فیروز سیر برای مهاجرت به کانادا چقدر پول لازم است؟ - فیروز سیر

کشور کانادا یک کشور چند ملیتی بوده، تقاضا برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های این کشور در مقایسه با سایر کشورهای هم رده بسیار بالاست. شمار بسیاری از ایرانیان هر ساله به دنبال اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کانادا هستند.
همانطور که می‌‌دانید تحصیل در یک کشور خارجی با مزایا و معایب بسیاری همراه است. یکی از معایب آن هزینه‌ی بالای تحصیل و زندگی است. در این بلاگ قصد داریم تا در رابطه با این سوال: برای مهاجرت به کانادا چقدر پول لازم است؟ اطلاعات جامع و کاملی در اختیارتان قرار دهیم.

هزینه اخذ پذیرش

هزینه‌های مربوط به اخذ پذیرش تحصیلی عبارتنداز:

ترجمه مدارک

 برای ثبت نام در دانشگاه‌های کشور کانادا باید تمام مدارک متقاضی به زبان انگلیسی یا فرانسوی ترجمه شده باشد. تمام مدارک باید برای ویزای تحصیلی و پذیرش در دانشگاه‌ها باید توسط یک دارالترجمه رسمی، ترجمه شوند.
متقاضیان برای پذیرش در دانشگاه‌های کانادا باید مدارکی چون شناسنامه، ریزنمرات تحصیلی، مدارک تحصیلی، سند ازدواج، گواهینامه‌های تحصیلی و…..را ترجمه رسمی کنند. هزینه هر یک از این مدارک متفاوت است، به همین دلیل برای آگاهی از هزینه ترجمه مدارک بهتر است به وب‌سایت دارالترجمه مورد نظر مراجعه کنید.

تمکن مالی

 اثبات تمکن مالی به این دلیل است تا دانشجو نشان دهد که توانایی مالی در پرداخت هزینه تحصیل و هزینه زندگی خود را دارد. یکی از مهم‌ترین شروط در پروسه اخذ ویزای تحصیلی این کشور، اثبات تمکن مالی است. این موضوع به قدری مهم است که حتی افرادی که دانشگاه با درخواست آن‌ها موافقت کرده باشند، در صورت عدم اثبات تمکن مالی نمی‌توانند ویزای تحصیلی خود را دریافت کنند.

میزان تمکن مالی  برای پذیرش در دانشگاه‌های کانادا به شرح زیر خواهد بود:
برای یک نفر(دانشجو): ۱۲۹۶۰ دلار
برای دو نفر: ۱۶۱۳۵ دلار
برای سه نفر: ۱۹۸۳۶ دلار
برای چهار نفر: ۲۴۰۸۳ دلار

اپلیکیشن فی

 هر متقاضی باید هزینه اپلیکیشن فی  را پرداخت کند تا پرونده آن مورد بررسی قرار بگیرد. این هزینه را دانشگاه بابت بررسی پرونده متقاضی دریافت می‌کند. هزینه اپلیکیشن فی در تمامی دانشگاه‌های کانادا بین ۱۰۰ دلار تا ۲۰۰ دلار است. میزان هزینه اپلیکیشن فی با توجه به نوع دانشگاه متغیر خواهد بود. اگر دانشگاه با درخواست تحصیلی شما موافقت نکرد و پرونده شما رد شد، هزینه پرداخت شده بابت اپلیکیشن فی به هیچ عنوان عودت داده نخواهد شد. این بخش یکی از پرهزینه‌ترین قسمت‌های پذیرش تحصیلی دانشجویان است.

هزینه اخذ ویزای تحصیلی


اخذ ویزای تحصیلی کشور کانادا با هزینه‌هایی همراه است که برای ورود به کشور کانادا و تحصیل در دانشگاه‌های این کشور باید آن‌ها را بپردازید. در ادامه با هزینه‌های اخذ ویزای تحصیلی بیشتر آشنا خواهید شد:

زبان
برای تحصیل در دانشگاه‌های این کشور، زبان دوم اجباریست. کشور کانادا یک کشور دو زبانه است، به همین دلیل باید به یکی از دو زبان انگلیسی یا فرانسوی تسلط داشته باشید. در حال حاضر بیشتر دانشجویان تسلط به زبان انگلیسی دارند، به همین دلیل تعداد بیشتری از آن‌ها با مدرک زبان انگلیسی درخواست پذیرش تحصیلی می‌دهند. هزینه آزمون تافل و آیلتس به ترتیب ۲۴۰ و ۲۵۰ دلار است.

