فیروز سیر بدبوترین و زشت ترین گل های جهان - فیروز سیر

تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۷

۴٫۵
/
۵
(
۶

امتیاز

)

با بدبوترین گل های جهان آشنا شوید!

اولین چیزی که با تصور یک گل به ذهن هر کسی خطور می کند، بی شک، طراوت، تازگی و بوی خوش است اما مانند تمام رخدادهای دنیا، هیچ چیزی صد در صدی نیست و همیشه استثناعاتی وجود دارد. آیا تصور می کنید که همیشه یک گل باید زیبا باشد؟ یا حتی باید رایحه خوش گل ها شما را مست کند؟ اگر تاکنون چنین فکری داشتید، با سفرمی سامانه آنلاین خرید بلیط هواپیما سیستمی و چارتری و رزرو هتل همراه باشید تا با بدبوترین گل های جهان آشنا شوید.

با بدبوترین گل های جهان آشنا شوید!

گل رافلِسیا در مالزی | Rafflesia Arnoldii

رافلسیا بزرگترین گل در جهان است که در کشور مالزی و اندونزی می روید. گلی که شکوفه هایش به قطر یک متر می رسد و در بدبویی هم رکورد دار است. با این که اطراف بیشتر گل ها، زنبورهای عسل می گردند اما گل رافلسیا در جذب مگس ها خوب عمل می کند و تقریبا درون حفره بزرگی که در مرکز خود دارد، از مگس های فراوانی پذیرایی می کنند. گل رافلسیا به حدی بد بو است که لقب گل جسد را در دنیا کسب کرده است. وزن هر گل تقریبا ۱۰ تا ۱۵ کیلوگرم است و جالب است که این گل حتی برگ و ساقه و ریشه ندارد و در دسته گل های عروقی قرار دارد. گل رافلسیا در جهان به تعداد محدودی وجود دارد و خوشبختانه یا متاسفانه در حال انقراض است.

گل رافلِسیا در مالزی | Rafflesia Arnoldii

گل تایتان آروم در سوماترا اندونزی |Titan Arum

مثل این که اندونزی در رشد گل های بدبو صاحب نام است. گل “تایتان آروم” در جنگل های بارانی سوماترا در کشور اندونزی می روید و بوی تهوع آور آن، باعث متفرقه شدن افراد زیادی از محل رویش گل می شود. این گل تا سه متر رشد می کند و نام آن به علت بوی بدی که دارد، گل مردگان خوانده می شود. این گل که به تعداد محدودی در دنیا وجود دارد، در شرایط آب و هوایی خاصی می روید و در برخی از مناطق اروپایی که آب و هوایی مشابه جنگل های سوماترا دارند، رویش دارد.

گل تایتان آروم در سوماترا اندونزی |Titan Arum

آریوم لی لی، گل اسب مرده | Dead Horse Arum Lily

گل اسب مرده، از دیگر گل های بدبوی جهان است که در جزایر کورسیکا و بالئارس یافت می شود. این گل بویی شبیه به مردار حیوانات دارد و حشرات گرده افشان را به سمت خود جذب می کند. گل اسب مرده بیشتر در منطقه مدیترانه ای رشد می کند و بوی مردار آن، حیوانات کوچک را از پا در می آورد.

آریوم لی لی، گل اسب مرده | Dead Horse Arum Lily

گل پول پیت، بیهوش کننده انسان ها | Jack in the Pulpit

پول پیت یکی دیگر از عجیب ترین و بدبوترین گل های جهان است که در تگزاس، جنوب فلوریدا و مینه سوتا می روید. این گل بسیار هوشمند عمل می کند و هر بخش آن کار متفاوتی انجام می دهد. افرادی که از بیماری آلرژی رنج می برند به هیچ عنوان نزدیک این گل نشوند. قسمت ساقه این گل، می تواند آلرژی های مزمنی برای هر شخص به وجود آورد. اگر خطری پول پیت را تهدید کند ، ماده ای بدبویی که مشابه بوی مدفوع است به اطرافش اسپری می کند. این ماده می تواند تا مدتی انسان ها را بیهوش کند.

