله حرکت می کنند تا از تونل های زیر زمینی خود بیرون بیایند و در دریا تخم ریزی کنند. حدود ۱۴۰ میلیون خرچنگ علی رغم کم آبی، وجود دشت های خطرناک، خطر رفتن زیر وسایل نقلیه و وجود مورچه های زرد، این سفر خطرناک طولانی و پنج مایلی یک ماهه را تا دریا طی می کنند.

جزیره کریسمس

جزیره کریسمس

۱۱. جزایر شناور دریاچه تی تی کاکا، پرو | The Floating Islands of Lake Titicaca, Peru

یکی دیگر از جزیره های عجیب جزایر تی تی کاکا است که این جزایر شناور که ساخته دست بشر هستند بسیار عجیب و در نوع خود شگفت انگیزند. این جزایر در واقع حصیرهای بافته شده ای هستند که از نی توتورا درست شده اند و با طناب به یکدیگر وصل شده اند. افراد محلی از این جزیره ها برای سکونت خود استفاده می کنند تا از جدال با  قبایل اطراف بر سر قلمرو جلوگیری کنند.

جزایر شناور دریاچه تی تی کاکا

جزایر شناور دریاچه تی تی کاکا

همراه سایت سفرمی باشید و اطلاعات گردشگری خود را تکمیل نموده تا سفری دلچسب و خاطره انگیز را تجربه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 485 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.