انگشت نگاری
زمانی که با پذیرش تحصیلی دانشجو موافقت کردند، باید برای انگشت نگاری اقدام کند. هزینه انگشت نگاری برای دانشجویان ایرانی ۸۵ دلار است، در کنار هزینه انگشت نگاری باید برای بررسی درخواست ویزای دانشجویی یا همان استادی پریمیت، حدود ۱۸۵ دلار را به صورت جداگانه پرداخت کنید.

هزینه آزادسازی مدارک
هزینه آزادسازی مدارک برای دانشجویانی که قصد تحصیل در  دانشگاه‌های کانادا را دارند حدود ۱۰ تا ۱۰۰ دلار است.

شهریه دانشگاه
شهریه دانشگاه در هر مقطعی با توجه به نوع دانشگاه و رشته مورد نظر متفاوت خواهد بود. شهریه هر مقطع تحصیلی در دانشگاه‌های کانادا عبارتنداز:

کارشناسی

شهریه تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه‌های این کشور، برای دانشجویان بین‌المللی حدود ۷٫۵ درصد افزایش پیدا کرده است. به طور میانگین دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در این مقطع را دارند باید شهریه‌ای بالغ بر  ۳۲ هزار دلار بپردازند.

کارشناسی ارشد

دانشجویان بین‌المللی برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد باید به طور میانگین حدود ۱۷ هزار دلار بپردازند.

دکترا

ادامه تحصیل در این مقطع حدود ۳ تا ۵ سال طول می‌کشد. میانگین هزینه تحصیل در این مقطع حدود ۲۰ هزار دلار است

هزینه های زندگی در کانادا


دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های کانادا را دارند، باید بدانند که ادامه تحصیل در این کشور با هزینه‌های بسیاری همراه است. هزینه تحصیل که شامل شهریه دانشگاه، کتاب و… خواهد بود و هزینه زندگی که شامل تمام مخارج اجاره خانه، خورد و خوراک، حمل و نقل و… است. از دیگر هزینه‌های زندگی در کانادا برای دانشجویان بین‌المللی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مسکن: شهریه سالانه خوابگاه‌های دانشجویی ۱۲ هزار دلار در سال است. البته این هزینه با توجه به نوع دانشگاه، نوع شهر و… متفاوت است.
  • خوراک: هزینه خورد و خوراک با توجه به موادغذایی که مصرف می‌کنید بسیار متفاوت است. برای مثال هزینه خورد و خوراک برای یک خانواده چهار نفره ماهانه حدود ۷ هزار دلار خواهد بود.
    هزینه خورد و خوراک را می‌توانید با آماده کردن غذاهای خانگی و ساده‌تر، کاهش دهید.
  • حمل و نقل: برای تردد در سطح شهر به راحتی می‌توانید از تاکسی، مترو و… استفاده کنید. با استفاده از مترو، خطوط حمل و نقل شهری می‌توانید به هر نقطه از شهر دسترسی پیدا کنید.
    کرایه مترو در کانادا حدود ۳ تا ۴ دلار، هزینه تردد با خودروی شخصی حدود ۲۶ دلار و…..است.
  • از دیگر هزینه‌های یک دانشجو می‌توان به هزینه خرید لوازم‌التحریر و کتاب، هزینه تفریح، هزینه بیمه و… اشاره کرد.

کلام آخر

با توجه به مطالب منتشر شده در رابطه با تحصیل در کانادا کن اپلای : کانادا جزو هشت کشور برتر جهان از نظر اقتصادی و صنعتی است.همچنین اختصاص بودجه بالا برای سیستم آموزشی باعث شده تا سطح کیفی تحصیلات در این کشور بالا باشد. به همین دلیل کانادا بهترین انتخاب برای دانشجویان بین‌المللی است.

اگرچه کانادا یکی از محبوب‌ترین کشورها برای تحصیل است؛ اما نکات زیادی وجود دارد که دانشجویان بین‌المللی از آن‌ها آگاه نیستند. اطلاعات زیادی درباره مراحل اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی، زندگی دانشجویی در کانادا، قوانین کانادا و… وجود دارد که هر متقاضی باید از آن‌ها مطلع باشد. تحصیل در کانادا می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد اما در صورت نداشتن اطلاعات کافی، می‌تواند دانشجو را از لحظه ورود به خاک کانادا با چالش‌های مختلفی روبه‌رو کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 188 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 27 دسامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.