فیروز سیر جزایر قناری و جاذبه های گردشگری شهر سانتاکروز - فیروز سیر

تاریخ انتشار: شنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۷

۱٫۳
/
۵
(
۳

امتیاز

)

جاذبه های گردشگری شهر سانتاکروز در جزایر قناری

جزایر قناری در باور عموم یکی از زیباترین مناطق سرتاسر دنیا است که عده ی بسیاری برای گذراندن تعطیلات لوکس خود به آن مراجعه می کنند، به همین علت این جزایر به بهشت اروپا نیز معروف هستند. جزایر قناری متشکل از هفت جزیره خود مختار است که در کشور اسپانیا و نزدیکی مراکش قرار دارد. جزایر قناری خانه ی فرهنگ و ملل گوناگون است که ترکیب آن ها باهم یکی از زیباترین مناطق چند فرهنگی را به وجود آورده است. جزیره تنریف با سواحل شنی سفید و خیره کننده اش از معروف ترین جزایر قناری می باشد. آب و هوای جزیره تنریف در بیش تر روزهای سال آفتابی است و از جمله جزایر آتشفشانی دنیا به حساب می آید. مرکز جزیره ی تنریف شهر سانتاکروز نام دارد که یکی از معروف ترین نقاط جزایر قناری است و در زبان اسپانیایی به معنای صلیب مقدس است.

جزایر قناری و جاذبه های گردشگری شهر سانتاکروز

جزایر قناری و جاذبه های گردشگری شهر سانتاکروز

شهر سانتاکروز، به عنوان توریستی ترین شهر جزایر قناری، هرساله میزبان طیف وسیعی از گردشگران از سرتاسر دنیا است. این شهر جاذبه های فراوانی دارد که از جمله ی مهم ترین آن ها می توان به ساختمان اپرا و اسکله شهر سانتاکروز و کارناوال سانتاکروز اشاره کرد که پس از کارناوال ریو،مهم ترین و بزرگ ترین کارناوال دنیا است و یکی از علل اصلی جذب گردشگر به این منطقه به شمار می آید. پوشش محلی، رقص محلی و سرو متنوع ترین نوشیدنی ها و خوراکی ها، از جمله جذابیت های این کارناوال است.

جزایر قناری و جاذبه های گردشگری شهر سانتاکروز

در ادامه به معرفی ساختمان اپرا و اسکله شهر سانتاکروز اسپانیا می پردازیم. پس برای شناختن دو جاذبه ی جالب شهر سانتاکروز اسپانیا، با سفرمی سامانه آنلاین خرید بلیط هواپیما چارتری و سیستمی و رزرو هتل همراه باشید.

ساختمان اپرا، شاهکار معماری مدرن | Santa Cruz Opera House

ساختمان اپرای سانتاکروز یکی از شاهکارهای معماری مدرن و نماد شهر سانتاکروز است. این بنا توسط معمار معروف اسپانیایی سانتیاگو کالاتراوا، در سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۳ طراحی شده است و کاربرد آن برای برگزاری کنسرت های موسیقی به ویژه اپرا است.

اما این بنا چه ویژگی دارد که آن را تا این اندازه منحصر به فرد کرده است؟ معماری ساختمان اپرای سانتاکروز در نوع خود منحصر به فرد است و تحول عظیمی را در معماری مدرن به وجود آورده است. ساختمان بتنی سفید این بنا متشکل از دو تالار است. تالار اصلی یا تالار سمفونی، ظرفیت پذیرش ۱۶۱۶ نفر و سالن دیگر ظرفیت ۴۲۲ نفر را دارد.

ساختمان اپرا، شاهکار معماری مدرن

شکل ظاهری این بنا تداعی کننده ی امواج خروشان دریا است و شامل یک قوس است که در بالاترین نقطه ۵۸ متر از سطح زمین ارتفاع دارد. این بنای سفید رنگ به عنوان یکی از شاهکارهای معماری مدرن، یکی از نماد های اصلی شهر سانتاکروز است و از جاذبه های گردشگری این شهر به حساب می آید. بسیاری از گردشگران پس از بازدید از ساختمان اپرا به کافه ها و رستوران های طبقه ی زیرین این بنا مراجعه می کنند و با انواع نوشیدنی های گرم و سرد از خود پذیرایی می کنند.

بنابراین اگر به جزایر زیبای قناری و مهم تر از آن شهر سانتاکروز فیروز سیر کنید، فراموش نکنید به ساختمان اپرا، شاهکار معماری مدرن سری بزنید و محو زیبایی های آن شوید.

ساختمان اپرا، شاهکار معماری مدرن

اسکله سانتاکروز | Santa Cruz Wharf

از آنجایی که سانتاکروز یک شهر جزیره ای است، طبیعی است که باید با اسکله ای طرف باشیم که بخش وسیعی از جذابیت های این منطقه را بر دوش می کشد. اسکله شهر سانتاکروز اسپانیا، علاوه براین که جنبه ی حمل و نقل و ماهیگیری دارد، به عنوان مکانی برای گشت و گذار و پیاده روی نیز شناخته می شود و دارای مکان های تفریحی متعددی است، از جمله ی این مکان ها می توان به انواع کافه ها و رستوران ها و شهربازی اشاره کرد. همچنین این اسکله یکی از ایده آل ترین مکان های شهر سانتاکروز آفتابی برای پیاده روی است.

اسکله سانتاکروز | Santa Cruz Wharf

اسکله سانتاکروز | Santa Cruz Wharf

بنابراین یکی از واجبات بازدید از شهر سانتاکروز، سر زدن به اسکله ی آن است. شما می توانید یک صبح رویایی را با قدم زدن در اسکله شهر سانتاکروز اسپانیا و نفس کشیدن هوای مطبوع و دل انگیز آن بگذرانید و در یکی از رستوران های این اسکله، تازه ترین و خوشمزه ترین غذاهای دریایی را امتحان کنید.

اسکله سانتاکروز | Santa Cruz Wharf

جزایر قناری، بهشت اروپا یکی از ایده آل ترین مکان ها برای گذراندن تعطیلات است. تنریف یکی از معروف ترین جزایر خود مختار قناری است. مرکز جزیره ی تنریف شهر سانتاکروز اسپانیا از لحاظ گردشگر در رتبه ی اول در میان جزایر قناری قرار دارد و آب و هوای آفتابی و مطبوع آن دل هر گردشگری را می برد.

ساختمان اپرا و اسکله شهر سانتاکروز اسپانیا، دو دیدنی معروف این شهر است که درکنار سواحل طلایی قناری سر زدن به آن ها از واجبات است. در این مطلب به معرفی ساختمان اپرا و اسکله شهر سانتاکروز اسپانیا پرداختیم، امیدواریم در صورت سفر به جزایر طلایی قناری و شهر سانتاکروز، اوقات لذت بخشی را تجربه کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 330 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.