فیروز سیر بررسی فرصت شغلی در سه شهر بزرگ ترکیه - فیروز سیر

بازار کار و فرصت های شغلی در شهر استانبول و به طور کلی در کشور ترکیه رونق خوب و قابل توجهی دارد. از آنجایی که یکی از دلایل اصلی خرید خانه در ترکیه و مهاجرت ایرانیان مسائل اقتصادی و درآمد هست، دانستن فرصت های شغلی و تحقیق در رابطه با بازار کار مناطق مختلف ترکیه مسئله بسیار مهمی است. از این رو در این مقاله قصد داریم به بررسی فرصت های شغلی سه شهر استانبول، آنکار و آنتالیا بپردازیم و شرایط و فرصت های کاری و شغلی در هر یک از این شهر ها را با هم مرور کنیم.

استانبول یکی از شهر های فوق العاده محبوب، بزرگ و مهم ترکیه است که اغلب به دلیل شرایط ویژه و خوبی که دارد مهاجران و افراد بیشتری از سایر کشور ها می‌پذیرد. یکی از عوامل محبوبیت استانبول رای زندگی و کار می‌تواند این باشد که این شهر در جنبه های مختلفی از قبلی تحصیلی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی رشد و پیشرفت چشمگیری داشته است و به نسبت سایر شهر های بزرگ ترکیه مثل آنکارا و آنتالیا جمعیت و امکانات رفاعی بیشتری دارد. پس اگر شما قصد مهاجرت به استانبول را دارید باید برای گذراندن زندگی خود و حتی سرمایه گذاری در آینده، به فکر پیدا کردن یک شغل مناسب و با درآمد قابل قبول باشید.

شرایط کاری و فرصت های شغلی در کشور ترکیه برای مهاجران، اتباع خارجی با شهروندان ترکیه کاملا تفاوت دارد.برای اینکه در کشور ترکیه و شهر های بزرگ آن نظیر استانبول، آنکارا و آنتالیا صاحب شغل شوید و پذیرش شغلی بگیرید باید مراحل قانونی را طی کنید. مثلا به این راحتی نیست که شما بگویید قصد مهاجرت به ترکیه و کسب درآمد در آن جا را دارید بدون اینکه از قبل به بررسی فرصت های شغلی سه شهر استانبول، آنکار و آنتالیا و سایر شهر های ترکیه و همینطور شرایط و قوانین کار در ترکیه نپرداخته باشید.

کار در استانبول و دیگر شهر های ترکیه به دلیل نزدیکی ایران و ترکیه و هزینه های پایین زندگی در ترکیه بسیار مورد توجه و علاقه ی ایرانی ها قرار گرفته است. از این رو همواره پیگیر مهاجرت از روش های مختلف خصوصا زمینه‌ی کاری و شغلی به ترکیه هستند.

یکی از عوامل مهمی که شهر استانبول را از دو شهر دیگر حتی پایتخت ترکیه یعنی شهر بزرگ آنکارا برای مسائل کاری و فرصت های شغلی محبوب تر کرده است این است که سطح درآمد و حقوق بسیار بالاتر است.همچنین در استانبول دانشگاه های با رنکیک بالای زیادی قرار دارند که تحصیل کردن در آن ها و فارغ التحصیل شدن از این دانشگاه ها مزیت خیلی بزرگی به شمار می‌آیند که فرآیند گزینش و کاریابی را نیز آسان تر می‌کنند.

بررسی بازار آزاد و داشتن امکانات 

کشور ترکیه و شهر های بزرگ و مهم آن یعنی استانبول، آنکارا و آنتالیا از نظرکیفیت زندگی، فرصت هاش شغلی و درآمد در جایگاه ۷ دنیا قرار دارد و یک نظرسنجی تحت عنوان Expat Explore گزارش شده که کشور ترکیه انتخاب خوبی برای زندگی افراد غیربومی و خارجی ها است. به همین دلیل مهاجرت کاری و شغلی به ترکیه همانند سرمایه گذاری از طریق خریدن ملک و …مزیت های بسیار زیادی برای ایرانیان و سایر متقاضی های کار و زندگی در ترکیه را دارد.

از آن جایی که امکانات زندگی در سه شهر بزرگ ترکیه به علت توریستی بودن و پرجمعیت تر بودن آن بیشتر است افراد مشتاق به مهاجرت کاری به ترکیه لازم است حتما قبل از هر گونه اقدامی به مهاجرت به بررسی فرصت های شغلی سه شهر استانبول، آنکار و آنتالیا بپردازند.

امکان گسترش کار و اینکه استانبول محبوب ترین شهر ترکیه می‌باشد  

شهر استانبول ترکیه به سبب داشتن موقعیت استراتژیک، پیشینه تاریخی قوی و ریشه دار و قرار گرفتن به عنوان قطب اصلی تجارت و کسب و کار و همینطور داشتن جاذبه های گردشگری و توریستی فراوان است محبوب ترین شهر ترکیه به شمار می‌آید.یکی دیگر از ویژگی های برجسته شهر این است که نیروی کار گسترده‌ای متناسب با جمعیت متراکم آن دارد. استانبول شبکه حمل و نقل دریایی شهر را به یک مرکز تجاری برجسته تبدیل کرده است.

استخدام و گسترش کار در استانبول به شما بینش عمیقی از دنیا و فضای کسب و کار پویا می‌دهد که در آن مشاغل و تجارت های خودساخته قادرند شما را به بالاترین و بیشترین سطح درآمد برسانند. به کار گرفتن یک ایده خلاقانه و عالی برای گسترش کار و داشتن ارتباطات گسترده و مناسب شما را به درآمد کافی می رساند. طبق این گفته ها، شهر استانبول برای مهاجرانی و ایرانیانی که می‌خواهند چند سال یا همیشه ترکیه را برای زندگی انتخاب کنند، مکانی محبوب و خاص از همه نظر خصوصا شغلی و کاری است.

شهر استانبول ترکیه نسبت به شهر آنتالیا و آنکارا بیشتر پیشرو در تجارت و گسترش کسب و کار است و مرکز تجارت های بین الملل است و نقش پررنگ و سهم زیادی در موفقیت های اقتصادی کشور ترکیه دارد. این کلان شهر تجاری سهم زیادی در فعالیت های تجاری در ترکیه دارد. از این رو دارای محبوبیت زیادی در بین مردم ترکیه و سایرافرادی که قصد مهاجرت به ترکیه را دارند می ‌باشد

بررسی کار در شهر آنکارا و آنتالیا 

شهر آنکارا پایتخت ترکیه بعد از استانبول بزرگترین شهر ترکیه به شمار می‌آیدآیآ و شهری نسبتا جدید و امروزی است و گزینه خوبی برای کار و اشتغال است و کیفیت زندگی مهاجران کاری در آنکارا بالاست. از آن جایی که شرایط کار در آنتالیا نسبت به استانبول و آنکارا کمی سخت تر است باید قبل از هرگونه اقدامی در خصوص مهاجرت کاری، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

اما با این وجود آنتالیا از جمله شهرهای مهم گردشگری ترکیه است که فرصت های شغلی مربوط به گردشگری و بازنشستگی بیشتر یافت می‌شود و برای افرادی که در فکر راه انداختن کسب و کار مثل رستوران و یا هتل می‌باشند بسیار ایده آل است.

در آخر باید بدانید که یکی از مهم ترین کارهای که قبل از مهاجرت و بررسی فرصت های شغلی سه شهر استانبول، آنکار و آنتالیا باید انجام شود، بالا بردن مهارت های کاری است.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 196 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 10 دسامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.