فیروز سیر برج جمجمه صربستان؛ جاذبه ای ترسناک - فیروز سیر

تاریخ انتشار: جمعه, ۲۲ تیر ۱۳۹۷

با برج جمجمه صربستان آشنا شوید :

وقتی صحبت از جاذبه های گردشگری یک شهر و یا کشور به میان می آید، اکثر افراد مکان و یا بنایی زیبا، با شکوه و خیره کننده را تصور می کنند و شاید کم تر کسی علاقه مند به بازدید از بنایی ترسناک و محیطی وحشت آور باشد. برج جمجمه صربستان که یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری صربستان بوده و در شهر نیش واقع شده است، از جمله هولناک ترین بناهای دنیا می باشد که از کنار هم قرار گرفتن ۹۵۲ جمجمه ساخته شده است. این بنای حیرت آور، سالانه توجه افراد زیادی را به کشور صربستان جلب می کند و در هر لحظه ای از سال میزبان گردشگرانی از اقصی نقاط دنیا می باشد.

برج جمجمه صربستان

با سفرمی همراه باشید تا با تاریخچه ی مختصری از کشور صربستان آشنا شده و ویژگی های منحصر به فرد برج جمجمه ی صربستان را که جاذبه ای بسیار ترسناک است، بیشتر بشناسید!

برج جمجمه صربستان

تاریخچه ای اجمالی از کشور صربستان

قبل از اینکه به شرح تاریخچه ی مختصری از کشور صربستان بپردازیم، لازم است بدانید که شهر نیش، واقع در کشور صربستان، یکی از قدیمی ترین و مهم ترین شهرهای اروپا در ناحیه ی بالکان بوده و به راه ارتباطی میان شرق و غرب شهرت داشته است. همین مساله باعث شده است تا این شهر در طول تاریخ، شاهد بسیاری از حوادث تاریخی بوده و بناهای عجیب و غریب بسیاری را در خود جای دهد.

تاریخچه صربستان

آن چه در این بخش به آن خواهیم پرداخت، وقایع تاریخی قرن ۱۴ است، زمانی که دولت صربستان به ضعیف ترین حالت خود رسیده و مورد حمله و هجوم عثمانی ها قرار گرفته است. در این زمان دولت عثمانی با حمله های پی در پی به کشور صربستان، سرانجام این کشور را شکست داده و قدرت را در دست می گیرد و از آن پس دوران سختی، فقر و رکود صربی ها آغاز می گردد و جالب است بدانید که این وضعیت به مدت ۲۴۱ سال به طول می انجامد. در این میان بعضا صربی ها به صورت گروهی و پراکنده و بدون مدیریت و رهبری قبلی، شورش نموده و علیه دولت عثمانی که در کشورشان حاکم شده بود، قیام می کردند، لیکن این شورش ها هیچ یک نتیجه نداده و تنها نتایج زیان باری را برای آن ها به دنبال داشته است. در واقع همین شورش ها باعث شدند تا امروز بنایی به نام برج جمجمه صربستان در این شهر وجود داشته باشد و به جاذبه ای ترسناک در کل دنیا تبدیل گردد و یاد و خاطره ی آن دوره ی تاریخی را تا ابد زنده نگه دارد.

برج جمجمه در کشور صربستان

برج جمجمه ی صربستان و چگونگی ساخت آن

دولت عثمانی که در مواجهه با شورش ها و اعتراضات صربی ها، به هیچ وجه عقب نمی نشست، به دنبال چاره ای برای مقابله با این شورش ها بود تا درسی بسیار مهم به شورش کنندگان دهد و آن ها را تا ابد ساکت کند. از این رو طی یک از اعتراضات، اجساد کشته شدگان صربی را جمع آوری کرده و سر آن ها را از بدن هایشان جدا نمود. این سرها همگی پوست کنده شدند و به صورت جمجمه، نزد پادشاه عثمانی هدیه گشتند. پادشاه که از این امر بسیار خرسند بود دستور می دهند تا این جمجمه ها که از نیش آمده بودند مجددا به نیش بازگردانده شوند و در ساخت برجی عظیم الجثه، مورد استفاده قرار گیرند. بدین ترتیب بود که ۹۵۲ جمجه در ساخت این بنا به کار گرفته شدند و برجی عظیم به ارتفاع  ۴ مترو نیم ساخته شد تا نه تنها درس عبرتی برای صربی ها که درس عبرتی برای جهانیان گردد و قدرت عثمانی را به رخ همگان کشد!

ساخت برج جمجمه در صربستان

سرنوشت برج جمجمه صربستان تا به امروز

در آن زمان برخی جمجمه های به کار رفته در ساختمان بر روی زمین افتادند و از بین رفتند و برخی دیگر نیز توسط بستگان دور و نزدیک شورشیان ربوده شده و به خاک سپرده شدند. با این حال تعداد بسیار زیادی از جمجمه ها بر روی این بنا باقی مانده و مایه ی رعب و وحشت مردم بودند. تا این که صربی ها در سال ۱۸۷۸ مجددا قدرت را در دست گرفته و بر کشورشان حاکم شدند و کم کم شرایط موجود را، رو به بهبودی هدایت نمودند. پس از قدرت گرفتن صربی ها، آرامگاهی در اطراف این برج شکل گرفت و بسیاری از جمجمه ها در آن جا دفن شدند و امروزه از میان آن تعداد جمجمه، تنها ۱۰۰ عدد از آن ها باقی مانده است.

سرگذشت برج جمجمه صربستان

جالب است بدانید که این بنا دیگر کسی را در این کشور آزار نمی دهد و به نمادی از ایثار و شجاعت، برای مردم صربستان تبدیل گشته است. صربی ها تصمیم گرفتند تا از این این بنا محافظت نموده و آن را به عنوان یادگاری از دلاوری های اجدادشان، به آیندگان معرفی نمایند. هرساله گردشگران بسیاری از سراسر دنیا، از این بنا دیدن نموده و احساسات عجیبی را تجربه می نمایند و دوره ای از تاریخ یک مملکت را، به خاطر می آورند.

برج جمجمه در صربستان

با وبلاگ گردشگری سفرمی همراه باشید و با تکمیل اطلاعات گردشگری خود، تجربیات نوینی را به دست آورید.

همچنین شما می توانید برای خرید بلیط هواپیما نیش صربستان و رزرو هتل نیش صربستان به سایت گردشگری سفرمی مراجعه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 393 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.