فیروز سیر با 15 جاذبه بی نظیر مارماریس آشنا شوید! - فیروز سیر

تاریخ انتشار: دوشنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۷

جاذبه های مارماریس با زیبایی خیره  کننده

به راستی که لقب “جواهر ترکیه” برازنده مارماریس است. دریای فیروزه ای مدیترانه و تلالوء آفتاب بر روی ماسه های این شهر ساحلی، مارماریس را یکی از بهترین شهرهای توریستی ترکیه کرده است. سالانه گردشگران زیادی پا به این شهر ساحلی زیبا می گذارند تا جاذبه های گردشگری مارماریس را یک دل سیر تماشا کنند. همراه سفرمی سامانه آنلاین خرید بلیط هواپیما چارتری و سیستمی و رزرو هتل باشید و با جاذبه های مارماریس آشنا شوید.

جاذبه های مارماریس

قلعه مارماریس | Marmaris Castle

از بهترین جاذبه های مارماریس باید به قلعه مارماریس اشاره کرد. این قلعه اولین بار توسط ایونی ها ساخته شده و زمان احداث آن به قبل از میلاد مسیح برمیگردد. با این که این قلعه در جنگ جهانی اول مورد حمله ناوگان فرانسه قرار گرفت اما نهایتا بعد از بازسازی به موزه ای بزرگ و دیدنی تبدیل شد. برای تماشای چشم انداز فوق العاده زیبا از قلعه مارماریس، به بالای قلعه بروید و منظره زیبای مارماریس را تماشا کنید.

قلعه مارماریس

آبشار تورگوت مارماریس | Turgut Falls

در وصف زیبایی این آبشار زیبا، زبان قاصر است. رنگ آبی آسمان بر روی آب آبشار تورگوت نقش بسته و گوشه ای از بهشت زمینی را ایجاد کرده است. این آبشار در طول سال رنگ های متفاوتی را از خود به نمایش می گذارد. آبشار تورگوت در فاصله ۳۵ کیلومتری شهر مارماریس در روستایی با همین نام قرار گرفته است و از مهمترین جاذبه های گردشگری مارماریس محسوب می شود.

آبشار تورگوت مارماریس | Turgut Falls

اسکله مارینا مارماریس | Setur Netsel Marmaris Marina

در اسکله مارینا کشتی های بزرگ و کوچکی را می بینید که با بادبان های برافراشته شده، دائما در حرکت اند. در این بخش از مارماریس جریان زندگی را می توانید کاملا حس کنید. خرید از بازارچه های محلی، نوازندگان خیابانی، رستوران های محلی و بین المللی در مارینا از جاذبه های بی نظیر مارماریس است که در سفر به این منطقه نباید از یاد برد.

اسکله مارینا مارماریس | Setur Netsel Marmaris Marina

ویرانه های آموس مارماریس | Ancient City Amos

دیدنی های مارماریس به همینجا ختم نمی شود. بهترین دیدنی مارماریس را می توانید در شمال غرب خلیج کوملوبوک تماشا کنید. ویرانه های باستانی آموس، از یک سالن آمفی تئاتر در دامنه کوه، یک مجسمه و یک معبد ویران شده تشکیل شده است. در طی حفاری هایی که توسط پروفسور “بی ین” انجام شد، در ویرانه های آموس، سه کتیبه پیدا شد که قدمت هر کدام از آن ها به ۲۰۰ سال پیش از میلاد باز می گردد. این کتیبه ها امروزه بخش مهمی از جاذبه های گردشگری مارماریس شده اند.

ویرانه های آموس مارماریس | Ancient City Amos

ویرانه ی آموس

غواصی در مارماریس

یکی از بهترین امکانات تفریحی که در مارماریس می توان انجام داد، تجربه یک روز غواصی هیجان انگیز در دریای مدیترانه است. فرقی نمی کند چه موقع از شبانه روز هوس آب تنی کرده باشید. شما می توانید در شب هم به دریای مدیترانه ای مارماریس بروید و یک غواصی هیجان انگیز داشته باشید. از آن جایی که آب دریاچه در مناطق تفریحی اطراف آن روشن است، می توانید به خوبی در تاریکی شب، پوشش گیاهی دریا را ببینید. با ماهی ها عکس بیاندازید و در میان آب ها شناور شوید.

غواصی در مارماریس

فواره های رقصان | Dancing Fountains

اگر از هر کسی که در مارماریس زندگی کند بپرسید فواره های رقصان ارزش دیدن دارد یا خیر، بی شک به شما با اشتیاق می گویند که نمایش هیجان انگیز فواره های رقصان را از دست ندهید و برای تماشای آن به میدان جوانان ۱۹ می مارماریس بروید. این نمایش که تقریبا نیم ساعت برگزار می شود شامل نورپردازی های زیبایی است که همراه با موسیقی، فواره ها را زینت بخشیده اند. این نمایش بیشتر در تاریکی شب جلوه دارد اما اگر روزها هم به فواره های رقصان سر بزنید همچنان فواره ها با آهنگ های شاد در حال خودنمایی اند. مجسمه های مرمری زیبایی درون این فواره ها قرار گرفته که در طول روز بیشتر نمایان است. فواره های رقصان، مکانی برای آرزو کردن مردمی است که به تماشای آن ایستاده اند. سکه ای را بردارید و داخل آن بیاندازید تا شاید آرزوی شما برآورده شود!

