فیروز سیر با 9 جاذبه ی دیدنی رشت آشنا شوید! - فیروز سیر

تاریخ انتشار: دوشنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۷

۴٫۶
/
۵
(
۹

امتیاز

)

جاذبه های دیدنی رشت

در ایرانگردی امروز، سری به جاذبه های دیدنی رشت خواهیم زد و با طبیعت بی نظیر آن آشنا خواهیم شد. واقعیت این است که شهرهای شمالی ایران، مقصد همیشگی گردشگران داخلی بوده اند و طبیعت زیبای خدادادی آن، حتی با وجود ساعت ها ترافیک و شلوغی، باز هم مانعی از بازدید گردشگران از این شهرهای زیبا نمی شود. استان گیلان هم  از آن دسته مناطقی است که جاذبه های دیدنی اش، مهمانان زیادی را به این استان دعوت می کند..دیدنی های رشت تنها به مناطق جنگلی و دریای خروشان آن منتهی نمی شود. با سفرمی همراه باشید تا با جاذبه های دیدنی رشت بیشتر آشنا شوید.

جاذبه های دیدنی رشت

ماسال بهشت گیلان

به جرات می توان نام ماسال را به بهشت گیلان تغییر داد. در ۵۰ کیلومتری شمال غرب رشت، ییلاقی بکر و دست نخورده وجود دارد که حتی هوای آن با مکان های دیگر رشت متفاوت است. هوایی خنک و دلنشین که ریه ها را نوازش می کند. در جاده ماسال، رستوران های بین راهی وجود دارد که با کباب های گوسفندی تازه، در هوای ابری و مه گرفته بهاری، از گردشگران پذیرایی می کنند. در گوشه ای از راه بایستید و کباب دلپذیر ماسالی ها را نوش جان کنید.

ماسال بهشت گیلان

سرولات، روستای توریستی رشت

در جنوب چابکسر، روستایی واقع شده است که به آن سرولات می گویند. روستای سرولات امروزه یکی از بکرترین جاذبه های دیدنی رشت شده است. در این روستای با صفا می توانید با اهالی روستا دمخور شوید و زندگی ساده یک روستایی را نظاره کنید. در آرامش وصف نشدنی روستا غرق و در تماشای طبیعت خیره کننده آن محو شوید. در روستای سرولات کوه و جنگل و رودخانه را می بینید. از طرفی دریا به این روستا بسیار نزدیک است. هوای خنک روستا به ویژه در فصل های تابستان، دلیلی بر توریستی شدن این منطقه شده است. رستوران خاور خانم در سرولات بسیار شهرت دارد و غذاهای محلی آن، بی نظیر است.

سرولات، روستای توریستی رشت

دریاچه بره سر گیلان

یکی دیگر از بکرترین جاذبه های دیدنی رشت را ببینید. دریاچه ای که در اطرافش انبوه درختان راش حلقه زده اند و هوای کوهستانی و آواز لذت بخش پرندگانش، روحتان را می نوازد. دریاچه “بره سر” که به ویستان شهرت دارد در ارتفاع ۱۲۵۰ متری از سطح دریا قرار گرفته و منظره ای آمیخته با هوای مه آلود دارد. این دریاچه در ۵۵ کیلومتری شهرستان رودبار واقع شده است و دلیل پیدایش آن زلزله ای است که در گذشته های دور، در این منطقه رخ داده است. از آن جایی که این دریاچه بسیار بکر است، می تواند مقصد گردشگری ویژه ای در استان گیلان باشد. دریاچه ویستان، از آن دسته دیدنی های رشت است که به خاطر عدم امکانات رفاهی و دسترسی دشوار، کمتر کسی از آن دیدن کرده است و همچنان این دریاچه و طبیعت زیبای اطراف آن، دست نخورده باقی مانده است.

دریاچه بره سر گیلان

قله درفک، بام رشت

به جرات می توان گفت که درفک زیباترین قله کوهستانی در ایران است. قله ای که پوشش گیاهی و جانوری زیباییش، چشم هر بیننده ای را مسحور می کند. درفک از سمت جنوب به کوه های منجیل و از شرق به کوه های پیشگوه و رشته کوه های تخت سلیمان مشرف است و ارتفاعی حدود ۲۷۰۰ متر دارد. علاوه بر این که درفک مناظر زیبایی دارد، غار یخی صد متری آن هم جزئی از جاذبه های دیدنی رشت است. غاری که همیشه سرشار از برف است و در طول سال کم کم آب می شود. اهالی روستای درفک از این غار یخی برای سیراب کردن احشام خود استفاده می کنند.

قله درفک، بام رشت

چشمه آب شور لاکان

به جنوب رشت که بروید در انتهای جاده رشت-لاکان، جاده ای خاکی می بینید که در اواسط آن روستایی به نام “آقا دانا پیر” قرار گرفته. در شرق این روستا، طبیعتی زیبا قرار گرفته که در میان آن، چشمه ای خروشان قرار دارد. چشمه ” آب شور لاکان” همان طور که از نامش پیداست، شور است و مقدار زیادی املاح نمک دارد. دیواره های این چشمه زیبا از رسوب های آهکی پوشیده شده و به اعتقاد مردم این منطقه، خاصیت شفابخشی دارد. اهالیان روستا از آب این چشمه برای درمان بیماری های پوستی استفاده می کنند.

پل خشتی لوشان

پل خشتی لوشان از آن دسته جاذبه های دیدنی رشت است که قدمتی تاریخی دارد. این پل که در دوره قاجار ساخته شده، در رودبار قرار دارد. پل تاریخی لوشان بر خلاف پل های خشتی دیگر، به صورت پلکانی ساخته شده است و در قسمت وروردی آن، پل کتیبه ای وجود دارد که تاریخ ساخت آن، بر روی آن حک شده است. اگر به جاذبه های تاریخی علاقه مندید، تماشای پل خشتی لوشان را در سفر به شهر زیبای رشت فراموش نکنید.

پل خشتی لوشان

جاده اسالم به خلخال

رویایی ترین جاده جنگلی در ایران را، در تالش گیلان ببینید. کیلومتر ۷۰ اسالم، آغاز جاده ای پر پیچ و خم است که انتهای آن به خلخال اردبیل می رسد. طبیعت این جاده زیبا به حدی بی نظیر است که در کلمه نمی گنجد. بهتر است بگویم که در این جاده به هیچ چیز جز زیبایی جاده فکر نمی کنید. آرامش خیال را در طبیعت بی نظیر جاده اسالم به خلخال حس کنید. حتی می توانید برای چند شب در کلبه های ساده و چوبی این جاده اقامت کنید. هزینه های اجاره این کلبه ها، معمولا زیاد نیست.

جاده اسالم به خلخال

ساحل چمخاله

چمخاله توریستی ترین ساحل گیلان است که در ۱۰ کیلومتری شرق لنگرود قرار گرفته است. در ساحل چمخاله، طبیعت زیبای لیلا کوه و جنگل خرما را خواهید دید. برای شنیدن آواز پرندگان و تماشای مه صبحگاهی، حدودا ساعت ۶ صبح باید به این ساحل بروید و از زیبایی هایش لذت ببرید.

ساحل چمخاله

قلعه رودخان

برای تماشای آثار تاریخی دوره ساسانیان، به جنوب غربی شهر فومن بروید و قلعه ای با شکوه و زیبا را در دل طبیعت گیلان ببینید. قلعه رودخان زمانی به عنوان دژ دفاعی اسماعیلیان مورد استفاده قرار می گرفت و اکنون یکی از زیباترین جاذبه های دیدنی رشت شده است.

قلعه رودخان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 363 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.