فیروز سیر جشن های عجیب و غریب اسپانیایی ها - فیروز سیر

تاریخ انتشار: یکشنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۷

۱٫۴
/
۵
(
۷

امتیاز

)

جشن های اسپانیایی

جشن ها و فستیوال هایی که در هر کشور برگزار می شوند، ریشه در دل تاریخ و فرهنگ مردم آن کشور دارند و زنده نگه داشتن این جشن ها، مساله ای بسیار مهم و ضروری برای آن ملت و آن کشور به شمار می آید. کشور اسپانیا، از جمله کشورهایی است که به خاطر داشتن جشن ها و فستیوال های عجیب و در عین حال شاد و مفرح، شهرتی جهانی دارد. جشن های اسپانیایی نه تنها برای بومیان و شهروندان اسپانیا جذاب و دلنشین هستند، که سالانه گردشگران بیشماری را نیز به خود جلب می نمایند و نقش بسزایی را در بهبود بخشیدن به صنعت گردشگری این کشور ایفا می کنند.

جشن های اسپانیایی

 با سفرمی سامانه آنلاین خرید بلیط هواپیما سیستمی و چارتری و رزرو هتل همراه باشید تا با معروف ترین و محبوب ترین جشن های اسپانیایی آشنا شده و وقایع و اتفاقات جاری در این جشن ها را مورد بررسی قرار دهید. شاید شما نیز بعد از آشنایی با جشن های اسپانیایی به این کشور و فرهنگ آن علاقه مند شده و آرزوی رفتن به این کشور رویایی را در سر بپرورانید!

آتش بازی سنت جان

آتش بازی سنت جان، از جمله جشن های اسپانیایی است که دارای شباهت زیادی به چهارشنبه سوری ایرانیان می باشد. این جشن از تاریخ ۱۹ تا ۲۴ ژوئن در کشور اسپانیا برگزار می شود و افراد با درست کردن تپه های آتش و پریدن از روی آن ها، این روزهای سال را جشن می گیرند. آتش بازی سنت جان شاید در مرکز شهرهای شلوغ و مدرن اسپانیا برگزار نشود اما، این جشن در تمامی روستاها و شهرهای کوچک تر به رسمیت شناخته می شود و مردم بسیاری به برگزاری این جشن در بین اعضای خانواده ی خود علاقه مندند.

آتش بازی سنت جان

آتش بازی سنت جان

جشن گوجه فرنگی

جشن گوجه فرنگی که یکی از قدیمی ترین جشن های اسپانیایی است، از سال ۱۹۴۰ در شهری به نام بانول در کشور اسپانیا برگزار می شود و همواره مورد توجه افراد زیادی از سراسر کشور قرار می گیرد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید هر ساله گردشگران بیشماری از کشورهای مختلف دنیا، برای شرکت در این جشن شاد و مفرح، راهی کشور اسپانیا می شوند و با پرتاب گوجه فرنگی به سمت یکدیگر، لحظاتی شاد و فراموش نشدنی را تجربه می نمایند. جشن گوجه فرنگی که یکی از محبوب ترین جشن های اسپانیایی است، هر ساله در آخرین چهارشنبه ی ماه آگوست برگزار می شود و همواره بیش از ۹۰۰۰ نفر در این جشن شرکت می کنند. افراد با پوشیدن لباس های روشن در این جشن شرکت می کنند و با سیلی از گوجه فرنگی که به سویشان پرتاب می شود مواجه می شوند. هر ساله صدها تن گوجه فرنگی در این جشن به مصرف می رسد و در پایان، آب های فشار قوی تمام آن ها را از روی افراد و از سطح شهر پاک می نماید.

جشن گوجه فرنگی

جشن گوجه فرنگی

جشن گوجه فرنگی

جشن سن فرمین

حتما شما نیز جزءِ کسانی هستید که با شنیدن اخباری در خصوص گاوبازی، به یاد کشور اسپانیا می افتید. گاوبازی یا همان جشن سن فرمین، یکی از مهم ترین و مهیج ترین جشن های اسپانیایی می باشد که هر ساله در تاریح ۶ تا ۱۴ جولای برگزار می شود و قدمت آن به بیش از ۴۰۰ سال پیش باز می گردد. در آن زمان مبلغی دینی با همین نام یعنی سن فرمین در میان مردم زندگی می کرده است که توسط رومی ها گردن زده شده و جسد آن توسط گاوی در شهر چرخانده می شود. طبق روایاتِ در دست از آن زمان، در این میان زنی با لباس سفید به کمک این مبلغ می آید و همین مساله باعث شده است که افراد بسیاری در جشن سن فرمین لباس سفید بپوشند.

جشن سن فرمین

جالب است بدانید که جشن سن فرمین تنها برای اسپانیایی ها جالب و جذاب نیست و چه بسا گردشگرانی که هرساله در این تاریخ مشخص، به کشور اسپانیا آمده و به در این جشن و فستیوال شرکت می کنند. وقتی فستیوال آغاز می شود، هر روزه ۸ صبح، ۱۲ گاو در میان مردم رها می شوند و مردم به صورت دسته جمعی شروع به دویدن و فرار کردن می کنند. این جشن بسیار هیجان انگیز است و البته هر ساله تلفات و آسیب هایی را نیز برای شرکت کنندگان به بار می آورد. با این حال افراد زیادی علاقه مند به شرکت در این مسابقه و تجربه نمودن این هیجان هستند و جشن سن فرمین به عنوان یکی از محبوب ترین جشن های اسپانیایی شناخته می شود.

جشن سن فرمین

جشن سن فرمین

جشن سن فرمین

جشن ساختن برج انسانی

از دیگر جشن های اسپانیایی که بسیار جالب و جذاب است می توان، به جشن ساختن برج انسانی در تاراگونا اسپانیا اشاره کرد. شرکت در این جشن اسپانیایی و تماشای اتفاقی که در حال افتادن است، بسیار جالب و سرگرم کننده است و سالانه افراد زیادی برای شرکت در این فستیوال راهی اسپانیا می شوند. در این جشن افراد قوی هیکل با آمادگی جسمانی لازم، گرد هم آمده و گروه های ۱۰ الی ۵۰ نفری را تشکیل می دهند. هر گروهی سعی می کند تا بلندترین برج انسانی را با قرار گرفتن آدم ها بر روی یکدیگر بسازند و پیروز میدان شوند. این جشن اسپانیایی هر ۲ سال ۱ بار برگزار می شود و ریشه در دل فرهنگ کاتالونیای اسپانیا دارد.

جشن ساختن برج انسانی

جشن ساختن برج انسانی

جشن ساختن برج انسانی

با وبلاگ گرشگری سفرمی همراه باشید تا با نقاط مختلف دنیا آشنا شده و با شناخت فرهنگ و آداب و رسوم ملل مختلف، اطلاعات گردشگری خود را، روز به روز کامل تر نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 347 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.