فیروز سیر خریدی هیجان انگیز در بازارهای شناور تایلند - فیروز سیر

تاریخ انتشار: یکشنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۷

بازارهای شناور بانکوک

در سفر به تایلند، گردشگران از جاذبه های گردشگری بسیاری دیدن می کنند اما در میان تمام جاذبه های گردشگری تایلند، بازارهای شناور بانکوک جایگاه ویژه ای دارند. درست است که این بازارها مکانی برای خرید و فروش اجناس هستند اما قایق های رنگارنگ آن، امروزه مکانی برای تجمع توریست ها شده اند. تا جایی که در ۵ بازار شناور تایلند، توریست های بسیاری را از سراسر جهان می بینید و همین امر باعث شلوغی بیش از حد این بازارها شده است. با بازارهای شناور تایلند آشنا شوید.

بازارهای شناور بانکوک

بازار شناور دامنوئن سادواک | Damnoen Saduak

دامنوئن سادواک یکی از قدیمی ترین بازارهای شناور بانکوک است که در میان تایلندی ها، بسیار محبوب است. در این بازار زیبا محصولاتی همچون: میوه های رنگارنگ و تازه، کیف های دست دوز و عروسک های سنتی به فروش می رسد. برای رفتن به بازار دامنوئن سادواک، به ۱۰۰ کیلومتری شهر بانکوک بروید و از یک فرصت گشت و گذار خاطره انگیز در مهم ترین بازار شناور تایلند استفاده کنید. در اطراف این بازار شناور، سوپ نودل و غذاهای خوش رنگ تایلندی تهیه کنید و با خرید از این بازار شناور قدیمی، خاطره بسازید. قیمت اجناس در این بازار تقریبا مناسب است اما حواستان باشد که در این بازار چیزی به نام برند وجود ندارد و تمامی اجناس آن حتی با وجود هک شدن نام برخی از برندها همچون لویی ویتون و شنل، تقلبی هستند.

بازار شناور دامنوئن سادواک | Damnoen Saduak

بازار شناور دامنوئن سادواک | Damnoen Saduak

برای تماشای این بازار، می توانید به تنهایی به این منطقه بروید اما اگر با تور تایلند به دامنوئن سادواک بروید، می توانید تاریخچه و فرهنگ مردم محلی بانکوک را با کمک تورلیدر بشناسید و همچنین در راه، به مزارع نارگیل سر بزنید و نحوه تهیه شکر را تماشا کنید. فقط فراموش نکنید که حتما باید صبح زود به بازارهای شناور بانکوک سر بزنید. این بازارها تقریبا در طول روز ۶ ساعت فعالیت می کنند و از ظهر به بعد، تعطیل هستند.

بازار شناور دامنوئن سادواک | Damnoen Saduak

بازار شناور پاتایا | Pattaya Floating Market

بازار شناور پاتایا نه تنها بزرگترین بازار شناور در تایلند است بلکه با مساحت ۱۰۰ هزار متر مربعی اش، بزرگترین بازار شناور جهان هم محسوب می شود. این بازار از جاذبه های گردشگری مهم پاتایا است و چهار بخش دارد. هر بخش این بازار فرهنگ متفاوتی از تایلندی ها را به نمایش می گذارد. به بازار مهیج پاتایا بروید و سوار بر قایق های حمل و نقل شوید و در میان فروشگاه های رنگارنگ و شناور، گشت و گذار کنید. روزانه هشتاد قایق در این بازار آماده حمل و نقل هستند و فروشگاه های آن، ادویه جات، سبزیجات، میوه و پوشاک را عرضه می کنند. حتی می توانید در گوشه کنار این بازار شناور، غذاهای باب میل ایرانی، نوش جان کنید. ماهی کبابی، سوپ، سوشی و انواع غذاهای دریایی در رستوران های اطراف بازار شناور پاتایا هر ساعت از روز، طبخ می شوند.

