فیروز سیر با 5 جاذبه گردشگری دهلی آشنا شوید! - فیروز سیر

تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۷

جاذبه های گردشگری دهلی

شهر رنگارنگ دهلی، پرآوازه ترین شهر و پایتخت کشور هند می باشد که گردشگران بسیاری سالانه برای بازدید از جاذبه های گردشگری دهلی به این کشور فیروز سیر کنند. دهلی شهری است که در آن به صورتی هنرمدانه زندگی مدرن و سنتی تلفیق شده تا منجر به غافلگیری بیشتر گردشگران شود.  این شهر با تاریخی پر فراز و نشیب، آثار تاریخی بسیاری را در خود جای داده است. این شهر پر جنب و جوش مقصدی جذاب برای تجربه هایی تازه و بازدید از جاذبه های گردشگری منحصر به فرد است.

جاذبه های گردشگری دهلی

همراه مجله گردشگری سفرمی باشید تا با برخی از جاذبه های گردشگری دهلی آشنا شوید.

قطب منار | Qutb Minar

قطب منار را می توان برجسته ترین جاذبه گردشگری دهلی با زیبایی بی نظیر دانست که تمامی این بنا با آجر قرمز ساخته شده است. مناره ی این جاذبه ی گردشگری با ارتفاع ۷۲٫۵ متری از بلندترین بناهای آجری جهان می باشد. بر روی قطب منار کنده کاری هایی پوشیده از آیات قرآن می باشد که زیبایی منحصر به فردی به این بنای تاریخی بخشیده است. این مجموعه به عنوان میراث جهانی در سازمان یونسکو به ثبت رسیده است. در سفر به شهر دهلی بازدید از این بنای فوق العاده را از دست ندهید.

قطب منار | Qutb Minar

قطب منار | Qutb Minar

قلعه سرخ | Red Fort

قلعه سرخ یکی دیگر از بناهای قرمز رنگ و از زیباترین جاذبه های گردشگری دهلی است که از دوران مغول ها بازمانده و به دستور شاه جهان ساخته شده است. قلعه سرخ با نورپردازی هایی بی نظیر به هنگام شب می تواند چشم اندازی فوق العاده را به گردشگران هدیه دهد. ساخت این بنای پر شکوه حدود ۹ سال به طول انجامید اما در نهایت با زیبایی فوق العاده و دیوارهای سرخ رنگ، عظمت معماری هندی را به همگان نشان داد.

قلعه سرخ | Red Fort قلعه سرخ | Red Fort

مسجد دهلی نو | Jama Masjid

مسجد جامع دهلی از بزرگترین مساجد هند با شکوه و عظمتی مثال زدنی در خیابان چندنی خودنمایی می کند. این مسجد نیز همچون قلعه سرخ به دستور شاه جهان و در دوران مغول ها ساخته شده است. این مسجد اصلی ترین عبادتگاه مسلمان در طی ادوار مختلف بوده است که جزو اصلی ترین جاذبه های گردشگری دهلی نیز شناخته می شود. این بنای فوق العاده تنها میزبان مسلمانان نیست و گردشگران با دین های دیگر هم می توانند از آن بازدید به عمل آورند. گردشگران می توانند از مناره جنوبی مسجد جامع دهلی بالا رفته و از چشم اندازی فوق العاده لذت ببرند.

مسجد دهلی نو | Jama Masjid

دروازه هند | India Gate

در مرکز شهر و در خیابان راجپات دروازه ی هند از جاذبه های گردشگری دهلی به چشم می خورد. دروازه هند به رسم یادبود از ۸۲۰۰۰ سرباز هندی که در جنگ جهانی اول کشته شدند در مرکز شهر ساخته شده است. این دروازه طاق سنگی باشکوهی است که به هنگام شب منظره ای فوق العاده را برای همگان به وجود می آورد و نمادی از استقلال و پیروزی این کشور می باشد. در سفر به دهلی بازدید از این جاذبه گردشگری پرمفهوم را از دست ندهید.

دروازه هند | India Gate

آرامگاه همایون | humayun’s tomb

آرامگاه همایون مقبره ای باشکوه و با عظمت در دهلی می باشد که در میان باغی بزرگ و مربع شکل ساخته شده است. آرامگاه همایون با سنگ مرمر و ماسه سنگ قرمز با زیبایی و ظرافتی مثال زدنی برای یادبود از همایون دومین پادشاه سلسله گورگانیان ساخته شده است. این آرامگاه با باغ هایی مملوء از درختان سربه فلک کشیده در آرایشی خاص احاطه شده است. این بنای تاریخی به صورت هشت ضلعی بوده و نمونه ای فوق العاده از ترکیب معماری مغول و لودی می باشد. به هنگام شب تماشای این آرامگاه با نورپردازی های فوق العاده گردشگران را شگفت زده خواهد کرد .

 آرامگاه همایون | humayun's tomb

همراه مجله سفرمی باشید تا اطلاعات خود را در رابطه با شهرها و کشورهای مختلف تکمیل نموده تا با شناختی کامل سفری لذت بخش را تجربه نمایید. برای خرید بلیط هواپیما تهران به دهلی و رزرو هتل دهلی می توانید به رزرواسیون آنلاین سفرمی مراجعه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 380 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 9 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.