فیروز سیر جاذبه های گردشگری کازان در روسیه - فیروز سیر

تاریخ انتشار: پنجشنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۷

جاذبه های گردشگری کازان

کازان یا قازان از شهرهای توریستی تاریخی و زیبای روسیه می باشد که پایتخت جمهوری تاتارستان است. جالب است بدانید که کازان یکی از شهرهای میزبان جام جهانی ۲۰۱۸ نیز بوده است. جاذبه های گردشگری کازان با زیبایی بی بدیل، اماکن تاریخی بسیار و طبیعتی سبز، مورد توجه گردشگرانی است که این شهر از روسیه را برای مقصد سفر خود انتخاب کرده اند و علاقه مند به تاریخ و هنر هستند. این شهر با تفریحات متنوع میزبان گردشگران از همه نوع سنی می باشد تا اوقاتی خوش را در کازان زیبا تجربه نمایند.

جاذبه های گردشگری کازان

همراه مجله اینترنتی سفرمی باشید تا با جاذبه های گردشگری کازان بیشتر آشنا شوید.

مسجد کول شریف | Kul Sharif Mosque

مسجد قول شریف یا کول شریف از زیباترین جاذبه های گردشگری کازان می باشد که همچون نگینی در این شهر تاریخی می درخشد. این مسجد با زیبایی هرچه تمام تر یکی از نمادهای شهر کازان می باشد که ۴ مناره دارد و در دوطبقه ساخته شده است. ساخت این مسجد در سال ۱۹۹۶ آغاز شده و در نهایت در سال ۲۰۰۵ پایان یافته است. مسجد کول شریف با نمایی خیره کننده و جذاب حتی گردشگران غیر مذهبی نیز ترغیب می شوند تا از آن بازدید به عمل آورند.

مسجد کول شریف | Kul Sharif Mosque

مسجد کول شریف | Kul Sharif Mosque

معبد ادیان |  Temple of Religions

یکی از جاذبه های گردشگری کازان که دیدن آن به هر گردشگری توصیه می شود معبد همه ادیان است ! این معبد دیدنی در حومه کازان قرار دارد که زیبایی بی نظیری به شهر داده است. در ساختمان معبد ادیان معابد ۱۶ دین مختلف از دین های اسلام،بودا، یهود و .. در کنار هم قرار گرفته اند. این مجموعه هنوز تکمیل نشده است و قرار است معابدی از دین های دیگر نیز به آن افزوده شود. در سفر به کازان از بازدید از معبد همه ادیان غافل نمانید.

معبد ادیان | Temple of Religions

کاخ کرملین کازان |  kremlin palace kazan

کاخ کرملین از معروف ترین و جذاب ترین جاذبه های گردشگری کازان می باشد که بسیاری از ساختمان های آن در قرن ۱۶ و ۱۷ ساخته شده است. این بنای زیبا در سال ۲۰۰۰ به عنوان یکی از آثار ثبت شده در یونسکو نیز شناخته شده است. کاخ کرملین با قدمتی طولانی از قوم تاتار به جای مانده است و شاید با شنیدن نام کرملین به یاد کاخ کرملین مسکو بیفتید که باید بدانید این کاخ کازان گردشگران بسیاری را به سمت خود می کشاند.

کاخ کرملین کازان | kremlin palace kazan

خیابان بومن |  Bauman Street

بئومان خیابانی زیبا پر از کافه های متنوع، فروشگاه ها و سوغاتی فروش ها با حال و هوایی جذاب می باشد. قطعا قدم زدن در خیابان بئومان با بناهای تاریخی و مدرن زیبا لذت بخش خواهد بود. خاموشی در این خیابان کازان هیچ معنایی ندارد و در هرساعت از شبانه روز شور و هیجان خود را حفظ می کند همین اتفاق این خیابان را به یکی از دوست داشتنی ترین جاذبه های گردشگری کازان تبدیل کرده است.

خیابان بومن | Bauman Street

محله قدیمی تاتارها | Old Tatar Settlement

محله قدیمی تاتارها از قدیمی ترین جاذبه های گردشگری کازان می باشد که از گذشته و با قدمتی طولانی توانسته بافت قدیمی خود را همچنان حفظ کند. در محله قدیمی تاتارها ساختمان هایی با معماری زیبا و رنگارنگ را مشاهده خواهید کرد که در قرن ۱۷ و ۱۸ ساخته شده اند. این محله قلب کازان است و در صورت بازدید از این محله با کل تاریخ و فرهنگ شهر کازان روسیه آشنا خواهید شد. محله قدیمی تاتارها در نزدیکی ایستگاه متروی پلوشاد توکایا در شهر کازان قرار گرفته است و دیدن آن به هر گردشگر اهل ذوقی پیشنهاد می شود.

محله قدیمی تاتارها | Old Tatar Settlement

محله قدیمی تاتارها | Old Tatar Settlement

موزه سبک زندگی شوروی |  Soviet Lifestyle Museum

موزه سبک زندگی شوروی یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری کازان روسیه می باشد که علاقمندان به تاریخ و هنر بازدید از آن را نباید از دست بدهند. این موزه از عجیب ترین و جالب ترین موزه های دنیا می باشد که نمادهایی از زندگی در دوران شوروی سابق را به نمایش گذاشته است. نکته جالب توجه در موزه سبک زندگی شوروی این است که تقریبا تمامی اشیا داخل آن را می توان لمس کرد. در این موزه می توانید مجموعه ای از اسباب بازی های قدیمی؛ شیشه ها و بطری های نوشیدنی، دوربین های قدیمی و … را پیدا کنید و به نوع زندگی مردمان شوروری سابق پی ببرید.

موزه سبک زندگی شوروی | Soviet Lifestyle Museum

موزه سبک زندگی شوروی | Soviet Lifestyle Museum

همراه مجله اینترتی سفرمی باشید و اطلاعات خود را در زمینه شهر یا کشور موردنظر خود تکمیل نموده تا سفری خاطره انگیز و لذت بخش را تجربه نمایید. همچنین می توانید برای خرید بلیط هواپیما تهران به کازان و رزرو هتل کازان به سایت سفرمی مراجعه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 356 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 9 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.