فیروز سیر جاذبه های گردشگری پارک ساحلی کیپ گرکو - فیروز سیر

تاریخ انتشار: شنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۷

پارک کیپ گرکو در قبرس

پارک کیپ گرکو ، همچنین به عنوان Capo Greco شناخته شده است، در قسمت جنوب شرقی جزیره قبرس در انتهای جنوبی خلیج فاماگوستا است و همچنین بخشی از شهر آیه ناپا است . این پارک در بین شهرهای آیاناپا و پروتاآپارات، در منطقه ی توریستی بوتنیر قرار گرفته است. گردشگران برای دیدن محیط طبیعی و طبیعت محافظت شده ی پارک ساحلی کیپ گرکو از آن بازدید می کنند.

پارک کیپ گرکو در قبرس

کیپ گرکو در سال ۱۹۹۳ به عنوان پارک ملی شناخته شد. پارک ساحلی کیپ گرکو به صورت بکر با زیبایی طبیعی باقی مانده است و هر فصل تغییر می کند و جنبه های متفاوتی از زیبایی خود را ارائه می دهد.

پارک کیپ گرکو در قبرس

با پوشش ۳۸۵ هکتار، Cape Greco در اصل این پارک یک جنگل انبوه متراکم است. در طی یک دوره کوتاه مدت، عمدتا بین سال های ۱۹۱۰ و ۱۹۲۰، درختان بخاطر طوفانی که در منطقه Paralimni اتفاق افتاد قطع شده و سوزانده شدند. از آن به بعد، جنگل های سرو کوهی در حال رشد هرگز قادر به رشد دوباره نبودند. امروزه، هرچند که سرو کوهی و گونه های کاج هنوز هم می توانند در این منطقه یافت شوند، درختان و درختچه ها عمدتا کم رشد می کنند، از جمله ۱۴ گونه بومی قبرس نیز در این پارک دیده می شود. گل های مختلف از جمله ارکیده ها و سایر گونه های گیاهی نادر نیز در Cape Greco یافت می شوند و در فصل بهار شکوفه های زیادی در این باغ دیده می شود.

پارک کیپ گرکو مملو از جانوران

پارک ساحلی کیپ گرکو منطقه شکار ممنوع و مملو از جانوران با گونه های مختلف است. روباه، خرگوش و جوجه تیغی در این منطقه شایع است و بیش از ۸۰ گونه از پرندگان، از جمله بسیاری از گونه های مهاجرتی در این منطقه دیده می شوند. بازدید کنندگان هم چنین قادر به دیدن انواع مختلفی از مارمولک ها و پروانه ها در این منطقه هستند.

پارک کیپ گرکو مملو از جانوران

کلیساهای پارک کیپ گرکو

یک کلیسای متعلق به Agioi Anargyroi  که یکی از چند ساختمان پارک است از جاذبه های پارک ساحلی کیپ گرکو می باشد. این کلیسای کوچک سفید یک نقطۀ محبوب برای گرفتن عکس های عروسی است. در زیر آن یک غار دریایی پنهان است که در چند افسانه محلی ذکر شده است. Agia Saranta  نیز یک کلیسای کوچک به شکل غار است که در سنگ ها پنهان شده است و یکی دیگر از دیدنی های جذاب پارک Cape Greco ، غار Cyclops در شرق در پارک است.

کلیسای کیپ گرکو

در شمال سرزمین کیپ گرکو، یک فانوس دریایی وجود دارد و همچنین افرادی که در آن قسمت راه می روند می توانند پایه های ویران شده یک معبد باستانی را که به الهه عشق و زیبایی اختصاص دارد، پیدا کنند. در لبه شرقی پارک، خلیج کونوسو قرار دارد که یک ساحل زیبا و جذاب با آب های شفاف و با حاشیه هایی شبیه به درختان کاج است. در اینجا هتل Park Grecian Park و آپارتمان Konnos Bay و همچنین تعدادی رستوران وجود دارد.

هتل های کیپ گرکو

هتل های کیپ گرکو

تفریحات پارک کیپ گرکو

چندین مسیر پیاده روی در پارک ساحلی کیپ گرکو وجود دارد که طول آن ها ۱۶ کیلومتر است. این مسیرها علامت گذاری شده اند و در همه نقاط مورد علاقه در پارک قرار داده شده اند. همچنین ۴ کیلومتر مسیر برای دوچرخه سواری و منطقه پیک نیک اختصاصی وجود دارد. بستر سنگی کف دریا و غارهای آب زیرزمینی، در این قسمت یک زندگی دریایی زیبا پدید آورده است و این منطقه را به یک نقطه ی تفریحی برای غواصی و تبدیل کرده است. ماهیگیری نیز یک راه خوب و آرامش بخش برای وقت گذراندن در این قسمت از پارک ساحلی کیپ گرکو است.

تفریحات پارک کیپ گرکو

کارهایی که می توانید در پارک ساحلی کیپ گرکو انجام دهید

کارهایی که می توانید در پارک ساحلی کیپ گرکو انجام دهید شامل پیاده روی و پرش از صخره،بازدید از غارهای دریایی، غواصی، صید ماهی، تماشای پرندگان، دوچرخه سواری، دیدن ساحل خلیج کننوسف و تماشای طلوع آفتاب است. در حقیقت پارک کیپ گرکو یک مکان زیبا شبیه بهشت است.

پارک ساحلی کیپ گرکو

پل”Kamara tou Koraka

“Kamara tou Koraka” یکی از زیباترین پل های طبیعی در جزیره است که شاهکار واقعی است و منطقه اطراف پل، یکی از پرطرفدارترین نقاط در پارک ملی برای تصویربرداری و پیاده روی عاشقانه است به خصوص زوج های جوان  که اغلب برای گرفتن عکس های حرفه ای به این منطقه می آیند. ارتفاع آن ۵۰ فوت است و در امتداد جاده کوچک به سمت قله قرار گرفته است. پل طبیعی Kamara tou Koraka  در شمال شرقی پارک واقع شده است و در حقیقت این پل یک ساختمان نادر است که طبیعت آن را بوجود آورده است.

پل"Kamara tou Koraka"

لذت بردن از سفر و گشت زنی با قایق

غارهای دریا منطقه یکی از زیباترین نقاط عکاسی در جزیره است که دور از جمعیت قرار دارند.

گشت زنی در قبرس

راه های رسیدن به پارک ساحلی کیپ گرکو

برای رفتن با ماشین باید از Ayia Napa ، جاده پروتارس را در حدود یک مایل دنبال کنید. لارناکا، ۲۵ مایل با پارک ساحلی کیپ گرکو فاصله دارد و نزدیک ترین فرودگاه به این منطقه محسوب می شود.

شما می توانید برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل و گذراندن اوقاتی خوش در پارک کیپ گرکو به سایت سفرمی مراجعه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 429 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.