فیروز سیر تمکن مالی ویزای شینگن - فیروز سیر

متقاضیان ویزای شینگن باید تمکن مالی خود را نشان دهند. به این معنی که می‌توانید مخارج و هزینه هایتان را در طول مدت ویزای شینگن پوشش دهید. شما باید بودجه خود را در فرم درخواست ویزای شینگن ذکر کنید.

 

 

اثبات مالی ویزای شینگن

هنگامی که ویزای شما منقضی می شود، باید توانایی مالی خود را برای ماندن و یا خروج از منطقه شینگن نشان دهید. خروج شما از منطقه شینگن ممکن است به کشور خود یا کشور ثالثی باشد که در آن شهروندی ندارید.

با ارائه حداقل یکی از موارد زیر می توانید ویزای توریستی شینگن را تهیه کنید:

  • صورت حساب بانکی، فیش حقوقی برای حداقل سه ماه قبل، و گواهی اشتغال

موارد ذکر شده، کامل نیست اما برخی از راه های رایج برای اثبات صلاحیت مالی را نشان می دهد که در صورت نیاز باید مدارک فوق را همراه با درخواست ویزای خود ارائه دهید.
در شرایط خاص، می توان از مدارک اقامت برای اثبات اینکه می توانید ویزای توریستی شینگن را دریافت کنید، استفاده کنید. برای افراد زیر سن قانونی، قیم قانونی باید تأیید کند که تمام هزینه های مربوط به اقامت متقاضی در منطقه شینگن را پوشش می دهد و سرپرست متقاضی است که باید اسناد مالی فوق را ارائه دهد.

کشورهای مختلف معیارهای متفاوتی برای صدور ویزای شینگن دارند، سفارتی که در آن برای ویزای شینگن درخواست می دهید می تواند جزئیات مربوط به مدارک مالی را به طور کامل عنوان کند. برای اینکار می توانید با سفارت مربوطه تماس بگیرید.

 

تمکن مالی ویزای شینگن برای هر کشور عضو شینگن متفاوت است.

  • توانایی مالی ویزای شینگن بلژیک : اداره مهاجرت بلژیک گزارش می دهد که فردی که برای ورود و اقامت در این کشور درخواست ویزا می کند باید روزانه ۹۵ یورو (در صورت اقامت در هتل) و ۴۵ یورو (در صورت اقامت در هاستل) تمکن مالی داشته باشد.

 

  • توانایی مالی ویزای شینگن جمهوری چک: بر اساس اعلام وزارت امور خارجه چک، متقاضی ویزای کوتاه مدت باید در زمان درخواست اقامت، ۱۱۰۰ کرون برای هر روز موجودی داشته باشد. اگر تعداد کل روزها در جمهوری چک از ۳۰ روز بیشتر شود، متقاضی ویزا باید مدرک مالی ۳۳۰۰۰ کرون یا ۱۲۷۴ یورو به اضافه ۴۴۰۰ کرون اضافی یا ۱۷۰ یورو را در پایان هر ماه اقامت به سفارت چک ارائه دهد.
    به گفته وزارت امور خارجه چک، متقاضیان ویزای بلندمدت باید مدارکی مبنی بر تمکن مالی حداقل ۱۵ برابر حداقل هزینه زندگی در جمهوری چک برای یک ماه (۲۲۰۰ کرون یا ۸۵ یورو) و ۳۳۰۰۰ کرون معادل ۱۲۷۴ یورو را ثابت کنند.
    برای ویزای کاری بلند مدت در جمهوری چک، متقاضیان باید ۵۰ برابر حداقل سطح معیشتی (۱۱۰۰۰۰ کرون یا ۴۲۴۵ یورو) را ثابت کنند.
    در زمان درخواست ویزای تحصیلی شینگن برای اقامت بلندمدت چک نیز متقاضی ممکن است مدرکی مبنی بورسیه تحصیلی ارائه دهد تا حداقل هزینه های معیشتی در جمهوری چک (۲۲۰۰ CZK یا ۸۵ یورو در ماه اقامت) را نشان داده باشد.

