فیروز سیر دریاچه آبی نیوزلند، شفاف ترین دریاچه جهان - فیروز سیر

تاریخ انتشار: یکشنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۷

دریاچه آبی نیوزلند ، زلال ترین دریاچه جهان

باورتان می شود دریاچه ای در جهان وجود داشته باشد که تا اعماق آن را بتوانید به آسانی ببینید؟ دریاچه ای که همانند شیشه شفاف است و هیچ ناخالصی ای ندارد؟ دریاچه ای که با چشم غیر مصلح تا عمق ۸۰ متری آن به آسانی دیده می شود؟ بله این دریاچه زلال در نیوزلند قرار گرفته است. دریاچه آبی نیوزلند ، شفاف ترین و زلال ترین دریاچه جهان است. دریاچه ای که هیچ ناخالصی ای ندارد. تا حدی که قلوه سنگ های کف دریاچه را می توانید بشمارید و میزان شفافیت آب دریاچه آبی، همانند آب مقطر است. بی جهت نیست که نام دریاچه آبی را به آن نسبت داده اند. رنگ آبی آسمان روی این دریاچه آبی تر است.

دریاچه آبی نیوزلند ، زلال ترین دریاچه جهان

با سفرمی سامانه آنلاین خرید بلیط هواپیما سیستمی و چارتری و رزرو هتل همراه باشید تا با دریاچه آبی نیوزلند بیشتر آشنا شوید.

دریاچه آبی نیوزلند کجاست؟

پارک ملی جزیره ساوات، دریاچه زیبایی را در قلب خود جای داده است که با وسعتی با شکوه، زیر نور خورشید، می درخشد. این دریاچه به “دریاچه نلسون” مشهور است اما به دلیل شفافیت بیش از حد آن، به آن دریاچه بلو یا همان “دریاچه آبی” می گویند.

دریاچه آبی نیوزلند کجاست؟

چرا دریاچه آبی نیوزلند، شفاف است؟

آب دریاچه بلو از یخ های دریاچه کنستانسین نشات می گیرد و از همان ابتدا در دریاچه کنستانسین توسط سنگ هایی که در مسیر قرار دارند، تصفیه می شود و هر گونه ناخالصی آن، گرفته می شود. سپس به دریاچه آبی می ریزد و بعد از ۲۴ ساعت وارد روخانه می شود. همین امر موجب شده تا آب دریاچه عاری از هرگونه ناخالصی باشد.

چرا دریاچه آبی نیوزلند، شفاف است؟

مقدس شمردن آب دریاچه نیوزلند

بومیان نیوزلند بر این باورند که آب دریاچه مقدس است و نباید کسی در آن شنا کند. دولت نیوزلند شنا در این دریاچه را ممنوع کرده است تا علاوه بر احترام به عقاید بومیان مائوری، در حفظ شفافیت دریاچه بکوشد.  تاکنون کسی در این دریاچه شنا نکرده است چرا که در صورت شنا کردن، توسط قانون مجازات خواهند شد.

مقدس شمردن آب دریاچه نیوزلند

کلاوس تیمان، عکاس شناگر دریاچه آبی

البته چندی پیش با همکاری وزارت حفاظت از کشور و بخش گردشگری و با کسب اجازه از نمایندگان محلی مائوری، از عکاسی به نام کلاوس تیمان (Klaus Thymann) دعوت به عمل آمد تا برای اولین بار، عکس هایی از اعماق دریاچه بگیرد و زیبایی های آن را بین مردم نیوزلند به تصویر بکشد. کلاوس تیمان تنها شخصی است که توانسته در این دریاچه زیبا شنا کند و زیبایی دریاچه را با دوربین عکاسی اش، نمایش دهد. تصاویری که دنیای بیرون از آب را از اعماق دریاچه و زلالی این دریاچه را به زیبایی تمام نشان می دهد.

کلاوس تیمان، عکاس شناگر دریاچه آبی

چه تفریحاتی می توان در این دریاچه انجام داد؟

این دریاچه در میان پارکی با شکوه واقع شده است و فضای سر سبز اطراف آن بسیار دیدنی است. کمپ های خانوادگی و تفریحی در این مکان برگزار می شود و علاقه مندان به ماهیگیری میتوانند سوار بر قایق های دریاچه شوند و در میان آب زلال آن، ماهیگیری کنند. از ورودی پارک تا دریاچه با پای پیاده حدود دو روز راه است. برای رسیدن به دریاچه بلو، از ماشین های پارک ملی استفاده کنید.

چه تفریحاتی می توان در این دریاچه انجام داد؟

تماشای دریاچه آبی نیوزلند با هلیکوپتر

برخی از تورهای تفریحی، امکاناتی نظیر پرواز با هلیکوپتر و تماشای دریاچه آبی بر فراز آب زلال دریاچه را دارند. شما می توانید با استفاده از این تور، از زاویه ای دیگر، دریاچه زلال بلو را تماشا کنید و از این منظره خیره کننده، لذت ببرید.

چه تفریحاتی می توان در این دریاچه انجام داد؟

با وبلاگ سفرمی همراه باشید تا اطلاعات گردشگری خود را تکمیل نموده و سفری جذاب و خاطره انگیز را در کشور مورد نظر خود تجربه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 394 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.