فیروز سیر تجربه ای هیجان انگیز در پل معلق و شیشه ای مشگین شهر - فیروز سیر

تاریخ انتشار: یکشنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۷

تجربه ی پیاده روی در پل معلق مشگین شهر

مشگین شهر یکی از شهرهای زیبای استان اردبیل است که در فصل های تابستانی پذیرای گردشگران داخلی بسیاری است. در حاشیه رودخانه خیاوچایی، پارکی به وسعت ۱۳۰ هکتار احداث شده است که هر بیننده ای را مسحور خود می کند. این پارک زیبا، درختانی همچون درخت گردو، گیلاس، آلبالو، بادام و… دارد و برای اهالی شهر و طبیعت دوستان مکان مناسبی است. پل معلق مشگین شهر در پارک جنگلی این شهر احداث شده است و این بخش از مشگین شهر را توریستی کرده است.

تجربه ی پیاده روی در پل معلق مشگین شهر

 این شهر زیبا جاذبه های دیدنی فراوانی دارد اما دوستداران هیجان، علاقه زیادی به زیپ لاین و پل معلق آن دارند. با سفرمی همراه باشید تا به مشگین شهر سفر کنیم و با تفریحات هیجان انگیز در پل معلق مشگین شهر آشنا شویم.

پل معلق مشگین شهر

به مشگین شهر بروید و پیاده روی بر روی بزرگترین پل معلق خاورمیانه را تجربه کنید. احتمالا در ابتدا کمی از لغزان بودن پل بهراسید اما بعد از مدتی، ترس تان فرو می ریزد و به پیاده روی ادامه می دهید. این پل ۲ متر عرض و ۳۶۵ متر طول دارد و توسط مهندسان و کارشناسان داخلی با دانش بومی ساخته شده است. برای این که بتوانید بر روی این پل هیجان انگیز راه بروید باید در ابتدا به مجموعه گردشگری مشگین شهر بروید و با تهیه بلیط وارد پل معلق مشگین شهر شوید.

پل معلق مشگین شهر

بخش هیجان انگیز پل معلق مشگین شهر، بخش شیشه ای آن است. بخش هایی از این پل با شیشه های نشکن ساخته شده اند. تقریبا تمام کسانی که به این بخش می رسند، ترس را تجربه می کنند. احساس نا امنی و ترس از شکستن شیشه بخشی از احساساتی است که در این لحظه به سراغ گردشگران می آید. برای این که هیجان در این پل تکمیل شود، قرار است در سال های آتی، بیشتر بخش های پل را شیشه ای کنند تا منظره زیبای پارک جنگلی، با این راه شیشه ای، دیده شود.

پل معلق و شیشه ای مشگین شهر

پل معلق مشگین شهر

دوربین های عکاسی تان را آماده کنید اما مراقب باشید تا با تکان خوردن های پل، از دستتان نیفتد. طبیعتی منحصر به فرد پیش روی شماست. جنگلی سرسبز و انبوه از درختان و جویبارهای کوچکی که در زیر پاهایتان است، چشم انداز زیبای پل معلق مشگین شهر است.

زیپ لاین پل معلق مشگین شهر

هیجان بعدی که در این مکان انتظار شما را می کشد، زیپ لاین های پل معلق مشگین شهر است. اگر ترس از ارتفاع ندارید حتما این زیپلاین منحصر به فرد را امتحان کنید. با زیپ لاین مشگین شهر، رویای پرواز بر بام جنگل و طبیعت این شهر را به حقیقت تبدیل کنید. حتی تماشای کسانی که سوار زیپلاین می شوند هم خالی از هیجان نیست. مخصوصا در ابتدای حرکت که صدای فریادشان به گوش همه می رسد. هزینه بلیط های زیپ لاین مشگین شهر به دلیل خصوصی بودن آن کمی متغیر است اما از ۳۰ هزار تومان شروع می شود و در روزهایی از سال شامل تخفیفات ویژه ای هستند.

زیپ لاین پل معلق مشگین شهر

امکانات تفریحی در پل معلق مشگین شهر

از آن جایی که این پل در مجموعه ای تفریحی واقع شده است، تقریبا همه جور امکاناتی دارد. شما می توانید از هتل های اطراف پل معلق دیدن کنید و سوئیتی به سمت جنگل با قیمت بسیار مناسب رزرو کنید. رستوران های این مجموعه کیفیت چندان مناسبی ندارند اما خوردن یک وعده غذایی زیر آسمان شهر مشگین شهر، لذتی وصف نشدنی دارد. گاهی اوقات جشنواره هایی در این مجموعه برگزار می شود که به ازای شرکت در آن ها می توانید برنده یک خودرو شوید. قرعه کشی درمیان مردم صورت میگیرد و امکان برنده شدن برای همه افرادی که از این مجموعه استفاده کردند، هست.

 

برگزاری کنسرت های مشگین شهر

با کمی فاصله به سالن همایش های مشگین شهر می رسیم که در آن، کنسرت های خوانندگان پاپ کشورمان برگزار می شود. برخی شب ها بلیط های کنسرت این خوانندگان با قیمت های بسیار کمی در این مجموعه به فروش می رسد.

برگزاری کنسرت های مشگین شهر

استان اردبیل را به چشمه های آب گرم و آش دوغش می شناسند. مشگین شهر هم استثناء نیست و چشمه های آب گرم فراوانی دارد. این چشمه ها را در راه رسیدن به پل معلق خواهید دید. چشمه هایی که با قیمت های باورنکردنی، پذیرای مهمانان دیگر شهرها هستند. خواص درمانی چشمه های آب گرم بر کسی پوشیده نیست هرچند که این چشمه ها بوی خوبی ندارند اما تمام خواصی که دارند، برای همین بوی گوگرد و املاح دیگر است. در راه رفت یا برگشت، حتما از چشمه های آب گرم مشگین شهر استفاده کنید و بعد از آن، به یکی از آش پزی های اطراف چشمه ها بروید و یک وعده آش دوغ با پودر سیر فراوان میل کنید.

برای خرید بلیط قطار، رزرو هتل ارزان قیمت و … به سفرمی مراجعه کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 382 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.