 

  • تمکن مالی ویزای شینگن دانمارک: متقاضیان ویزای دانمارک باید مدرکی مبنی بر توانایی مالی ۵۰۰ کرون یا ۶۷٫۲۴ یورو در هر روز (در صورت اقامت در هتل) ارائه دهند. در صورت استراحت در هتل، مسافرخانه یا سایر اقامتگاه های مقرون به صرفه، ۳۵۰ کرون (۴۷٫۰۷ یورو) مورد نیاز است. اگر متقاضی هزینه اقامت را از قبل پرداخت کرده باشد یا شخص ثالثی آن را پوشش دهد، میزان تمکن مالی کاهش می یابد.

 

  • تمکن مالی ویزای شینگن استونی: طبق اعلام وزارت امور خارجه جمهوری استونی، متقاضی ویزای استونی باید تمکن مالی ۱۰۰ یورو برای هر روز اقامت خود را ثابت کند.
  • تمکن مالی ویزای شینگن فنلاند: طبق گفته وزارت امور خارجه فنلاند، متقاضیان ویزا باید مدارک مالی و موجودی حساب روزانه حداقل ۳۰ یورو را ارائه دهند.

 

  • تمکن مالی ویزای شینگن فرانسه: طبق گفته کمیسیون اروپا، هر شهروند خارجی که می خواهد از تاریخ ۱۹ ژوئن ۲۰۱۴ به فرانسه سفر کند، هنگام درخواست ویزای فرانسه باید مبلغی معادل ۱۲۰ یورو در روز توانایی مالی داشته باشد. اگر متقاضی هزینه هتل را از پیش پرداخت کرده باشد، اثبات تمکن مالی روزانه ۶۵ یورو کافی می باشد. اگر متقاضی بتواند اقامتگاه ارزان تری انتخاب کند، نرخ روزانه به ۲۵٫۳۲ یورو کاهش می یابد.

 

  • تمکن مالی ویزای شینگن آلمان: بر اساس گفته های کمیسیون اروپا، متقاضیان ویزا باید تمکن مالی ۴۵ یورو در روز را در طول اقامت خود در آلمان، ثابت کنند.

 

  • صلاحیت و تمکن مالی برای ویزای شینگن یونان : همه متقاضیان بین المللی، از جمله شهروندان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا، باید مدرکی مبنی بر توانایی مالی حداقل ۵۰ یورو در روز و ۳۰۰ یورو برای یک دوره اقامت ۵ روزه در یونان را در هنگام درخواست خود ارائه کنند. کلیه هزینه های ذکر شده برای افراد زیر سن قانونی، ۵۰% تخفیف دارد.

 

  • تمکن مالی ویزای شینگن مجارستان: افرادی که با ویزای شینگن وارد مجارستان می شوند باید نشان دهند که ۱۰۰۰ فورینت یا ۳٫۱۹ یورو موجودی حساب دارند. کمیسیون اروپا جزئیاتی در مورد مانده حساب و توانایی های مالی متقاضیان ویزای مجارستان منتشر نکرده است.

 

  • میزان تمکن مالی ویزای شینگن برای ایسلند: بر اساس گفته های کمیسیون اروپا، متقاضیان ویزا باید نشان دهند که برای هر روز مبلغی معادل ۴۰۰۰ کرون ایسلند یا ۲۸٫۸۳ یورو موجودی دارند. هزینه ورود به ایسلند ۲۰۰۰۰ کرون (۱۴۴٫۱۳ یورو) است.

 

  • تمکن مالی برای ویزای شینگن ایتالیا: بر اساس اطلاعات وزارت امور خارجه و همکاری های بین المللی ایتالیا موارد زیر بیانگر میزان پول مورد نیاز متقاضی در زمان درخواست ویزای ایتالیا در سفارت یا کنسولگری این کشور است:

برای اقامت حداکثر ۵ روز

مجموعا ۲۶۹٫۶۰ یورو برای هر نفر و ۲۱۲٫۸۱ یورو برای دو نفر یا بیشتر

 

برای اقامت ۶ تا ۱۰ روزه

هزینه روزانه ۴۴٫۹۳ یورو برای هر نفر و ۲۶٫۳۳ یورو برای دو نفر یا بیشتر

 

برای اقامت ۱۱ تا ۲۰ روزه

مجموعاً ۶۴٫۵۱ یورو برای هر نفر و ۲۵٫۸۲ یورو برای دو نفر یا بیشتر و همچنین هزینه روزانه ۶۷٫۳۶ یورو برای هر نفر و ۲۲٫۲۱ یورو برای دو نفر یا بیشتر.