بازار شناور پاتایا | Pattaya Floating Market

بازار شناور پاتایا | Pattaya Floating Market

بازار شناور بانگ خو ویانگ  | Bang Khu Wiang

برعکس دیگر بازارهای شناور بانکوک که سیل زیادی از توریست ها از آن ها بازدید می کنند، “بازار شناور بانگ خو ویانگ” از خلوت ترین بازارهای بانکوک است که به اندازه دیگر بازارها، زیبا و دیدنی است. برای رفتن به این منطقه می توانید از تاکسی و قایق استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم از قایق استفاده کنید و از اسکله Chang pier و یا Bang Kruai تا بازار، ۱۰ دقیقه در میان آب های کانال گشت و گذار کنید. تقریبا هر یک ربع، یک قایق مسافربری از اسکله عبور می کند.

بازار شناور بانگ خو ویانگ | Bang Khu Wiang

از آن جایی که این بازار، همچنان یک بازار شناور سنتی در تایلند است، نباید انتظار خرید سوغاتی را در آن داشته باشید. میوه، سبزی، حبوبات تنها چیزی است که در این بازار یافت می شود. اگر فقط قصد تماشای یک بازار شناور تایلندی را دارید، پیشنهاد می کنیم این بازار را انتخاب کنید تا علاوه بر تماشای منظره زیبای آن، عکس های زیبایی هم از این بازار خلوت بگیرید. همچنین نمایش جالبی که تنها در این بازار می بینید، وجود راهبانی است که سوار بر قایق ها از مردم و فروشنده ها صدقه جمع میکنند و تصویر این بازار شناور تایلندی را متفاوت تر از سایر بازارها کرده اند.

بازار شناور بانگ خو ویانگ | Bang Khu Wiang

بازار شناور بانگ نام پئونگ | Bang Nam Pheung

بازار شناور “بانگ نام پئونگ” از کوچکترین بازارهای شناور بانکوک است که فقط چندین قایق شناور دارد. این قایق ها در حاشیه رودخانه توقف کرده اند و بیشتر غرفه های این بازار، غرفه های زمینی هستند. درواقع در اینجا تصور یک بازار شناور شلوغ با صدها قایق را نداشته باشید. اگر سفر طولانی مدت به تایلند دارید، می توانید از این بازار شناور در روستا و رودخانه ریه سبز بانگوک دیدن کنید و بیشتر به غذاهای محلی و شیرین آن بپردازید.

بازار شناور بانگ نام پئونگ | Bang Nam Pheung

بازار شناور آمفاوا | Amphawa

بازار شناور آمفاوا از مشهورترین بازارهای شناور بانکوک است که بعد از دامئونن سادوآک، شلوغ ترین بازار شناور بانکوک است. آمفاوا در ۵۰ کیلومتری بانکوک واقع شده است و یک بازار کامل است. در میان قایق های کانال، می توانید از فروشندگان غذاهای محلی، غذا تهیه کنید و بر روی نیمکت های چوبی کوچک، آن را صرف کنید. علاوه بر بازار شناور، تعداد زیادی غرفه و رستوران در اطراف این بازار وجود دارد که مطمئنا تماشای آن ها زمان زیادی را می طلبد.

بازار شناور آمفاوا | Amphawa

بعد از به شهرت رسیدن بازارهای بزرگی همچون بازار شناور پاتایا و بازار شناور دامئونن سادواک، روستاییان تایلندی، سعی کرده اند تا اینچنین بازارهایی را در حاشیه رودخانه های روستاها، ایجاد کنند و با جذب گردشگران داخلی و خارجی، کسب درآمد کنند. حتی تصور خرید در قایق و تماشای اجناسی که تا پیش از این پشت ویترین تماشا می کردیم، هیجان انگیز است. کسانی که اهل خرید هستند، قطعا یکی از مهیج ترین خریدهای زندگی شان را می توانند در بازارهای شناور تایلند رقم بزنند. بازارهای شناور تایلندی متعددند اما محبوب ترین بازارهای شناور در این کشور همان هایی است که درباره اش مفصل صحبت کردیم. بازار شناور “کلانگ لات مایوم” و “تالینگ چان” هم از آن دسته بازارهای خلوتی هستند که با بافت سنتی و خانه های چوبی، بیشتر از گردشگران داخلی خود پذیرایی می کنند. اگر فرصت گشت وگذار در تایلند را دارید، به این بازارهای خلوت هم سری بزنید و با مردم محلی روستاهای تایلندی آشنا شوید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 394 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.