فیروز سیر با 5 کوه غیرقابل فتح جهان آشنا شوید ! - فیروز سیر

تاریخ انتشار: سه شنبه, ۱۲ تیر ۱۳۹۷

۳٫۵
/
۵
(
۱۹

امتیاز

)

کوه های غیر قابل فتح جهان را بهتر بشناسید :

بعضی از آدم ها عاشق خطر کردن هستند. انگار این افراد به دنیا آمدن تا خطر کردن را با جون دل انجام دهند. از طرفی دیگر، کوه های غیر قابل فتح جهان با عظمت و شکوهی که دارند گاهی اوقات با کوهنوردان سر ناسازگاری داشته و آن ها را به کام مرگ می کشانند. در واقع کوهنوردی یکی از خاص ترین ورزش هایی است که اندکی ماهیت آن با سایر ورزش ها متفاوت است. از دیدگاه گردشگرانی که کوهنوردی و در نوردیدن در دل کوه های سر به فلک کشیده را انتخاب می کنند، کوهستان یعنی مأوای آرامش و مکانی که بتوان خود را پیدا کرد از نظر این افراد، لذتی که در فتح قله به دست می آید با هیچ چیز دیگری قابل مقایسه نیست. به عبارتی دیگر می توان کوهنوردی را در میان خطرناک ترین و امن ترین ورزش ها قرار داد که علاقه مندان بسیاری را به سوی خود جذب می کند.

کوه های غیرقابل فتح

با وجود خطرات و حوادث بسیار زیادی که در کمین این ورزش قرار گرفته است اما بازم هم این ورزش بر جای خود باقی مانده است و سالانه شاهد تعداد بسیاری از کوهنوردان به سوی فتح قله های سرسخت و صعب العبور می شویم که چگونه برای رسیدن به لذت فتح قله ، جان خود را به خطر می اندازند. اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که کوهنوردی و فتح قله های مرتفع به شما لذت می دهد، لازم است بر بسیاری از خطرات و حوادث آن واقف باشید. خطراتی مانند سرمازدگی، بهمن، طوفان های شدید و مرگ آور از جمله خطرات مرگ آور احتمالی هستند که در کمین شما کوهنوردان می باشند.

کوه های غیرقابل فتح

با سفرمی همراه باشید تا با تعدادی از کوه های غیر قابل فتح جهان آشنا شوید .

قله برود پیک در پاکستان

کوهنورد های حرفه ای برای یک بار هم که شده اسم قله برودپیک را شنیده اند. این کوه که در شمال شرقی پاکستان و در امتداد غربی یخچال بالتارو و بین دو قله k2 و گاشربروم۴ قرار گرفته است دوازدهمین کوه مرتفع و به نوعی یکی از کوه های غیر قابل فتح جهان محسوب می شود. قله صعب العبور برود پیک دارای سه قله مجزا از هم است که عموماً کوهنوردان با درنوردیدن و عبور از میان قلمروی بهمن های دائمی و در یک شرایط آب و هوایی بسیار سخت، نسبت به صعود این قله اقدام می کنند. کوه نوردان قله برود پیک را یکی از بی رحم ترین و خطرناک ترین قله های دنیا می دانند که درصد مرگ در آن را۵ درصد محاسبه کرده اند. لازم است بدانید که برای اولین بار یک کوهنورد اتریشی در سال ۱۹۵۷ میلادی بدون استفاده از کپسول اکسیژن به قله این کوه رسید.

قله برود پیک در پاکستان

کوه آیگر در سوئیس

کوه آیگر در کشور سوئیس قرار دارد. این کوهستان که قسمتی از منطقه کوهستانی آلپ برنیس است با ارتفاع ۳۹۷۰ متر، که در فهرست خطرناک ترین و کوه های غیر قابل فتح جهان قرار گرفته است. از جمله خطرات احتمالی که ممکن است در راه در نوردیدن کوه آیگر، کوهنوردان را تهدید نماید می توان به غیر قابل پیش بینی بودن و نامناسب بودن هوا، بارش برف و آمدن بهمن های شدید، وجود مه غلیظ در بیشتر ایام سال و از همه خطرناک تر می توان به ریزش سنگ و صخره های کوهستان اشاره نمود.