 

برای اقامت بیش از ۲۰ روز

مجموع ۲۰۶٫۵۸ یورو برای هر نفر و ۱۱۸٫۷۹ یورو برای دو نفر یا بیشتر و همچنین هزینه روزانه ۲۷٫۸۹ یورو برای هر نفر و ۱۷٫۰۴ یورو برای دو نفر یا بیشتر است.

 

  • تمکن مالی ویزای شینگن برای لتونی: بر اساس گزارشات کمیسیون اروپا و قوانین مهاجرت، متقاضیان اقامت در لتونی باید مدارک مالی مبنی بر توانایی مالی حداقل ۱۴ یورو در روز را برای مدت اقامت خود به سفارت لتونی ارائه دهند.

 

  • تمکن مالی ویزای شینگن لیتوانی: فردی که درخواست ویزای لیتوانی می کند باید توانایی خود را برای پرداخت روزانه ۴۰ یورو به سفارت یا کنسولگری این کشور ارائه کند.

 

  • تمکن مالی ویزای شینگن لوکزامبورگ : لوکزامبورگ اطلاعاتی در مورد توانایی‌های مالی متقاضیان ویزا ارائه نکرده است.

 

  • تمکن مالی ویزای شینگن مالت: متقاضی این ویزا باید توانایی پرداخت ۴۸ یورو در روز برای مدت اقامت خود در در این کشور را به سفارت یا کنسولگری ارائه دهد.

 

  • توانایی مالی ویزای شینگن هلند: متقاضی باید توانایی مالی خود را برای پرداخت ۳۴ یورو در روز در طول اقامت خود، به سفارت هلند نشان دهد.

 

  • تمکن مالی ویزای شینگن نروژ : بر اساس گفته های کمیسیون اروپا و بند ۱۷ قانون مهاجرت نروژ، متقاضی ورود به نروژ باید مدرکی مبنی بر تمکن مالی به سفارت یا کنسولگری نروژ ارائه کند، این مقدار ثابت نیست و خیلی کلی می باشد.

 

  • تمکن مالی ویزای شینگن لهستان: بر اساس گزارشات کمیسیون اروپا و وزارت امور داخلی لهستان، متقاضیان ویزا باید مدارک مالی مبنی بر توانایی خود برای پرداخت هزینه های زیر را به سفارت لهستان ارائه دهند.

اقامت حداکثر سه روزه: ۳۰۰ زلوتی (۷۶٫۶۷ یورو)

بیش از ۳ روز: ۱۰۰ زلوتی (۵۹٫۲۲ یورو در روز)

در صورت پرداخت توسط شخص ثالث یا پیش پرداخت قبل از سفر، هزینه روزانه به ۲۰ زلوتی یا ۵۲٫۴ یورو کاهش میابد.

  • تمکن مالی ویزای شینگن پرتغال: متقاضیان ویزای پرتغال باید بتوانند در زمان درخواست، روزانه ۴۰ یورو موجودی حساب داشته باشند. همچنین خارجی ها برای هر بار ورود به پرتغال باید ۷۵ یورو هزینه کنند. اگر افراد برای مسکن و غذا در پرتغال تحت پوشش هستند، ممکن است نیازی به پرداخت هزینه های فوق الذکر نداشته باشند.

 

  • تمکن مالی ویزای شینگن اسلواکی: طبق اطلاعات ارائه شده توسط کمیسیون اروپا و بر اساس ماده ۴ قانون شماره۲۰۰۲/۴۸ متقاضیان اسلواکی در هنگام درخواست ویزا باید مدرکی مبنی بر توانایی مالی تا مبلغ ۵۶ یورو در هر روز را برای مدت زمان اقامت خود به سفارت یا کنسولگری این کشور ارائه کنند.

 

  • تمکن مالی ویزای شینگن برای اسلوونی: بر اساس ماده ۷ قانون منع ورود اتباع خارجی و قوانین مهاجرت اسلوونی، متقاضی برای ورود به این کشور باید مدرکی مبنی بر توانایی مالی برای پرداخت ۷۰ یورو در روز را در طول مدت اقامت خود به سفارت ارائه دهد. این هزینه برای خردسالان، والدین و قیم قانونی آنها به ۳۵ یورو در روز کاهش می یابد.

