فیروز سیر جاذبه های گردشگری لبنان با زیبایی خارق العاده - فیروز سیر

تاریخ انتشار: سه شنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۷

با جاذبه های لبنان آشنا شوید!

لبنان یکی از زیباترین کشورهای خاورمیانه می باشد. حتما وقتی نام لبنان را می شنوید بلافاصله به یاد پایتخت آن بیروت می افتید. بیروت یا عروس شهر های خاورمیانه! این لقب به تنهایی می تواند نشان از زیبایی خارق العاده ی این شهر داشته باشد. لبنان با در بر داشتن امکانات و تفریحات توریستی و گردشگری، سواحل زیبا و تفریحات آبی و پر هیجان، سنت ها و جاذبه های طبیعی و فرهنگی و هنری اش مانند موزه هایی بی نظیر و همچنین غذاهایی که در دنیا نیز معروف می باشند حرف های زیادی برای گفتن دارند. جاذبه های لبنان و زیبایی بی حد و اندازه اش همه ساله گردشگران بسیاری را به سمت خود می کشاند.

با جاذبه های لبنان آشنا شوید!

در این مقاله همراه سفرمی سامانه آنلاین خرید بلیط هواپیما چارتری و سیستمی و رزرو هتل باشید تا با جاذبه های گردشگری لبنان آشنا شوید.

بیروت | Beirut

نمی شود به لبنان سفر کرد و بیروت را ندید. بیروت پایتخت زیبای لبنان می باشد که هر آنچه از یک فیروز سیر خواهید و انتظار دارید را برایتان فراهم می کند. بیروت یا همان عروس شهر های خاورمیانه با خیابان های سنگفرش شده زیبایش، با بناها و آثار باستانی ارزشمند، رستوران های بزرگ و لوکسش و همچنین جاذبه های گردشگری و تفریحی و طبیعی بی نظیرش یکی از مناسب ترین شهر ها برای گذراندن اوقات تفریحی می باشد.

بیروت | Beirut

بیروت | Beirut

بعلبک | Baalbek

اگر قصد دیدار از جاذبه های لبنان را دارید به شما پیشنهاد می کنیم به بعلبک بروید. بعلبک به دلیل در اختیار داشتن آثار ارزشمند تاریخی یکی از نقاط ثبت شده توسط یونسکو می باشد و همه ساله نیز جشنواره هایی تحت عنوان جشنواره تابستانی بعلبک در این منطقه برگزار می شود که در آنجا می توانید شاهد دیدار هنرمندان مشهور بسیاری از سرتاسر دنیا باشید.

بعلبک

یکی از جاذبه های طبیعی این منطقه دره بقاع می باشد که با در اختیار داشتن معابد تاریخی و ارزشمند باستانی و زیبا مانند معبد باکوس و معبد ژوپیتر با ستون های خیره کننده اش یکی از پر طرفدار ترین و دیدنی ترین جاذبه های لبنان به حساب می آید.

دره بقاع بعلبک

غار جیتا | Jeita Grotto

غار جیتا واقع در دره نهر الکلب در بیروت پایتخت لبنان، به جرات می توان گفت یکی از شگفت انگیز ترین مناطق گردشگری و جاذبه های لبنان می باشد. به شما توصیه می کنیم در سفر به لبنان دیدن از این غار را از دست ندهید زیرا گذراندن زمان برای کشف شگفتی های غار جیتا و باغ وحشی که تقریبا در مجاورت آن قرار دارد روزی فراموش نشدنی را در سفر به لبنان برای شما به ارمغان خواهد آورد.

غار جیتا | Jeita Grotto

جالب است بدانید که یکی از شگفتی های خارق العاده ی غار جیتا این است که پس از رسیدن به دهانه غار ناگهان با دو غار در آن محل رو به رو خواهید شد! یکی غار بالایی و یکی غار پایینی! این دو غار به لحاظ ساختاری و جاذبه هایی که در آنها انتظارتان را می کشند تفاوت های قابل توجهی دارند.

غار جیتا | Jeita Grotto

خوب است بدانید که بخش هیجان انگیز این غار این است که برای ورود به بخش پایینی غار باید از قایق هایی که در آن محل برای گردشگران تدارک دیده شده، استفاده نمایید. این قایق ها شما را از درون غار که در بستر آن رودخانه ای آرام جریان دارد عبور خواهند داد و می توانید لحظات دلچسبی را در هنگام گذر از میان پیچ و خم های غار و تماشای جاذبه های طبیعی درونش داشته باشید.

و شگفتی دیگر در رابطه با غار جیتا این است که در قسمت بالایی غار عظیم ترین و باشکوه ترین استالاگتیت موجود در دنیا را خواهید دید.

غار جیتا | Jeita Grotto

بیبلوس | Byblos

بیبلوس یکی از متفاوت ترین و زیباترین شهر های لبنان است. یک شهر بندری آرام و خلوت و زیبا که می توان گفت هیچ توریستی نبوده که یک آخر هفته بی نظیر و آرامش بخش را در این شهر زیبا و دنج تجربه نکرده باشد. جالب است بدانید که بیبلوس را می توان یکی از قدیمی ترین شهر های جهان دانست. از این جهت به گردشگران توصیه می شود در سفر به لبنان سر زدن به این شهر بندری دلنواز را از دست ندهند.

بیبلوس | Byblos

بیبلوس | Byblos

کاخ بیت الدین | Beiteddine Palace

اگر عاشق معماری و بافت های تاریخی می باشید نباید در سفر به لبنان دیدار از کاخ مشهور بیت الدین را از دست دهید. این کاخ را در تمام دنیا حتی به عنوان یکی از شاهکارها و عجایب صنعت معماری در قرن نوزدهم می دانند. ساخته شدن کاخ بیت الدین حدودا ۳۰ سال به طول انجامید و بانی آن نیز امیر شبیر دوم بود. فاصله کاخ بیت الدین تا شهر بیروت حدودا ۴۰ کیلومتر می باشد و خوب است بدانید که در نزدیکی کاخ بیت الدین روستای تاریخی جالبی به نام روستای دیر القمر را می توانید ببینید که بازدید از آن خالی از لطف نخواهد بود و یکی از جاذبه های لبنان می باشد. این کاخ تنها یک معماری زیبا را به شما نشان نمی دهد بلکه در آن می توانید شاهد جشنواره های هنری و موسیقی و موزه های باستانی جذابی نیز باشید.

کاخ بیت الدین | Beiteddine Palace

کاخ بیت الدین | Beiteddine Palace

 کاخ بیت الدین | Beiteddine Palace

طیر یا سور | Tyre

برای علاقه مندان به آثار و  بازمانده های تاریخی دیدار از این منطقه به شدت توصیه می شود. ویرانه های باستانی، گورهای قدیمی و بسیاری دیگر از جاذبه هایی از این دست که از سالها پیش تا کنون به ثبت میراث جهانی یونسکو در آمده اند.

طیر یا سور | Tyre

همراه وبلاگ گردشگری سفرمی باشید و اطلاعات خود را در رابطه با شهر یا کشور موردنظر خود تکمیل نموده و سفری دلچسب و خاطره انگیز را تجربه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 327 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.