فیروز سیر جاذبه های شهر نیاگارا کانادا - فیروز سیر

تاریخ انتشار: سه شنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

احتمالا با شنیدن نام نیاگارا عموم افراد تنها آبشاری معروف را در ذهنشان مجسم می کنند! اما جالب است بدانید که شهری به نام نیاگارا آند لیک وجود دارد که دیدنی های بسیاری در خود جای داده است. نیاگارا آند لیک یکی از شهرهای آنتاریوی کاناداست و به دلیل جاذبه های بی نظیرش، نقش بسیاری در جذب توریست به این منطقه دارد. در این مقاله قصد داریم به جاذبه های شهر نیاگارا بپردازیم.

آبشار نیاگارا

بدون شک از مهمترین جاذبه های شهر نیاگارا می باشد و سالانه افراد بی شماری را به سمت خود روانه می کند! البته از آنجایی که این آبشار در مرز بین آمریکا و کانادا قرار گرفته است، عده ای آن را در آمریکا قلمداد می کنند. در واقع آبشار نیاگارا یک آبشار ۳ بخشی است. که یک بخش آن در کانادا به نام آبشار نعل اسب و دو بخش دیگر آن در قسمت آمریکایی منطقه به نام های آبشار آمریکایی و نقاب عروس است.

این آبشار نه تنها عنوان بلندترین آبشار جهان را به خود اختصاص داده است، بلکه دارای بالاترین سرعت جریان آب نیز است. این فضای رویایی و زیبا سالانه بیش از ۱۲ میلیون توریست دارد!

آبشار نیاگارا

پل رنگین کمان

مگر می شود به آبشارا نیاگارا رفت و به پل رنگین کمان سری نزد! پل رنگین کمان که طول آن ۲۹۰ متر است در سال ۱۹۴۰ ساخته شد. این پل نیز در مرز کانادا و آمریکا قرار دارد و این دو کشور را به هم متصل می کند. علت نامگذاری این پل به نام رنگین کمان دو دلیل دارد. یکی قوس پل است که تداعی کننده شکل رنگین کمان در ذهن مخاطب است و دیگری تشکیل رنگین ها در این ناحیه است.

پل رنگین کمان

غار بادها

این غار در پشت آبشار نقاب عروس واقع شده است. ارتفاع این آبشار ۴۰ متر، پهنای آن ۳۰ متر و عمقی حدود ۹ متر دارد که از دیدنی های این شهر به حساب می آید.

برج اسکای لون

احتمالا در بسیاری از عکس ها، این برج بلند را دیده اید. شاید فکر کنید که چون در بین برج های بلند دنیاست، به عنوان جاذبه گردشگری نیز محسوب می شود! اما این برج نه تنها به علت بلند بودنش مورد توجه است، بلکه با بالا رفتن از آن می توانید نمایی بسیار زیبا از آبشارهای معروف شهر را ببینید! ارتفاع این برج از سطح خیابان ۱۶۰ متر و از عمق آبشار ۲۶۳ متر است. بنابراین اگر به این شهر سفر کردید می توانید نماهای مختلفی از آبشار نیاگارا را در بخش های مختلف شهر ببینید.

برج اسکای لون

باغ گیاه شناسی نیاگارا

این باغ که در سال ۱۹۳۶ تاسیس شد، یکی از پرطرفدارترین جاذبه های شهر نیاگارا محسوب می شود. در این باغ که بزرگی آن به بیش از ۴۰ هکتار می رسد، می توانید به دور از شلوغی های شهر و در سایه درختان آن ساعت های دلپذیری را بگذرانید. در این باغ می توانید بیش از ۲۴۰۰ رز زیبا و هزاران پروانه را ببینید. این باغ در فاصله ۱۰ دقیقه ای آبشار نیاگارا (با اتوموبیل) قرار دارد.

باغ گیاه شناسی نیاگارا

قلعه نیاگارا

قدیمی ترین بنای نظامی که امروزه به یکی از جاذبه های شهر نیاگارا کانادا تبدیل شده است. این قلعه در ابتدا برای حفظ منافع فرانسوی ها ساخته شده بود. از نظر موقعیت مکانی این قلعه در بخش شرقی رودخانه معروف نیاگارا قرار دارد.

قلعه نیاگارا

جاذبه های این شهر به موارد ذکر شده محدود نمی شود. این شهر مملو از موزه ها، فستیوال ها و دیدنی های مختلف است. با قدم زدن در خیابان های این زیبای شهر لذت ببرید و سفر خوبی را تجربه کنید. موزه مومی، موزه تاریخ، موزه هتل بزرگ، موزه موزیک راک، موزه بودایی کانادا، موزه رکوردهای گینس، موزه کودکان نیاگارا، جزایر سه خواهر، ساعت فلورال، پارک هاید، تپه کلیفتون و …. بخشی دیگر از دیدنی های این منطقه محسوب می شوند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 696 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 9 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.