 

  • تمکن مالی ویزای شینگن اسپانیا: بر اساس دستور وزارت ریاست جمهوری اسپانیا، متقاضی ورود به اسپانیا باید مدرکی مبنی بر توانایی مالی برای پرداخت حداقل ۱۰۰ یورو در روز و ۹۰۰ یورو برای هر نفر، صرف نظر از مدت اقامت به سفاررت اسپانیا ارائه دهد.

 

  • تمکن مالی ویزای شینگن برای سوئد: از ۱۵ نوامبر ۲۰۰۱، متقاضیان ویزا باید مدرکی مبنی بر صلاحیت مالی برای پرداخت روزانه ۴۵۰ کرون سوئد یا ۲۶٫۴۸ یورو برای مدت اقامت خود در سوئد ارائه دهند.

 

  • تمکن مالی ویزای شینگن سوئیس: طبق قوانین کمیسیون اروپا و مهاجرت سوئیس از ۱۶ دسامبر ۲۰۰۵، متقاضی ورود و اقامت در سوئیس باید منابع مالی لازم برای پرداخت حداقل ۱۰۰ فرانک برای هر روز را داشته باشد. در صورتی که متقاضی ، ویزای تحصیلی شینگن وارد شده باشد و دارای شناسه دانشجویی معتبر باشد، این هزینه به ۳۰ فرانک در هر روز کاهش می یابد. متقاضی باید توانایی پرداخت این هزینه ها را در سفارت یا کنسولگری سوئیس نشان دهد.

 

  • تمکن مالی برای ویزای شینگن لیختن اشتاین: متقاضی ویزای لیختن اشتاین باید بتواند هر روز ۱۰۰ فرانک برای مدت اقامت خود بپردازد. این هزینه برای متقاضیان ویزای تحصیلی شینگن در کشور لیختن اشتاین با شناسه دانشجویی معتبر به ۳۰ فرانک در روز کاهش می یابد. توانایی پرداخت باید هنگام درخواست ویزا در سفارت یا کنسولگری نشان داده شود.

 

آیا برای دریافت ویزای توریستی شینگن باید صورت حساب بانکی ارائه شود؟

بله متقاضی باید نشان دهد که می تواند هزینه اقامت خود را در منطقه شینگن پرداخت کند. باید صورتحساب سه ماهه اخیر ارائه داده شود.

 

چرا مدارک تمکن مالی برای ویزای شینگن مورد نیاز است؟

از آنجایی که ایران یک کشور توسعه نیافته است، کشورهای شنگن باید تأیید کنند که متقاضیان ایرانی توانایی پرداخت هزینه های سفر را دارند. از نظر مالی، بدیهی است که کاندیداهای ایرانی فقط برای تعطیلات یا کار تجاری (و نه به عنوان اقامت با ویزای کاری شینگن) سفر می کنند. متأسفانه بسیاری از مردم با ویزای توریستی برای کار به کشوری سفر کرده اند که ممنوع است.

 

آیا متقاضی می تواند در زمانی که در یک کشور شینگن است کار کند؟
خیر متقاضی نمی تواند با ویزای کوتاه مدت یا دانشجویی در کشورهای شینگن کار کند و باید هزینه اقامت خود را تامین کند.

 

اگر متقاضی بتواند در آینده نزدیک توانایی های مالی خود را نشان دهد (در حالی که الان این امکان را ندارد)، آیا می تواند به دنبال ویزا باشد؟
قبل از درخواست، متقاضی باید صبر کند تا منابع مالی کافی برای اثبات توانایی خود در تقبل هزینه ها داشته باشد. اما اگر متقاضی – مثلاً منتظر روز دریافت حقوق باشد – می تواند از کسب و کار خود به عنوان مدرک تمکن مالی استفاده کند.

 

آیا برای دریافت ویزای توریستی شینگن باید صورت حساب بانکی ارائه شود؟
بله باید صورتحساب سه ماهه اخیر را ارائه داد.

 

چقدر موجودی برای ویزای شینگن مورد نیاز است؟
پاسخ قطعی برای همه کشورهای عضو شینگن وجود ندارد زیرا بستگی به مقصد متقاضی، طول سفر و برنامه سفر از جمله ویزای کاری شینگن ، ویزای تحصیلی شینگن یا ویزای توریستی شینگن و … دارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 215 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 7 ژانویه 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.