فیروز سیر بندر دیکسون مالزی اقامتگاهی بر روی آب! - فیروز سیر

تاریخ انتشار: پنجشنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۷

بندر دیکسون، نگری سمبیلان

بندر دیکسون از معروف ترین ساحل های غربی مالزی است که با توجه به نزدیکی این بندر به پایتخت و بهره مندی از امکانات اقامتی وسیع، به مقصدی ایده آل و جذاب برای تفریح و برگزاری برنامه های مختلف تبدیل شده است. بندر دیکسون با بناهای زیبا و طراحی معماری متفاوت همچون افتخاری برای منطقه “نگری سمبیلان” محسوب می شود. جالب است بدانید که بندر دیکسون با سقف های هلالی شکل چوبی و آجری شناخته شده است.  همراه سفرمی سامانه رزرواسیون خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل باشید تا با بندر دیکسون، تفریحات و راه های دسترسی به آن آشنا شوید.

بندر دیکسون

بندر دیکسون را بیشتر بشناسید!

بندر دیکسون، دارای یک خط ساحلی ممتد به طول ۱۸ کیلومتر می باشد که این ساحل آفتابی به وسیله ی درختان بلند نخل و کازوآرینا، محصور شده که توسط موج های ملایم تنگه ی مالاکا مرطوب می شوند. ساحل های تلوک کمانگ و مرداب آبی، از جمله جاذبه های گردشگری محبوب در بندر دیکسون مالزی هستند. تلوک کمانگ در فاصله ی ۸ مایلی از جاده ی ساحلی قرار گرفته است و از طولانی ترین قسمت های بندر محسوب می شود. گردشگران می توانند در این قسمت از بندر دیکسون از آبهای گرم و شفاف لذت ببرند، تنی به آب بزنند و یا با فعالیتهایی همچون قایق رانی، پاراسل، قایق پدالی و اسکی روی آب سرگرم شوند. مرداب آبی در فاصله ی ۱۸ کیلومتری جنوب شهر بندری دیکسون واقع شده و از جاده ی اصلی فاصله ی زیادی دارد. مرداب آبی در محیط طبیعی و بکر خود، محیطی را فراهم کرده تا گردشگران به دور از شلوغی شهرها، استرس های روزانه را از خود دور کنند. فستیوال آبی مالزی، تماشای راپتور و مسابقه ی ورزشهای سه گانه بین المللی در بندر دیکسون، تنها بخشی از فستیوال ها و رویدادهای بی نظیری است که در ساحل بندر دیکسون برگزار می شود.

بندر دیکسون

بندر دیکسون

در خط ساحلی بندر دیکسون، از هتل های لوکس ۵ ستاره گرفته تا اقامتگاه های معمولی و خانه های بومی و ییلاقی پذیرای شما خواهند بود. اما بی شک کمپ زدن در نزدیکی ساحل بندر دیکسون و تماشای چشم اندازی از آبی آسمان و دریا و شب های پرستاره بسیار لذت بخش خواهد بود!

بندر دیکسون

بندر دیکسون

جالب است بدانید که اولین مسابقه های قایق رانی کشور مالزی در بندر دیکسون برگزار شده است. نیروی دریایی مارینا و باشگاه تفریحی آن، برای استفاده از قایق های بادبانی، امکاناتی عالی از جمله مهار قایق، خدمات کامل باشگاه، تعمیرات قایق و غیره را ارائه می دهند. این باشگاه قایقرانی برای اعضای خود امکانات و خدمات گسترده تری را در نظر گرفته است.

تفریحات بندر دیکسون

جاذبه های گردشگری بندر دیکسون

اما جاذبه های بی نظیر بندر دیکسون تنها به این موارد ختم نمی شود. طبیعت زیبای بندر با آثار تاریخی و کهن آن بسیار موردتوجه گردشگران است. در نزدیکی مرداب آبی بندر دیکسون، فانوس دریایی تانجونگ توان قرار گرفته که متعلق به قرن ۱۶ می باشد و دیدنش بی شک برای گردشگران جذابیت خواهد داشت. این فانوس دریایی در قرن ۱۶ برای راهنمایی قایقران هایی که به سمت مالاکا در حرکت بودند، مورد استفاده قرار می گرفت.

این بندر زیبا دیدنی های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از این دیدنی ها را می توان دژ مستحکم و زیبایی دانست که در قسمت شمالی بندر دیکسون واقع شده و به منظور محافظت از شهر بنا شده است. درون این دژ نیز چندین موزه وجود دارد که آثار داخل آن بیانگر تاریخچه ی بندر دیکسون می باشد.

قلعه کمپاس

غذا خوردن در رستوران های محلی و بومی بندر دیکسون تجربه ای جذاب خواهد بود. مطمئن باشید شما برای صرف غذا انتخاب های متنوع و هیجان انگیزی از غذاهای دریایی و غذاهای محلی خواهید داشت.

رستوران های بندر دیکسون

راه های دسترسی به بندر دیکسون

سفر زمینی به بندر دیکسون

بندر دیکسون که در امتداد جاده ی ساحلی قرار گرفته است، از سرمبن تنها ۱ ساعت فاصله دارد. دسترسی دوم شامل بزرگراه شمالی-جنوبی کوالالامپور می شود که طول آن حدود ۹۰ کیلومتر می باشد. دسترسی بعدی از فرودگاه بین المللی کوالالامپور در سپانگ است که مسافت آن ۴۰ کیلومتر می باشد. سرویس های تاکسی و اتوبوس نیز به صورت منظم بندر دیکسون را به کوالالامپور و سربن متصل می کنند.

راه دسترسی به بندر دیکسون

سفر با قطار به بندر دیکسون

مسافران باید سوار قطار کی تی ام و یا قطارهای ای تی سی که به سمت کوالالامپور می روند را سوار شده و در ایستگاه سرمبن پیاده شوند.

همراه مجله سفرمی باشید و اطلاعات گردشگری خود را در رابطه با جاذبه های گردشگری، مراکزخرید، رستوران ها، هتل ها، شهر ها و کشورها و هرآنچه که در دنیای گردشگری می گذرد تکمیل نموده و با آگاهی کامل سفری خاص و متفاوت را تجربه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 426 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 9 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.