طبق برسی های به دست آمده در سال ۱۹۳۵ میلادی حدود ۶۴ نفر از کوهنوردان در راه صعود به قله صعب العبور آیگر جان خود را از دست دادند.

کوه آیگر در سوئیس

رشته کوه نانگا پاربات در پاکستان

رشته کوه نانگا پربات در کوهستان های پاکستان واقع شده است. این رشته کوه که به کوهستان برهنه معروف است با ارتفاع ۸۱۲ متر از سطح دریا در فهرست قله های بلند جهان و همچنین مرگبارترین قله های دنیا در رده ی نهمین قرار گرفته است. مسیرهای راه یابی و صعود قله نانگا پربات یکی از مشکل ترین و خطرناک ترین مسیرها است که تمامی کوهنوردان دنیا آن را با نام کوهستان قاتل می شناسند. آمارها نشان داده که این کوهستان به بیشترین تلفات جانی که داده در رده های اول مرگبارترین کوهستان های اروپا قرار گرفته است.

رشته کوه نانگا پاربات در پاکستان

لازم است بدانید که تا قبل از سال ۱۹۵۳ میلادی کوهنوردان بسیار زیادی تلاش کردند تا راه صعود به این قله را پیدا کنند. اما تلاش تمامی آن ها بی فایده بود و حتی بسیاری از آنان در این راه جان خود را از دست دادند. هرمن بول اولین فردی بود که پس روزها تلاش و کوشش توانست این مسیر مشکل و خطرناک را کشف کند.

رشته کوه نانگا پاربات در پاکستان

کوه فوجی در ژاپن

کوه فوجی همچون دیگر کوهستان های مرگبار و خطرناک ، یکی از بلندترین کوهستان های آتشفشانی است که در کشور ژاپن واقع شده است. کوه فوجی در واقع یک آشتفشان مخروطی شکل است که جنوب غرب توکسو را از آن خود کرده است. ای کوه برای بار اول در سال ۱۷۰۷ میلادی فوران کرد اما امروزه غیر فعال است. این کوه بسیار وهم آور و ترسناک است. تا کنون شمار بسیاری از کوهنوردان به این قله رفته اند و هرگز بازنگشته اند. اطراف کوه فوجی خاصیت مغناطیسی دارد و همین عامل ممکن است یکی از دلایل اصلی مرگبار بودن و غیر قابل فتح بودن آن باشد. چرا که این خاصیت مغناطیسی اطراف کوه، رادار ها و لوازم الکتریکی را از کار می اندازد. به همین علت مردم ژاپن، کوه فوجی را کوهستان مرگ می نامند.

کوه فوجی در ژاپن

کوه دنالی در آلاسکا

کوهستان دنالی یکی از بلندترین قله های موجود در آلاسکا می باشد که به خاطر عظیم بودن و بلندی اش، مردمان آن سرزمین به آن لقب کوه عظمت داده اند. فاکتورهای زیادی همچون: خطر ریزش سنگ ها، زلزله خیز بودن منطقه و همچنین آب و هوای نامساعد را می توان دلایل خطرناک بودن و غیر قابل فتح بودن این کوه دانست.

 کوه دنالی در آلاسکا

میزان اکسیژن لازم در کوه دنالی به سبب ارتفاع بسیار زیاد آن از سطح دریا و موقعیت جغرافیایی که دارد بسیار کم است و این عامل نفس کشیدن را با مشکل مواجه می کند. دلایل موجه زیادی وجود دارد که این کوه جان بیش از ۱۰۰ نفر از کوهنوردانی که در راه صعود به آن بودند را گرفته است.

کوه دنالی در آلاسکا

همراه سایت سفرمی باشید و اطلاعات گردشگری خود را تکمیل نمایید تا سفری خاطره انگیز و با کیفیت داشته باشید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 224 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.