فیروز سیر جشن هیجان انگیز اکتبر در شهر مونیخ آلمان - فیروز سیر

تاریخ انتشار: یکشنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۷

جشن اکتبر در شهر مونیخ آلمان

جشن اکتبر در شهر مونیخ یا اکتبرفست Oktoberfest یکی از قدیمی ترین و بزرگترین جشن ها و فستیوال های دنیا می باشد. جشن اکتبر یا همان اکتبرفست در شهر مونیخ آلمان ، هر سال با بیشترین میزان شرکت کننده برگزار می شود و حتی دیده می شود که افراد بسیاری از سرتاسر دنیا برای شرکت در این فستیوال و جشن باشکوه جهانی در تاریخ مشخص به مونیخ فیروز سیر کنند تا این جشنواره پر هیاهو و از همه رنگ را از دست ندهند.

جشن اکتبر در شهر مونیخ آلمان

جشن اکتبر در شهر مونیخ همه ساله در دو هفته آخر سپتامبر و شروع اکتبر با بیش از ۶ میلیون جمعیت برگزار می شود و به جرات می توان گفت یکی از شاد ترین و پر هیاهو ترین فستیوال های دنیا می باشد.

جالب است بدانید که اکتبرفست یا همان جشن اکتبر در شهر مونیخ به قدری زبانزد، عظیم و مورد استقبال است که در بسیاری دیگر از شهر های دنیا، همزمان با شروع جشن اکتبر در شهر مونیخ نسخه های متعددی از این فستیوال برگزار می شود تا کسانی که قادر به سفر به آلمان و مونیخ نیستند بتوانند در نزدیک ترین شهر دنیا به محل زندگی شان، فرصت شرکت در شادترین فستیوال دنیا را از دست ندهند.

جشن آبجو خوری یا اکتبرفست!

جشن آبجو خوری یا اکتبرفست!

شاید محتوای این جشن با شکوه و پر هیجان آلمانی که سالهاست مانند یک سنت در مونیخ و حتی بسیاری دیگر از شهر های دنیا پا برجاست برای تان سوال باشد! جشن اکتبر در شهر مونیخ در واقع بزرگترین جشن آبجو خوری در دنیا می باشد. که به همین دلیل آنرا حتی فستیوال آبجو نیز می نامند. گفتنی ست که در هر بار برگزاری جشن اکتبر مونیخ چیزی در حدود ۶ میلیون لیتر آبجو مصرف می شود.

جشن اکتبر در شهر مونیخ آلمان

از جشن های محلی کوچک تا جشن های پرشکوه شهری!

جالب است بدانید که آمریکا یکی از برگزار کنندگان دوم اما بزرگ این جشن می باشد و بهتر است بگوییم هر سال پس از نسخه اصلی جشن اکتبر در مونیخ، آمریکا اولین پیش قدم برای برگزاری این فستیوال بزرگ و پر طرفدار می باشد.

بلیط های جشن اکتبر یا همان اکتبرفست هر سال در آمریکا از آخرین روزهای ماه سپتامبر تا پایان ماه اکتبر به دو صورت رایگان یا فروشی عرضه می شود. بلیط های گوناگونی که شما را به یک جشن محلی کوچک از اکتبرفست یا یک جشن عظیم و با شکوه در شهر با رنگ و لعابی ویژه و ساز و رقص های محلی مختص به کشور آلمان هدایت می کند.

اما علاوه بر آمریکا، در جریان تب و تاب و آماده سازی برای فستیوال، علاقه مندان به شرکت در این جشن می توانند از طریق لینک های مربوط به فستیوال در آن تاریخ، نزدیک ترین شهر دنیا برای برگزاری جشن اکتبر به خودشان را بیابند و اقدام به ثبت نام یا شرکت در آن نمایند.

جشن اکتبر

تاریخچه جشن آبجو یا اکتبرفست در مونیخ!

جشن مشهور و جهانی اکتبرفست در شهر مونیخ همانطوری که پیش تر به آن اشاره کردیم هر سال از تاریخ ۱۷ سپتامبر در ایالت بایرن شروع شده و تا تاریخ ۳ اکتبر نیز با همان هیجان ادامه پیدا می کند.

جشن اکتبرفست یا همان جشنواره بزرگ آبجو در جهان نخستین بار در سال ۱۸۱۰ میلادی برگزار شد که تاریخ آن نیز مصادف با تاریخ ازدواج شاهزاده لودویگ اول خانواده سلطنتی در آلمان بود. این جشن به قدری موفق و پر استقبال واقع شد که در سال های دیگر نیز به صورت یک رسم ادامه پیدا کرد.

جالب است بدانید که یکی از پر و پا قرص ترین و ثابت ترین استقبال کنندگان و شرکت کنندگان در فستیوال آبجو یا همان جشن اکتبر مونیخ ایتالیایی ها هستند. خصوصا فستیوال در روزهای پایانی اش عموما شاهد حضور هزاران گردشگر ایتالیایی به خود می باشد و جالب است بدانید که از همین جهت به تعطیلات پایانی دومین هفته از برگزاری جشن اکتبر در مونیخ، “تعطیلات ایتالیایی” می گویند.

تاریخچه جشن آبجو یا اکتبرفست در مونیخ!

محل برگزاری جشن اکتبر در یک محوطه بسیار بزرگ در مجاورت شهر مونیخ می باشد. این منطقه به محله “مرغزار ترز” مشهور است. که در طول فستیوال چیزی در حدود ۶ کارخانه آبجوسازی معروف در آن چادر برپا می کنند و فستیوال را با برنامه های مهیج بسیاری آغاز می کنند.

افتتاحیه جشن بزرگ اکتبرفست را مانند بسیاری دیگر از افتتاحیه جشن های بزرگ و با شکوه نمی توان از دست داد. رقص و آواز های شلوغ  و شاد محلی، خیابان های شلوغ و مملو از ازدحام و شادی آدمها، برنامه و کارناوال های موسیقی عظیم و شهر بازی هایی که تا انتهای فستیوال همچنان با همان شور و هیجان روز افتتاحیه پا برجا می مانند.

تاریخچه جشن آبجو یا اکتبرفست در مونیخ!

جالب است بدانید در سالهای نخستی که جشن اکتبر در مونیخ شروع به برگزاری کرده بود، در طول فستیوال آبجو مسابقات اسب دوانی نیز برگزار می شد، اما تقریبا از سال ۱۹۶۰ این عمل را در اکتبرفست متوقف کردند.

و خوب است این نکته پایانی را نیز در خصوص جشن اکتبر در شهر مونیخ بدانید که این جشن به دلایلی مانند جنگ یا شیوع بیماری های سخت، ۲۴ بار برگزار نشد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 327 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.