فیروز سیر بهترین مقاصد گردشگری داخلی در فصل تابستان - فیروز سیر

تاریخ انتشار: دوشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۷

با بهترین مقاصد گردشگری داخلی و مناطق خنک در تابستان آشنا شوید :

ایران یکی از زیباترین کشورهای جهان است که از طبیعت و جغرافیای بسیار خاصی برخوردار است. به گونه ای که در همه ی فصول سال مناطق بکر و خوش آب و هوایی برای سفر وجود دارد.در فصل تابستان و با گرم تر شدن هوا، تمایل به سفر به مناطق شمالی و کوهستانی ایران بیش تر می شود. بنابراین اگر به دنبال منطقه ای زیبا برای گذراندن تعطیلات رویایی خود در هستید، این مطلب را دنبال کنید تا با مناطق خنک در تابستان آشنا شوید.

همدان، پایتخت تاریخ و تمدن ایران

همدان یکی از تاریخی ترین شهر های ایران و مناطق خنک در تابستان است. این شهر نخستین پایتخت مادها بوده است.

همدان در غرب ایران در دامنه ی کوه الوند واقع شده است. بنابراین همان طور که تصور می کنید با یکی از شهر های سرد ایران طرف هستید، ویژگی منحصر به فردی که این شهر را به یکی از مقاصد گردشگری در ایران تبدیل کرده است.

شهر همدان

اما آب هوای بسیار مطبوع همدان تنها دلیل سفر به این منطقه در تابستان نیست. این شهر از جاذبه های تاریخی بسیار زیادی برخوردار است که در ادامه به آن ها می پردازیم.

گنج نامه: گنج نامه در واقع نوشته هایی از داریوش و خشایارشاه است که بر روی صخره هایی از کوه الوند حک شده است. در حال حاضر نیز امکانات تفریحی مانند تله کابین، بانجی جامپینگ، سورتمه، رستوران و… به آن اضافه شده است و گنج نامه را به یکی از مقاصد گردشگری همدان تبدیل کرده است.

گنج نامه در همدان

گنج نامه در همدان

برای رفتن به گنج نامه باید به جنوب غربی همدان بروید و پس از طی ۵ کیلومتر از مرکز شهر به این منطقه ی بسیار زیبا می رسید.

غار علیصدر: نمی شود به استان همدان سفر کرد و دیدن این غار بسیار زیبا را از دست داد. غار علیصدر بزرگترین غار آبی جهان است و در شهرستان کبودرآهنگ استان همدان واقع شده است. زمین شناسان قدمت این غار را به دوران ژوراسیک نسبت داده اند. بنابراین با یک ساعت رانندگی می توانید خود را از شهر همدان به غار علیصدر برسانید و قایق سواری بی نظیری را در این مکان منحصر به فرد تجربه کنید.

غار علیصدر

دیگر جاذبه های همدان: از دیگر جاذبه های این شهر می توان به آرامگاه ابوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، آبشار گنج نامه و بازارهای محلی همدان اشاره کرد.

بی شک سفر به این شهر زیبا و سردسیر می تواند تجربه ای دل انگیز در دل تابستان برای هر گردشگری باشد.

دیلمان، ییلاق گیلان

استان گیلان همیشه زیبا، یکی از مقاصد همیشگی گردشگری ست که در همه ی فصول سال میزبان مسافران بسیاری از جای جای ایران است. اما با گرم تر شدن و شرجی شدن هوای بسیاری از شهر های استان گیلان، افراد زیادی ترجیح میدهند سفر خود به این مناطق سرسبز را به اواخر تابستان موکول کنند.

دیلمان در گیلان

دیلمان که یکی از مناطق خنک در تابستان می باشد یکی از اولین انتخاب های هر مسافری می باشد. یکی از این مناطق ییلاقی، دیلمان است که برای طبیعت بکر و آب و هوای خنک و مطبوعش در این فصل از سال بسیار محبوب است.

دیلمان در ارتفاع ۲۲۰۰ متری و در شهرستان سیاهکل قرار دارد. از جمله مناطق بکر و دیدنی این شهر کوچک می توان به کوه درفک اشاره کرد که گاهی در تابستان نیز پوشیده از برف است. علاوه بر این رودخانه ها، آبشارها، کوه ها و جنگل های بکر دیلمان و سیاهکل از جمله جاذبه هایی ست که دل هر گردشگری را می برد.

دیلمان در گوگل

بنابراین اگر به فکر گذران تعطیلات در منطقه ای آرام و سرسبز هستید، سفر به دیلمان که از مناطق خنک در تابستان است فکر خوبی می باشد.

سرعین، بهشت اردبیل

همه ی ما سرعین را به علت چشمه های آب گرم معروفش به خوبی می شناسیم. این شهر کوچک که در ۴۰ کیلومتری غرب اردبیل قرار دارد به علت آب و هوای خنک و مطبوعش یکی از مقاصد گردشگری تابستانی به شمار می آید.

سرعین در اردبیل

در شهر سرعین چشمه های آب گرم بسیاری وجود دارد که دارای خواص درمانی هستند و افراد بسیاری برای بهبود یا کاهش دردهای مفصلی و رماتیسمی به آن ها مراجعه می کنند. معروف ترین چشمه ی آب گرم سرعین چشمه ی سبلان است.

سرعین

از دیگر جاذبه های این شهر خوش آب و هوا می توان به تپه ی باستانی آناهیتا و روستای آتشگاه اشاره کرد.

داماش، خانه ی سوسن چلچراغ

داماش یکی از روستاهای استان گیلان است که در ارتفاعات رشته کوه البرز قرار دارد. آب و هوای این منطقه بسیار مطبوع است و در فصل تابستان طرفداران بسیاری دارد. چشمه های آب معدنی، مناظر زیبای کوهستانی و نوعی گل کمیاب به نام سوسن چلچراغ از جمله عواملی ست که گردشگران بسیاری را راهی این منطقه می کند.

داماش در گیلان

سوسن چلچراغ گیاهی ست که در بعضی از فصول سال تنها در روستای داماش و روستای لنکران در جمهوری آذربایجان می روید و یکی از زیباترین گل‌های جهان است.

در کنار همه ی این جاذبه ها باید غذاهای خوش عطر و طعم گیلانی را نیز باید اضافه کنیم. فکر نمی کنید وقت آن شده تا کوله بار سفر را ببندید و در این تابستان گرم به داماش زیبا سفر کنید؟

خلاصه

با شروع فصل تابستان بسیاری از ایرانیان ترجیح می دهند تعطیلات خود را در کشورهای حوزه ی خلیج فارس یا سواحل ترکیه بگذرانند، فارغ از این که در کشور خودمان مناطق بکر و دست نخورده ای وجود دارد که با وجود آب وهوای مطبوع می تواند یکی از بهترین مقاصد سفر باشد.

در این مطلب سعی کردیم به معرفی بعضی از مناطق خنک در تابستان بپردازیم. امیدواریم با سفر به این مناطق تعطیلات رویایی را تجربه کنید.

شما می توانید برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل و گذراندن تعطیلات تابستانی خاطره انگیز به سایت گردشگری سفرمی مراجعه نمایید .

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 321 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.