فیروز سیر برزیل، سرزمین قهوه های تلخ - فیروز سیر

تاریخ انتشار: یکشنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۷

۴٫۷
/
۵
(
۳

امتیاز

)

با کشور برزیل آشنا شوید!

برزیل سرزمینی وسیع بین مرکز آمریکای جنوبی و اقیانوس اطلس است. برزیل، شرقی‌ترین کشور قاره آمریکا، با کشورهایی همچون: اروگوئه، آرژانتین، پاراگوئه، بولیوی، پرو، کلمبیا، ونزوئلا، گویان، سورینام و گویان فرانسه هم‌ مرز است. سرزمینی چند ملیتی که متشکل از نژادهای اروپایی، سرخ‌پوستان آمریکایی، سیاه پوستان آفریقائی و آسیائی است. برزیل قطب اول تولید قهوه در جهان است. قهوه هایی که عطر آن ها، هوش را از سرتان می برد. سرزمین قهوه، لقبی است که پس از موفقیت در تولید فراوان قهوه، به این کشور نسبت داده شد. سالیانه سه میلیون تن قهوه در کشور برزیل تولید می شود و به کشورهای دیگر صادر می شود.

کشور برزیل

همراه وبلاگ گردشگری سفرمی باشید و با برزیل، سرزمین قهوه های تلخ آشنا شوید.

نام این کشور برگرفته از کجاست؟

اکثر مردم معتقدند که نام این کشور برگرفته از pau-brasil است، “پائو-برسیل” درختی در برزیل است که در گذشته، برای مهاجران اولیه ارزش بالایی داشت اما عده ای هم بر این باورند که نام برزیل از نام جزیره ی اسطوره ‌ای برزیلی ها در قرون وسطی گرفته شده است. نام فارسی برزیل از نام فرانسوی آن گرفته شده است. در زبان فرانسوی برزیل به معنای چوب است و در زبان پرتغالی، به چوب سرخ رنگ  brasil گفته می شود.

نام این کشور برگرفته از کجاست؟

تاریخچه برزیل

حدود ده‌ هزار سال قبل مردم بومی وعده ای محدود از مهاجران، در این سرزمین زندگی می کردند. بعد از استعمار برزیل توسط پرتغالی‌ها، آنها بردگانی از نقاط دیگر قاره آمریکا و آفریقا را به این سرزمین آوردند. بردگانی که امروزه اجداد بسیاری از برزیلی های حال حاضر هستند.

تاریخچه برزیل

شهرهای مهم برزیل

برازیلیا: پایتخت کشور برزیل است که شعار “پنجاه سال پیشرفت در پنج سال” را تحقق بخشید.

ریودوژانیرو: شهری ساحلی در برزیل که سواحل آن در لیست ۱۵ ساحل برتر دنیا قرار دارند.

سائوپائولو: مرکز اقتصاد برزیلی ها است. بزرگترین مرکز خرید آمریکای لاتین در این منطقه قرار گرفته است.

کوریتیبا: در جنوب برزیل است و یکی از شهرهای بندری این کشور محسوب می شود.

بازیوس: یکی از ده شهر بزرگ برزیل است.

مانائوس: بزرگترین شهر ناحیه آمازون واقع در شمال شرق بزریل است.

بلا هوریزونته: این شهر سومین شهر بزرگ برزیل است. رونالدو مهاجم مشهور برزیلی، اولین بار در تیم باشگاهی بلا هوریزونته فوتبال حرفه ای اش را آغاز کرده است.

شهرهای مهم برزیل

آب و هوای برزیل

برزیل سرزمین وسیعی است پس تعجب ندارد که آب و هوای متنوعی داشته باشد. هوای گرمسیری، کوهستانی، نیمه خشک، استوایی و معتدل در بخش های گوناگون برزیل دیده می شود.

آب و هوای برزیل

حیات وحش برزیل

برزیل تنوع اکوسیستمی بی نظیری دارد، به طوری که کارشناسان تنوع گیاهان و جانوران را در این کشور، بالغ بر ۲ میلیون نوع تخمین زده‌اند. جنگل های آمازون که بخش بزرگی از آن در برزیل واقع شده است، زیستگاه گونه های جانوری متعددی است. همه نوع جانوری به جز دایناسورها، در برزیل پیدا می شود. جانورانی نظیر: پستاندارانی چون جگوار و لئوپارت که هر دو نوعی پلنگ هستند، خوک‌های وحشی، خوکان خرطوم‌دار، مورچه‌خوارها، تنبل‌ها، روباه‌ها، اپوسوم و گورکن ها.

