فیروز سیر با 7 شهر زیرزمینی جالب آشنا شوید - فیروز سیر

تاریخ انتشار: یکشنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۷

شهرهای زیرزمینی دنیا

گذرگاه های مخفی، تونل های باستانی، شهرهای زیرزمینی دنیا پر از شایعات شگفت انگیز و افسانه های شهری هستند که برای همه هیجان انگیز است.

۱- شهر کاپادوکیا در ترکیه |Turkey Cappadocia

شهر کاپادوکیا ، در مرکز ترکیه واقع شده است. این منطقه خانه ی حداقل ۳۶ شهر زیرزمینی است و در عمق تقریبی. ۸۵ متر قرار دارد. Derinkuyu عمیق ترین منطقه آن است. این شهر زیرزمینی در سال  ۱۹۶۳ کشف شد و دارای شبکه های زیرزمینی تونل ها و تمام موسسات و اتاق هایی است که شما در یک شهر معمولی پیدا می کنید: دارای اصطبل، کلیسا، انبار ، آشپزخانه، و کارخانه شراب سازی است و گفته می شود که این شهر زیرزمینی توانایی نگهداری بیش از ۲۰،۰۰۰ نفر را دارد.

در سال ۱۹۶۵ برای بازدید عموم مردم بازگشایی شد اما تنها ۱۰ درصد از شهر زیرزمینی برای بازدیدکنندگان قابل دسترس است.

شهر کاپادوکیا

شهر کاپادوکیا

۲- شهر ماتماتا در تونس | Tunisia Matmata

Matmata یک شهر کوچک واقع در تونس است که زبان اصلی آن Berber است. شهر زیرزمینی به طور کامل از گل ساخته شده است و با حفاری چاله ی بزرگی بر روی زمین ساخته شده است. Matmata تا سال ۱۹۶۷ توسط ساکنین کشف نشد. باران های شدید که به مدت ۲۲ روز ادامه داشت مشکلات زیادی را برای ساکنین بوجود آورد و باعث خراب شدن کل ساختار شهر زیرزمینی شد. ساکنان مجبور شدند تا شهر را به مرکز اجتماعی منطقه گابس منتقل کنند. در سال ۱۹۷۶ Matmata برای فیلمبرداری فیلم Star Wars مورد استفاده قرار گرفت و امروز، Matmata نقطه توریستی و از شهرهای زیرزمینی معروف در تونس است.

شهر ماتماتا در تونس

شهر ماتماتا در تونس

۳- شهر کاریز کیش در ایران | Iran Kish Kariz

کیش یک از شهرهای زیرزمینی مرموز است که در پایین تر از ساحل ایران واقع شده است. این شهر زیرزمینی به عنوان شهر کیش شناخته شده است و با نام رسمی و خاصی معرفی نشده است. گفته می شود که این شهر زیرزمینی ۲۵۰۰ سال قبل ساخته شده است که مساحت آن شش مایل مربع است و عمدتا به عنوان سیستم مدیریت آب استفاده می شده است. در حال حاضر، کیش بازسازی شده و به یک مکان توریستی که شامل رستوران ها، مراکز خرید، گالری های هنری و مجتمع های خرید می باشد، تبدیل شده است.

شهر کاریز در کیش

۴- کوبر پدی در استرالیا | Australia Coober pedy

Coober Pedy در مناطق شمالی استرالیا واقع شده است و در حدود ۱۷۰۰ نفر جمعیت دارد. این شهر به عنوان سرمایه عقیق جهان شناخته شده است، زیرا سنگ های قیمتی را بیشتر از هر جای دیگری بر روی زمین تولید می کند. Coober Pedy در مکانی از استرالیا واقع شده است که در آن همیشه در طول روز گرم و داغ است. برای جلوگیری از گرمای ۱۰۴ درجه فارنهایت در تابستان پناهگاهی درست می کنند. “dugouts” در طول تابستان نگهداری می شود تا از تاول زدن و کم آبی بدن اشخاص جلوگیری شود. این شهر زیرزمینی دارای بسیاری از خانه ها، هتل ها، میخانه، کازینو و چند موزه است.

شهر کوبر پدی

۵- شهر زیرزمینی پکن در چین | Beijing underground city

یکی از جالب ترین شهرهای زیرزمینی در چین قرار دارد. در میان تنش های شدید بین چین و شوروی در سال ۱۹۶۹، شهر زیرزمینی پکن، بوجود آمد. سپس مایئو زدونگ، رئیس جمهور چینی، قصد داشت تا شهر زیرزمینی پکن را بسازد، یا آنچه که به نام “دیکسیا چنگ” نیز شناخته می شود. انگیزه اصلی ساختن این شهر، محافظت از شهروندان محلی در برابر هر گونه حمله هسته ای از اتحاد جماهیر شوروی بود.

شهر زیرزمینی پکن چین

ساخت آن بیش از یک دهه طول کشیده است و بین ۴۰،۰۰۰ تا ۷۰،۰۰۰ نفر در آن کار می کردند. این شهر زیرزمینی که بیش از ۸۵ کیلومتر مربع گسترش یافته  و ۲۶ تا ۵۹ فوت از سطح زمین را پوشانده است، دارای رستوران ها، کلینیک ها، مدارس، تئاتر، کارخانه ها، انبار نفت، مزرعه قارچ مجهز شده است. Dixia Cheng حدود ۷۰ سایت وجود دارد که می توان چاه های آب را در آن ها کشف کرد. اعتقاد بر این است که این مجموعه برای ۳۰۰،۰۰۰ شهروند ساخته شده بوده است. این مکان عمدتا توسط دست ساخته شده است و دارای دیوارهای شهری، برج ها و دروازه ها است. دیکسیا چنگ حدود ۹۰ ورودی داشت که در مغازه ها در خیابان ها پنهان شده بود.

۶- معدن نمک ویلیچکا در لهستان | wieliczka in poland

لهستان، یکی از جالب ترین شهرهای زیرزمینی جهان را در خود جای داده است. معدن نمکی Wieliczka، همان طور که از اسمش مشخص است، یکی از قدیمی ترین و مهمترین تولید کنندگان نمک در سال ۲۰۰۷ است. معادن نمک Wieliczka توسط Zupy Krakowskie درست از قرن سیزدهم ساخته شد. این شهر زیرزمینی به خوبی توسعه یافته است وتخمین زده می شود ۱ میلیون نفر از آن بازدید می کنند. این شامل ده ها مجسمه ها و چهار کلیسا است و همچنین اعتقاد بر این است که دارای یک دریاچه زیرزمینی که در آن یک خانواده از افراد مقدس در وسط دریاچه در یک جزیره مصنوعی زندگی می کنند.

معدن نمک ویلیچکا در لهستان

معدن نمک ویلیچکا در لهستان

همراه سفرمی باشید و اطلاعات گردشگری خود را به روز کنید تا سفری امن و آسوده داشته باشید. همچنین شما می توانید برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل به سایت سفری مراجعه نمایید .

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 408 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.