فیروز سیر خریدی خاطره انگیز و به صرفه در بازار بزرگ مارماریس - فیروز سیر

تاریخ انتشار: یکشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۷

بازار بزرگ مارماریس

مارماریس از شهرهای بندری است که در جنوب غرب ترکیه واقع شده است. طبیعت زیبای این شهر از علاقمندی های بارز گردشگران و توریست ها در سرتاسر جهان است. بازار بزرگ مارماریس از بخش های مهم شهر است که مسافران برای بازدید و تهیه سوغاتی به آن مراجعه می کنند. برای ورود به بازار بزرگ مارماریس باید از لنگرگاه لنج ها وارد شوید. ورودی بازار در سمت شرقی شهر و روبه روی مجسمه معروف آتاتورک قرار گرفته است.

بازار بزرگ مارماریس

در بازار بزرگ مارماریس چه خبر است؟

اگرچه مراکز خرید متنوعی در شهر وجود دارند، اما برای دسترسی بهتر و بیشتر  به کالاهای متنوع و مرغوب حتما به بازار بزرگ مارماریس مراجعه کنید. این بازار که در میان مردم به “کارسی مارکت” شهرت دارد، از پرترددترین مراکز خرید شهر است. این مجموعه تجاری از فروشگاه های سرپوشیده زیادی تشکیل شده است. از آنجایی که بازار بزرگ مارماریس سرپوشیده است، مکانی مناسب برای خرید در تمام فصول سال است. در این بازار از نور آفتاب و یا بارش باران اذیت نخواهید شد و می توانید با خیالی آسوده، ساعت ها را در آن سپری کنید.

در بازار بزرگ مارماریس چه خبر است؟

مطمئن باشید بالاخره از بین ۱۰۰۰ مغازه کوچک و بزرگی که در این بازار وجود دارد، می توانید کالاهای مورد نیازتان را تهیه کنید. قالی، جواهر، البسه، رستوران، لوازم آرایشی،اجناس چرم و جیر، لوازم مسی و برنجی، قهوه ترک، ادویه، ساعت و… از محصولاتی است که در بازار بزرگ مارماریس به فروش می رسد. اگر به صنایع دستی علاقمند هستید، سوزن زنی های موجود در این بازار که توسط زنان ترک تولید می شود، از زیبایی تحسین برانگیزی برخوردار است که می تواند یک سوغات خوب از شهر بهشتی مارماریس باشد.

بهترین زمان برای بازدید از بازار بزرگ مارماریس

سفال های این بازار هم از دست سازه های ارزشمندی است که میتواند یک گزینه خیلی خوب برای سوغاتی باشد. در این بازار هنر، فرهنگ و سنت مردم ترکیه تجلی پیدا کرده است.عسل های طبیعی بازار که طعم کاج یا صنوبر دارند هم ازبهترین عسل های بازار بزرگ مارماریس به حساب می آیند.

در بازار بزرگ مارماریس چه خبر است؟

در این بازار میتوانید کپی هایی با کیفیت از برندهای مطرح جهانی را ببینید که شباهت زیادی به نمونه های اصل دارند، اما برای خرید آنها، مجبور به پرداخت قیمت های گزاف نخواهید بود.

پس از ورود به این بازار، فروشنده هایی را خواهید دید که از شما دعوت می کنند به مغازه آنها سری بزنید. اگر بلد باشید با این فروشنده ها چانه بزنید، می توانید کالاهای مورد نظرتان را به قیمت خیلی خوبی تهیه کنید. ناگفته نماند که اجناس بازار مارماریس به درجه کیفی ۱ و ۲ تقسیم می شوند. درجه کیفی ۱، جنس های مرغوب ترکیه است و درجه کیفی۲، اجناس متفرقه ای است که با محصولات مرغوب اختلاف قیمت دارد.

در بازار بزرگ مارماریس چه خبر است؟

بازار بزرگ مارماریس بسیار بزرگ، متنوع و شلوغ است. سعی کنید یک روز از مسافرتتان را برای بازدید از این بازار در نظر بگیرید. قطعا دیدن تمامی اجناس و مغازه ها کار آسانی نخواهد بود و حسابی وقت شما را خواهد گرفت!

رستوران ها و کافه های بازار مارماریس

اگر پس از گشت و گذار در این بازار گرسنه شوید، می توانید به رستوران هایی که در مسیرتان قرار دارد، سری بزنید و پس از چاق کردن نفستان، دوباره راه بازار را در پیش گیرید. بازار مارماریس کافه ها و رستوران های زیادی را شامل می شود که محلی مناسب برای استراحت و چشیدن غذاهای بومی شهر است.

رستوران ها و کافه های بازار مارماریس

بهترین زمان برای بازدید از بازار بزرگ مارماریس

تعداد زیادی از گردشگران و توریست ها برای تهیه البسه مورد نیاز خود به بازار بزرگ مارماریس مراجعه می کنند. این بازار که مکان مناسبی برای تهیه البسه مرغوب و ارزان قیمت است، در ماه هایی از سال بسیار مقرون به صرفه تر هم خواهد شد. عموما از اول مهرماه تا پایان آبان ماه زمان مناسبی برای خرید خواهد بود. اکثر مغازه ها و فروشگاه های این بازار در این بازه  زمانی، حراج های ۵۰ درصدی می گذارند. اگر قصد دارید تنها برای خرید پوشاک موردنیازتان به مارماریس بروید، سعی کنید در همین بازه زمانی راهی سفر شوید.

بهترین زمان برای بازدید از بازار بزرگ مارماریس

مطمئن باشید که این شهر بهشتی در هر فصلی از سال زیباست. گستردگی عظیم رنگ های سبز و آبی در مارماریس، بیانگر طبیعت بکر و زیبای این شهر است. گردشگاه های ساحلی، بنادر طبیعی، تورهای آبی، کشتی های تفریحی، هتل های ۵ستاره، پانسیون های با کیفیت و… این شهر را به یک مقصد دوست داشتنی در نزد گردشگران تبدیل کرده است. امکانات رفاهی مناسبی که در شهر وجود دارد، شما را برای سفر به این منطقه خوش آب و هوا و زیبا ترغیب می کند.

همراه سفرمی سامانه آنلاین خرید بلیط هواپیما چارتری و سیستمی و رزرو هتل باشید تا سفری دلچسب و آسوده را تجربه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 342 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.