حیات وحش برزیل

گوزنها در جنوب برزیل و میمون‌ها در جنگلهای پر باران شمالی دیده می‌ شوند. متاسفانه در سالیان اخیر تهدیدی جدی از عوامل انسانی و اقدامات مخرب آن ها، خطر انقراض برخی از گونه های جانوری را تحت تاثیر قرار داده است. اقداماتی مانند ساخت بزرگراه، قطع درختان برای مصرف چوب آن‌ها، کشاورزی و زراعت، استخراج معادن و ساخت سد که باعث زیر آب رفتن بخشی از دره‌ها شده ‌است ، خطری جدی برای از بین رفتن اکوسیستم منطقه به حساب می آید.

حیات وحش برزیل

گردشگری در کشور برزیل و تماشای کارناوال های جذاب

برزیل سرزمین جشن ها است. سرزمینی که با طبیعت زیبا و فرهنگ غنی مردمش، سالیان سال میزبان برگزاری جشن های زیادی بوده است. کارناوال هایی که در آن مردم با لباس های رنگارنگ در خیابان رژه می روند و با موسیقی برزیلی، به رقص و آواز می پردازند. این جشن ها که با مضمون خداحافظی با پلیدی ها برگزار می شود، معمولا هفت روز طول می کشد.

گردشگری در کشور برزیل و تماشای کارناوال های جذاب

هدیه دادن برزیلی ها

همانند ما ایرانی ها هدیه دادن دربرزیل اهمیت خاصی دارد به ویژه اگر مهمانی ای در کار باشد. مهمانی رفتن به همراه هدیه یا گل در این کشور بسیار مرسوم است تا جایی که اگر فرصتی برای تهیه هدیه نداشته باشند، روز بعد آن را تهیه می کنند و به منزل میزبان می فرستند. رنگ ها در اهدای هدایا معنای متفاوتی دارند. مثلا رنگ بنفش و مشکی برای تسلیت به کار می رود.

هدیه دادن برزیلی ها

غذاهای برزیلی

شاید برزیل از نظر تنوع غذایی به کشور ما نرسد اما نسبت به کشورهای دیگر از تنوع غذایی خوبی برخوردار است. فیجوآدا غذای ملی برزیل است. این غذا از لوبیا سیاه و گوشت گاو و گوساله تشکیل شده و با سوسیس و برنج سرو می شود.

feijoada

رسم قدیمی خانواده های برزیلی این است که فیجوآدا را در روز چهارشنبه و برای نهار تهیه می کنند و کنار هم میل میکنند.

جالب است بدانید آنها هم مانند ایرانی ها کباب مخصوصی به نام پیکایا دارند. پیکایا، استیک گوشت گاو کبابی است که به کباب برزیلی معروف است. پائودوگیشو ( نان پنیری برزیلی ) نانی مخصوص صبحانه در این کشور است که همیشه بر سر سفره های برزیلی ها وجود دارد.

غذاهای برزیلی

 سوغاتی های کشور برزیل

برزیل سرزمین قهوه، یکی از بهترین انواع قهوه را دارد. سوغاتی محبوب کشور برزیل، قهوه برزیلی است که طعم و عطرش در جهان بی نظیر است.

سرزمین قهوه، سوغاتی های دیگری هم دارد. کاکائو، سنگ صابون، میوه هایی همچون پیتایا، کفش های لای انگشتی، لباس های با کیفیت و ارزان، بخشی از بهترین سوغات برزیل است. دیگر سوغاتی خوش طعم برزیلی، بریگادیرو است. بریگاردیو، یک کاپ کیک شکلاتی است که با شیر غلیظ، پودر شکلات و کره درست می شود و طعمیش مانند نوتلا است.

 سوغاتی های کشور برزیل

مجسمه دیدنی برزیل

کرکووادو (Corcovado) پنجمین مجسمه بزرگ جهان است که به مسیح نجات دهنده شهرت دارد. این مجسمه معروف در ریو، نمادی از عشق مسیح به مردم است و در سال ۲۰۰۷ در لیست عجایب هفتگانه جدید جهان قرار گرفت. این مجسمه مشهور در ارتفاع  ۷۰۰ متری کوه کرکوادو قرار دارد. مجسمه عیسی مسیح ۳۹٫۶ متر بلندی دارد و در تمام شهر دیده می شود.

مجسمه دیدنی برزیل

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 328 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.