فواره های رقصان | Dancing Fountains

آکوا پارک مارماریس | Marmaris Aqua Park

در بیشتر شهرهای ترکیه ای، شاهد پارک های آبی هیجان انگیزی هستیم. مارماریس هم از آن دسته شهرهایی است که با پارک آبی بی نظیرش، یک روز هیجان انگیز را برای گردشگران فراهم می کند. گفتنی نیست، باید هیجان را در این پارک آبی حس کنید. این پارک آبی علاوه بر اینکه قیمت خوبی دارد، برای کودکان قسمت هایی به صورت جداگانه دارد تا کودکان هم بتوانند از آن استفاده کنند.

آکوا پارک مارماریس | Marmaris Aqua Park

آرامگاه سارینا مارماریس

یکی دیگر از جاذبه های مارماریس آرامگاه سارینا مارماریس یا مقبره پادشاهی یونانی بسیار منحصر به فرد است. در نگاه اول این آرامگاه شما را به جاذبه تاریخی پترا در اردن می برد. زیبایی معماری و حکاکی هایی که در کوه انجام شده، بسیار جالب توجه است. مردم مارماریس معتقدند که پادشاهان قدیمی در این منطقه به خاک سپرده شده اند تا نزدیک خورشید باشند. این بنای تاریخی ۲۰۰۰ سال قدمت دارد و کنده کاری هایی که در دل صخره های حاشیه رود دالیان ایجاد شده، بی شک هر بیننده ای را مسحور می کند.

آرامگاه سارینا مارماریس

بنای لوریمای مارماریس |Loryma building

به بنای لوریمای مارماریس هم در این سفر سری بزنید و با ۹ برج مربعی شکل آن آشنا شوید. البته از این برج های مربعی تنها برج شمالی آن قابل مشاهده است. این بنا که در منطقه ای با نام توپخانه قرار داشت، جزیی از آثار تاریخی مهم ترکیه محسوب می شود. هر ساله تعداد زیادی از گردشگران در هتل های اطراف لوریما اقامت دارند و از هوای معتدل این منطقه و آثار تاریخی آن لذت می برند.

بنای لوریمای مارماریس |Loryma building

منطقه ایچملر مارماریس | Icmeler Marmaris

این منطقه از آن دسته مناطقی است که در سفر به مارماریس نباید از آن گذشت. درواقع منطقه ایچملر یکی از بهترین سواحل و جاذبه های مارماریس است و شن های نرم و براق آن با آب کم عمق و شفافش، این منطقه از مارماریس را به بهشتی زمینی تبدیل کرده است. به نظر می رسد برای اقامت در هتل های مارماریس، بهترین بخش، منطقه ایچملر باشد.

منطقه ایچملر مارماریس | Icmeler Marmaris

بوزبورون مارماریس |Bozburun

از دیگر جاذبه های مارماریس ، بوزبورون است که با امکانات ویژه ای که برای گردشگران فراهم کرده، مقصدی بی نظیر برای گذراندن یک روز تعطیل شده است. درختی هزارساله در این منطقه وجود دارد که تماشای آن خالی از لطف نیست. به این منطقه ساحلی بروید و در یک محیط آرامبخش و ساکت، قایقرانی کنید. در این بین می توانید سوغاتی های خوبی همچون آویشن و عسل تهیه کنید و به خانه ببرید.

بوزبورون مارماریس |Bozburun

میدان جوان ۱۹ می | ۱۹ May Youth Square

یکی دیگر از جاذبه های مارماریس ، میدان جوان ۱۹ می قلب تپنده شهر است. به این میدان بروید و به تماشای رقص و پایکوبی ترکیه ای ها بپردازید. موسیقی زنده، رستوران های با کیفیت با انواع منوهای فرنگی و ترکی و ایرانی، با آغوش باز پذیرای مهمانان مارماریس هستند.

Marmaris 19 May Youth Square

کوه های مارماریس | Marmaris Mountains

سوار جیپ و یا چهارچرخ های موتوری شوید و به بالای کوه مارماریس بروید. این وسایل حمل و نقل که در دامنه کوه های مارماریس قرار گرفته اند، شما را بر فراز قله کوه ها میبرند تا از بام مارماریس، شهر و طبیعت زیبای آن را تماشا کنید.

کوه های مارماریس

رودخانه دالیان| Dalyan River

یکی دیگر از جاذبه های مارماریس ، رودخانه دالیان است که چشم اندازی بی نظیر دارد. مقبره پادشاهان یونانی در مسیر این رودخانه واقع شده است. به اعتقاد بسیاری از مارماریسی ها، خاک ساحل رودخانه دالیان خواص درمانی دارد، از این رو بسیاری از آن ها قایق های خود را گل مالی می کنند تا در طول روز با این خاک شفا بخش در تماس باشند.

رودخانه دالیان

رودخانه دالیان

بازار بزرگ مارماریس

به بخش پایانی سفر به مارماریس نزدیک شده ایم. حال وقت خرید است. خریدی بی نظیر و هیجان انگیز در بازار بزرگ مارماریس !

این بازار در مرکز شهر مارماریس ، درست روبری مجسمه آتاتورک قرار گرفته است. مطمئن باشید خرید لذت بخشی را در این بازار خواهید داشت. جنس های ترک با کیفیت با قیمت هایی که می شود حتی با چانه زدن هم کمتر شود، انتظارتان را می کشد. قالی، جواهر، صنایع دستی و سوغاتی های ترکی، گوشه ای از اجناسی است که در مغازه های بازار بزرگ مارماریس به فروش می رسد.

بازار بزرگ مارماریس

بازار بزرگ مارماریس

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 349 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.