فیروز سیر توریستی ترین شهرهای خاورمیانه - فیروز سیر

تاریخ انتشار: دوشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۷

شهرهای توریستی خاورمیانه و جاذبه های گردشگری آنها

خاورمیانه قلمرو عظیمی ست که در باور جهانیان به عنوان سرزمین بیابان های وسیع، بازارهای ادویه و خوشامدگویی های گرم شناخته می شود. در این مطلب از سفرمی سعی می کنیم شهرهای توریستی خاورمیانه و جاذبه های آن را به شما معرفی کنیم.

بیروت ، لبنان

بیروت پایتخت لبنان، یکی از بزرگترین شهر های خاورمیانه است. این شهر حوادث تلخ بسیاری را پشت سر گذاشته که از جمله ی آن ها می توان به جنگ ۲۵ ساله اشاره کرد که در سال ۱۹۹۱ پایان یافت.

شهر توریستی بیروت

با این حال بر روی خرابه های جنگ شهر جدیدی ساخته شد که در حال حاضر یکی از امن ترین شهر های خاورمیانه به حساب می آید. بیروت یکی از لیبرال ترین و متمدن ترین شهرهای جهان عرب به حساب می آید. علت این امر را می توان در رشد اقتصادی و بهبود وضعیت معیشتی قشر متوسط جامعه، جستجو کرد.

شهر توریستی بیروت

اما یکی از نکاتی که بیروت را از سایر شهر های خاورمیانه متمایز می کند، چند فرهنگی بودن است که ردپای آن را می توان در محله های این شهر دید. برای مثال می توانید محله های حزب الله مانند برج البراجنه، محله ی دانشجویی حمرا، اردوگاه مهاجرین فلسطینی، محله ی ارمنی های برج الحمود و چندین منطقه ی مسیحی نشین را در کنار هم ببینید.

جاذبه های بیروت

خیابان حمرا | Hamra Street

این خیابان در جنگ ۲۵ ساله مرکز درگیر بوده، با این حال پس از جنگ بازسازی شده و در حال حاضر به صورت یکی از خیابان های دانشجویی بیروت درآمده است. دانشگاه معروف آمریکایی بیروت در خیابان حمرا واقع شده است. نکته ی جالب در باره ی این خیابان این است که بسیاری از بارها کلاب ها و انجمن های دانشجویی بیروت در حمرا وجود دارد. به همین علت شما می توانید به راحتی با نسل جوان و تحصیل کرده ی بیروت ارتباط برقرار کنید.

خیابان حمرا در بیروت

صخره های کبوتر | Pigeon Rocks

با گشت و گذار در این منطقه برای چند ساعت از یاد می برید که در یکی از شلوغ ترین شهر های خاورمیانه هستید. این دو صخره در میانه ی اقیانوس قرار دارند و مکان ایده آلی برای تماشای طلوع و غروب خورشید و قایق سواری ست.

صخره های کبوتر در بیروت

مرکز شهر بیروت | Beirut Central District

پیش از جنگ ۲۵ ساله به این منطقه پاریس خاورمیانه گفته می شد، اما پس از جنگ به خرابه ای تبدیل شد. با گذشت زمان این ناحیه نیز مانند سایر قسمت های بیروت ساخته شد و در حال حاضر یکی از دیدنی ترین مناطق بیروت است. در مرکز شهر می توانید مراکز خرید بزرگ و شعب برندهایی مانند شنل و لویی ویتون و … را پیدا کنید.

مرکز شهر بیروت

دیدن مسجد و کلیسا در بیروت اصلاً عجیب نیست. وجود فرهنگ های مختلف و زندگی مسالمت آمیز آن ها در کنار هم از دلایلی ست که بیروت را به یکی از توریستی ترین شهر های خاورمیانه تبدیل کرده است.

ماسوله در ایران | Masuleh Iran

ایران یکی از امن ترین و زیباترین کشورهای خاورمیانه است. استان گیلان به عنوان یکی از سرسبز ترین و زیباترین مناطق ایران شناخته می شود.

ماسوله شهر کوچک و تاریخی ست که در استان گیلان واقع شده و یکی از شهرهای توریستی خاورمیانه و ایران است؛ اما چه چیزی این شهر را تا این اندازه منحصر به فرد کرده است؟

ماسوله در ایران

ماسوله شهری ست که روی کوه قرار دارد، به عبارت دیگر وقتی از دور به این شهر نگاه کنید مجموعه ای از پلکان ها را می بینید که در واقع خانه ی اهالی این شهر است. توضیح ساده ای که می توان درباره ی معماری این شهر داد این است که این خانه ها روی هم ساخته شده اند یعنی پشت بام یک خانه حیاط خانه ی دیگر است.

ماسوله در ایران

علاوه بر معماری بی نظیر ماسوله، آب و هوای خنک و مطبوع و طبیعت بسیار زیبا ی این شهر هرساله گردشگران بسیاری را به این منطقه می کشاند. بنابراین بر همه ی عشاق سفر واجب است که از این شهر پلکانی و خوش رنگ دیدن کنند.

پترا در اردن | Jordan Petra

پترا یکی از عجیب ترین و باستانی ترین شهرهای توریستی خاورمیانه است. به گونه ای که این شهر صخره ای در سال ۲۰۱۷ به عنوان یکی از عجایب هفتگانه ی جدید شناخته شد. اما داستان این شهر چیست؟

پترا در اردن

شهر پترا توسط نبطی ها ساخته شد و نبطی ها از عرب های بادیه نشینی بودند که صحرا را خانه ی خود می دانستند و با همه ی وجود از آن محافظت می کردند. به همین علت صحرای محل زندگی آن ها به یکی از امن ترین راه ها تبدیل شد و تجار بسیاری کاروان های خود را از این منطقه عبور می دادند. همین امر باعث تمدن نبطی ها و ساخت شهر پترا شد.

شهر پترا تماماً در صخره های بیابان کنده شده است و به همین علت جزو شهرهای توریستی خاورمیانه به حساب می آید.

شهر پترا در اردن

خلاصه

خاورمیانه یکی از پرماجراترین مناطق جهان است و به باور عده ای اشک، خون، جنگ و آوارگی از حوادث مرسوم و روزمره ی مردمان خاورمیانه است.

اما در کنار همه ی حوادث تلخی که رسانه های جهانی هر روز از این ناحیه مخابره می کنند، نقاط دیدنی بسیاری در خاورمیانه وجود دارد که نه تنها از دست داعش و طالبان مصون مانده بلکه از جمله ی امن ترین شهر های دنیا به حساب می آیند.

در این مطلب از سفرمی به شهرهای توریستی خاورمیانه و جاذبه های آن ها پرداختیم امیدواریم گردشگران بیش تری خاورمیانه و کشورمان ایران را برای سفر انتخاب کنند.

شما می توانید برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل به سایت گردشگری سفرمی مراجعه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 331 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.