گل پول پیت، بیهوش کننده انسان ها | Jack in the Pulpit

گل هیدنورا آفریقایی | Hydnora Africana

این گل یک گیاه انگلی است و ناحیه اسفنجی گلبرگ هایش، بوی نامطبوعی تولید می کند. جالب است بدانید که گل هیدنورا میوه ای در زیر زمین تولید می کند که بعد از دو سال می رسد.

گل هیدنورا آفریقایی | Hydnora Africana

گل دراکونکلوس وولگاریس | Dracunculus Vulgaris

این گل که با نام های متعددی همچون آروم سیاه و سفیدی، لی لی مارپیچ و اژدهای آریوم شناخته می شود، در بخش هایی از ترکیه می روید. شاید در نگاه اول زیبایی این گل که ترکیبی از بنفش و قرمز است، شما را فریب دهد اما مطمئن باشید بوی زننده آن هر انسانی را از خود دور می کند. این گل در شمال آمریکا نیز می روید و بویی مشابه بوی مواد غذایی فاسد دارد.

گل دراکونکلوس وولگاریس | Dracunculus Vulgaris

گل کلم غربی  | Western Skunk Cabbage

این گل در تالاب ها و باتلاق های اقیانوس آرام یافت می شود. برخلاف ظاهر زیبایش، بوی بد این گل، راهی برای نزدیک شدن انسان ها و لمس آن باقی نمی گذارد. بوی این گل عاملی برای جذب حشرات گرده افشان است. جالب است بدانید که با خشک شدن گل کلم غربی، بوی بد آن برای مدت های طولانی همچنان باقی می ماند.

گل کلم غربی | Western Skunk Cabbage

گل استاپلیا ژیگانتی | Stapelia Gigantea

این گل هم در رده بدبوترین گل های جهان قرار گرفته است و بیشتر در جنوب شرقی آسیا رشد می کند. قطر هر شکوفه آن حدود ۳۵ سانتی متر است و تنوع رنگی زرد و قرمز دارد.

گل استاپلیا ژیگانتی | Stapelia Gigantea

بالبوفیلیوم فالائه نوپسیس | Bulbophyllum Phalaenopsis

در لیست تمام گل های بدبوی جهان، رتبه اول را باید به این گل اختصاص داد. این گل در جزیره گینه رشد می کند و نوعی از گل های ارکیده است. با این که ظاهر زیبایی دارد اما باور کنید که استشمام بوی آن، تا چند روز حالتان را بد می کند. بالبوفیلیوم در رنگ کرم، قرمز، بنفش و سفید رشد می کند و بوی شبیه به بوی گوشت فاسد دارد.

بالبوفیلیوم فالائه نوپسیس | Bulbophyllum Phalaenopsis

با این که این گل ها در رده بدبوترین گل های جهان قرار دارند اما همچنان افراد ماجراجو و کنجکاوی وجود دارند که برای تماشای این گل ها، به کشورهای گوناگونی فیروز سیر کنند. از این رو یکی از جاذبه های گردشگری در کشورهای نام برده شده، گل های بدبویی است که حشرات موزی فراوانی را به دور خود جمع کرده اند. با کمی جستجو در فضای مجازی، افراد زیادی را خواهید دید که درکنار این گل ها عکس گرفته اند و در صفحات شخصی خود، منتشر کرده اند. برخی از آن ها فقط به ظاهر زیبای گل های بدبو علاقه نشان داده اند و برخی دیگر، هیجان لمس کردن این گل ها را لذت بخش خوانده اند.

با وبلاگ سفرمی همراه باشید تا اطلاعات گردشگری خود را در رابطه با شهر یا کشور موردنظر خود تکمیل نموده و سفری دلچسب و خاطره انگیز را تجربه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 391 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.