فیروز سیر جزیره پانگکور پراک، از زیباترین جزایر مالزی - فیروز سیر

تاریخ انتشار: دوشنبه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۷

جزیره پانگکور پراک

جزیره پانگکور جزیره ای زیبا و آرام با سواحل شنی سفید رنگ و دهکده های ماهیگیری بی نظیر که در ساحل غربی پنینسولار مالزی قرار دارد. بر طبق افسانه های دور و دراز، نام پانگکور از کلمه تایلندی پانگ کو به معنای جزیره ی زیبا می آید. اما برخی دیگر عقیده دارند که نام آن ممکن است به عنوان یادبودی برای پانگ کوی، ماجراجوی افسانه ای باشد. گفته می شود که این ماجراجوی افسانه ای تمام توانایی خود را برای بیرون کشیدن این جزیره از دست دزدان دریایی صرف کرده است. همراه سفرمی سامانه رزرواسیون آنلاین خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل باشید تا با جزیره پانگکور و جاذبه ها و سواحل بی نظیرش بیشتر آشنا شوید.

جزیره پانگکور پراک

جاذبه های گردشگری پانگکور

پانگکور مملوء از جاذبه های بی حد و حصری است که زیبایی آنها را تمام نشدنی است. اما جاذبه های اصلی آن بدون شک شامل سواحل بکر و شگفت انگیز خط ساحلی غربی آن می شود. ساحل شنی و طلایی “پانتای پوتری دووی” از معروف ترین سواحل جزیره است که نام آن برگرفته از پرنسسی محبوب می باشد. این ساحل به طول ۱٫۲ کیلومتر در شمال غربی جزیره پانگکور واقع شده که دارای آبهای گرم فیروزه ای رنگ با درختان بلند نارگیل است. این ساحل، محلی دنج و دلنشین برای آفتاب گرفتن و تفریحات آبی است. بی شک دراز کشیدن بر روی شن های گرم و طلایی ساحل و تماشای پرندگان ساحلی با چشم اندازی از آبی آسمان و دریا، بسیار لذت بخش خواهد بود. اما بهتر است مواظب باشید! برخی می گویند در این ساحل زیبا پرندگان هورنبیل با نوک تیز هم وجود دارند.

جاذبه های گردشگری پانگکور

جزیره پانگکور

ساحل پاسیر بوگاک

در محوطه ی دریانوردی میان پانگکور و پانگکور لائوت، ساحلی زیبا و کم عمق به نام ساحل پاسیر بوگاک، قرار گرفته است. این منطقه در نزدیکی شهر پانگکور و در زیر سایه ی درختانی بزرگ و تنومند واقع شده که بی شک محلی ایده آل برای پیک نیک و گذران روزی پر خاطره می باشد. گردشگران می توانند در ساحل پاسیر بوگاک کایاک سواری کنند یا که از گردش در ساحل نهایت لذت را ببرند. در اطراف ساحل نیز گلخانه های زیبا با اصطبلهایی بزرگ وجود دارد که می توانید اسب سواری در کنار ساحل و بر روی شن ها را تجربه کنید. بدون اغراق پیاده روی در اطراف جزیره ی گیام به شما گنجینه ای از زندگی رویایی در کنار دریا به شما هدیه می کند.

ساحل پاسیر بوگاک

ساحل لوموت

لوموت، برای آن دسته افرادی که از جاده و یا راه آهن به پانگکور می آیند، محل عبور اصلی است. لائوت در ۸۳ کیلومتری آیپوه، پایتخت ایالت واقع شده است و آن را می توان اصلی ترین پایگاه دریایی و تجاری کشور دانست. تلوک باتیک در قسمت جنوبی لوموت واقع شده و محلی ایده آل برای کمپینگ و تفریحات بی نظیری همچون قایق رانی و موج سواری است. رانندگی از بزرگراه شمالی-جنوبی کوالالامپور به سمت لوموت تنها ۴ ساعت زمان می برد. تاکسی ها و اتوبوس هایی نیز از ایپوه، کوالالامپور و یا بوتروورس به سمت لوموت در حرکت اند.

ساحل لوموت

ساحل لوموت

تفریحات جزیره پانگکور

در قسمت بالایی مجمع الجزایر پالائو سمبیلان و در فاصله ی ۲۷ کیلومتری از جنوب پانگکور، می توانید غواصی در زیر آب های جزیره را تجربه کنید. جزیره هایی که فاقد جمعیت هستند، دارای تنوع فراوانی از زندگی موجودات دریایی هستند. بازدیدکنندگان و گردشگران باید پیش از سفر خود، مجوز ورود به جزیره ها را دریافت نمایند.

غذا خوردن را هم می توان از لذت بخش ترین تفریحات در جزیره پانگکور دانست. بی شک صرف غذا در رستوران های جزیره تجربه ای متفاوت و فراموش نشدنی خواهد بود. رستوران هایی که با سرو غذاهای محلی و بین المللی انواع سلیقه ها و ذائقه ها را پوشش می دهند. به جزیره پانگکور بروید و غذاهای دریایی تازه و لذیذ را مزه مزه کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

تفریحات جزیره پانگکور

پانگکور لائوت

پانگکور لائوت جزیره ای گرمسیری است که اقامتگاه ها و هتل هایی لوکس را در خود جای داده است. ساحل این جزیره با اقامتگاه های خصوصی بی نظیر، تبدیل به یکی از بهترین سواحل در تنگه ی مالکا شده است. سفر با کروزها در این منطقه همیشه مورد توجه توریست ها و گرشگران است تا سفری دریایی و لوکس را تجربه نمایند. در رابطه با کروز ها هم بر اساس نوع درخواست گردشگران، امکانات، خدمات و مسیرهای آن متفاوت می باشد. برای مثال زوج ها می توانند انتخاب کنند که شام خود را در خلیج میوز که منظره ای بکر و فوق العاده زیبا دارد، نوش جان کنند و شبی رمانتیک و عاشقانه را برای خود به ارمغان آورند.

پانگکور لائوت

در جزیره پانگکور لائوت، مجموعه ی اقامتی بی نظیری وجود دارد که نام آن برگرفته از نام جزیره است. این دهکده ی بی نظیر محلی ایده آل و متفاوت برای آن دسته افرادی است که رویای جوان شدن را در سر می پرورانند. بی شک با اقامت در جزبره پانگکور و استفاده از ماساژ و اسپا، می توانید روح و تن خود را طراوت و شادابی ببخشید.

پانگکور لائوت

راه های دسترسی به جزیره پانگکور

سفر دریایی به جزیره پانگکور

افرادی که می خواهند به پانگکور سفر کنند می توانند از طریق قایق از اسکله ی لوموت تا پانگکور را در عرض ۳۰ دقیقه بپیمایند. این سرویس در هر نیم ساعت یکبار وجود دارد. علاوه بر این راه، افراد می توانند بوسیله ی کشتی در مدت ۱۰ دقیقه از مجموعه اسکله ی جزیره به لوموت بروند. این سرویس نیز هر ۳ روز یکبار ارائه می شود.

سفر دریایی به جزیره پانگکور

همراه مجله اینترنتی سفرمی باشید و اطلاعات گردشگری خود را در رابطه با جاذبه های گردشگری، اماکن تاریخی، مراکز خرید، هتل، شهر ها و کشورهای مختلف و هر آنچه که در دنیای گردشگری می گذرد تکمیل نموده تا با آگاهی کامل، سفری لذت بخش و خاص را تجربه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 404 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 9 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.