فیروز سیر به قلب حیات وحش جهان، آفریقا سفر کنید! - فیروز سیر

تاریخ انتشار: شنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۷

۴٫۲
/
۵
(
۸

امتیاز

)

سفر به آفریقا ، قاره ی سیاه

آفریقا از جمله مناطقی ست که عشاق ماجراجویی سفر به آفریقا را به هیچ عنوان از دست نمی دهند. آفریقا قلب حیات وحش جهان قاره ای با طبیعتی بکر و دست نخورده، فرهنگ و تاریخی غنی و از همه مهم تر حیات وحش منحصر به فرد است.

سفر به آفریقا

اگر عاشق ماجراجویی هستید، باید به قلب حیات وحش جهان آفریقا سفر کنید. خبر خوشحال کننده این است که این مطلب دقیقا برای شما نوشته شده است، پس در ادامه با سفرمی همراه باشید تا با بعضی از جاذبه های آفریقا آشنا شوید.

سفر به آفریقا

مهاجرت بزرگ در تانزانیا

بی شک دیدن دسته های بزرگ حیوانات وحشی در حال مهاجرت یکی از دلایلی ست که عشاق حیات وحش و عکاسان حرفه ای را به تانزانیا می کشاند. مهاجرت دسته جمعی گله های حیوانات وحشی به ویژه گورخرها در ماه ژانویه از Ngorongoro تانزانیا آغاز می شود و یکی از بی بدیل ترین تصاویر تمام عمرتان را به وجود می آورد. همچنین این حیوانات در ماه سپتامبر به کنیا مهاجرت می کنند.

تانزانیا

بنابراین اگر تماشای مهاجرت گله های حیوانات وحشی برایتان جالب است توصیه می کنیم در ماه ژانویه سفر به آفریقا و سافاری در تانزانیا را از دست ندهید.

آبشار ویکتوریا، زامبیا و زیمباوه

آبشار ویکتوریا به عنوان عریض ترین آبشار جهان شناخته می شود که بر روی رودخانه ی زامبزی و خط مرزی زیمباوه و زامبیا قرار دارد. ارتفاع این آبشار ۱۰۸ متر است.

آبشار ویکتوریا

آبشار ویکتوریا باعث به وجود آمدن جنگل های سرسبزی در این ناحیه شده است که به علت قطرات این آبشار ۲۴ ساعته بارانی ست! همچنین در پنج کیلومتری ویکتوریا می توانید گونه های منحصر به فرد جانوری مانند شیر آفریقایی، فیل آفریقایی، گاومیش آفریقایی، پلنگ آفریقایی و کرگدن را ببینید. از دیگر جاذبه های این منطقه می توان به شنا کردن در استخر شیطان اشاره کرد.

آبشار ویکتوریا

بنابراین توصیه می کنیم در سفر به آفریقا، سر زدن به آبشار ویکتوریا را از دست ندهید.

Spitzkoppe، نامبیا

کشور آفریقایی نامبیا به بیابان ها و صحرا های بی شمارش معروف است و بسیاری از گردشگران به همین منظور به این کشور فیروز سیر کنند.

Spitzkoppe

Spitzkoppe مجموعه ای از قله های گرانیتی در صحرا نامبیا ست. بلندترین قله ی Spitzkoppe 1800 متر ارتفاع دارد. این مکان عجیب و زیبا بهشت کوهنوردان، ستاره شناسان، زمین شناسان و همه ی افرادی ست که آفریقا ی زیبا را برای ماجراجویی انتخاب می کنند.

Spitzkoppe

بوتسوانا در آفریقا

بوتسوانا یکی از کشورهای کوچک آفریقایی ست که در به کشور زامبیا بسیار نزدیک است و با ۱۵۰ متر، کوتاه ترین مرز جهان را دارد.

بوتسوانا یکی از مقاصد مورد علاقه ی عشاق حیات وحش برای سافاری ست. از جمله جاذبه ها این کشور می توان به Makgadikgadi اشاره کرد. زمین خشک و بی آب و علفی که گفته می شود از شدت سکوت می توانید جریان خون خود را در آن بشنوید.

بوتسوانا

این منطقه در واقع بقایای یک دریاچه ای قدیمی ست که سال ها پیش خشک شده است. با این حال بارندگی های اندکی در این منطقه اتفاق می افتد که امکان حیات حیواناتی مانند گورخر، گوزن و فلامینگو را در این منطقه فراهم می کند.

بوتسوانا

مصر

مصر از جمله کشورهای آفریقایی ست که جاذبه های طبیعی، تاریخ غنی و حیات وحش منحصر به فرد را توأمان دارد. وجود اهرام مصر و مقبره های فراعنه به تنهایی کافی ست تا عده ی بسیار زیادی از این کشور آفریقایی دیدن کنند.

مصر

از جمله تفریحات محبوب مسافران در مصر صحرانوردی با کاروان های شتر است. این تجربه ی بی نظیر علاوه بر شترسواری و دیدن صحراهای مصر، امکان دیدن حیوانات بومی این منطقه را نیز در اختیار مسافران قرار می دهد.

مصر

سفر به مصر بی شک تجربه ای تازه در زمینه ی سافاری در اختیار شما قرار می دهد.

دریاچه ی مالاوی

مالاوی یکی از کشورهای آفریقایی ست که به علت دریاچه ی وسیعش بسیار معروف است. دریاچه ی مالاوی بزرگترین دریاچه ی دنیاست که به دریاچهی ستارگان معروف است.

این دریاچه توسط دولت مالاوی محافظت می شود و به عنوان پارک آبی مالاوی شناخته می شود. گونه های مختلف ماهی های گرمسیری در این دریاچه زندگی می کنند.

دریاچه ی مالاوی

غواصی در آب های شیرین دریاچه مالاوی از جمله تفریحاتی ست که بسیاری از گردشگران را به این کشور زیبای آفریقایی می کشاند. در سفر به آفریقا تفریحات مالاوی مانند تور های سافاری و دیدن حیات وحش بی نظیر این منطقه از قاره ی سیاه را از دست ندهید.

دریاچه ی مالاوی

خلاصه

قاره ی سیاه، آفریقا از جمله مناطقی ست که به علت حیات وحش و طبیعت بی نظیرش، گردشگران بسیاری را از سرتاسر دنیا به خود جذب می کند.

این قاره ی وسیع از کشورهای زیادی تشکیل شده که هر کدام از آن ها میزبان گونه های خاص جانوری، تاریخ و فرهنگ بومی، رقص و موسیقی و … است. به علاوه زندگی بومیان مناطق مختلف آفریقا به حدی جالب است که گردشگران بسیار زیادی برای همین امر به این قاره فیروز سیر زنند.

در این مطلب به معرفی جالب ترین کشورهای آفریقایی پرداختیم. پس اگر عاشق ماجراجویی هستید سفر به آفریقا را به هیچ عنوان از دست ندهید.

شما می توانید برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل و تجربه ی سفری خاطره انگیز به آفریقا به سایت گردشگری سفرمی مراجعه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 361 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.