فیروز سیر جاده اسالم به خلخال، مسیری بهشتی - فیروز سیر

تاریخ انتشار: یکشنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۷

۳٫۹
/
۵
(
۲۳۲

امتیاز

)

جاده اسالم به خلخال

جاده اسالم به خلخال، یکی از رویایی ترین جاده ها در ایران است. هنگامی که وارد این جاده می شوید، همه چیز رنگ و بوی دیگری به خود می گیرد و زمان معنای دیگری خواهد داشت. مطمئنا از تماشای این جاده حیرت زده خواهید شد و انگشت به دهان خواهید ماند و شاید هم حسرت این سال ها که از تماشای این جاده خود را محروم کرده اید به دلتان بماند. این جاده، شهرستان خلخال اردبیل را به اسالم گیلان متصل می کند و ترکیبی از کوه و دشت و جنگل و آبشار است. از هوای شرجی گیلان تا خنکای اردبیل را در جاده اسالم به خلخال طی کنید. سفرمی سامانه آنلاین خرید بلیط هواپیما چارتری و سیستمی و رزرو هتل شما را با دیدنی های جاده اسالم به خلخال و تفریحات آن آشنا می کند.

اسالم به خلخال

آب و هوای اسالم به خلخال

از آنجایی که جاده اسالم به خلخال کوهستانی است، یکی از بهترین مقاصد گردشگری در تابستان محسوب می شود و هوای خنک و سرد آن، در طول سال پایدار است. در فصل سرما معمولا به دلیل بارش بیش از حد باران و برف، جاده لغزنده است. به همین دلیل در این فصول، جاده اسالم به خلخال بسته است. فصل بهار و تابستان بهترین زمان برای سفر به این جاده رویایی است. در تعطیلات آخر هفته، اغلب اسالم به خلخال شلوغ است و هم وطنانی که به شهرهای شمالی فیروز سیر کنند، از این جاده عبور می کنند.

آب و هوای اسالم به خلخال

گردنه الماس در محور اسالم به خلخال

گردنه الماس اسالم به خلخال در زیبایی دست کمی از گردنه حیران ندارد. گردنه الماس مشهورترین و زیباترین بخش جاده اسالم به خلخال است. در دو طرف جاده، جنگلی زیبا را تماشا می کنید که زیبایی آن با گله های سیاه و سفید گوسفندان، دوچندان شده است. کلبه های چوبی ساده ای در میان جنگل احاطه شده اند و انبوه درختان جنگلی، در برخی نقاط باعث تاریکی جنگل شده است. گردنه الماس اسالم به خلخال، بی شک یکی از دیدنی ترین مناطق ایران است. اگر به دنبال منطقه ای به نسبت ارزان و زیبا برای گذراندن تعطیلات خود می گردید، سفر به محور اسالم به خلخال را انتخاب کنید.

گردنه الماس در محور اسالم به خلخال

یک شب رویایی در بهشت با اجاره کلبه های چوبی

اجاره کلبه های چوبی در جنگل های اسالم به خلخال، یک شب رویایی را در خاطراتتان ثبت خواهد کرد. کلبه هایی که به سبک سنتی و ساده تزیین شده اند و تنها امکانات آن، چند گلیم فرش و پتو و بالشت است. سرویس بهداشتی ساده ای در بیرون هر کلبه وجود دارد. در برخی از کلبه ها پرندگانی همچون اردک و غاز در حصارهایی نگهداری می شوند. صدای آب، باد و حیوانات جنگلی در نیمه شب، حس لذت و ترس و هیجان را در دل هر آدمی بیدار می کند. اگر قصد ماندن در این کلبه ها را دارید، حتما طلوع خورشید را در ابتدای روز تماشا کنید. از آنجایی که در دل کوه هستید، خورشید پایین تر از همیشه دیده می شود. دوربین عکاسی خود را آماده کنید تا تصویری ویژه و خلاقانه از طلوع خورشید در اسالم به خلخال ثبت کنید.

یک شب رویایی در بهشت با اجاره کلبه های چوبی

رستوران های جاده اسالم به خلخال

هنگامی که جاده مه آلود اسالم به خلخال را طی می کنید، با رستوران های ساده ای که به سبک سنتی تزیین شده اند، مواجه خواهید شد. در این رستوران ها، گوشت های تازه ای از گوسفندان آویزان شده، کباب می شود و در اختیار مشتریان قرار می گیرد. شاید در ابتدا فکر کنید که با چند سیخ کباب، سیر خواهید شد اما طعم کباب ها و هوای بی نظیر آنجا، اشتها را چندین برابر خواهد کرد.

رستوران های جاده اسالم به خلخال

روستای ییلاقی سه ناو

در مجاورت جاده قدیم اسالم به خلخال، روستای بکر و زیبایی را می بینید که هر گردشگری را مجذوب خود می کند. روستای “ناو” با هوای مه آلود و بافت سنتی خود، یکی از دیدنی های اسالم به خلخال است و مکانی خلوت و دنج برای گذراندن یک روز عالی خواهد بود. در این روستا امکان اجاره خانه های روستایی فراهم است. برخی از گردشگران استفاده از چادرهای مسافرتی را به اجاره کلبه ترجیح می دهند و شب را در هوای خنک روستا، به صبح می رسانند. اگر قصد استفاده از چادرهای مسافرتی را دارید، بهتر است که از روستا و مرکز پرورش ماهی دور نشوید تا خطری شما را تهدید نکند.

روستای ییلاقی سه ناو

روستای ییلاقی سه ناو

در آخر باید بگوییم که در کشور عزیزمان دیدنی های زیادی وجود دارد که با اندکی جستجو می توان پیش از رفتن به آن جا، درباره آن ها تحقیق کرد و پیش از سفر از امکانات آن ها مطلع شد. کسانی که به تماشای جاده اسالم به خلخال می روند، قطعا برای سفر مجدد به این منطقه، انگیزه بیشتری خواهند داشت چرا که این جاده را باید بارها و بارها طی کرد و از هوای بی نظیر آن لذت برد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 365 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.