فیروز سیر در این مکان، نفس ها به شماره می افتند ! - فیروز سیر

تاریخ انتشار: سه شنبه, ۹ مرداد ۱۳۹۷

قله اورست، صعودی سخت

همان طور که می دانید، ورزش کوهنوردی، یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین ورزش های جهان است و صعود به قله های مشهور دنیا، از جمله فعالیت هایی است که توسط ورزشکاران و جهان گردان بسیاری از سراسر دنیا انجام می گیرد. در این میان قله اورست که به عنوان بلندترین قله ی جهان شناخته می شود و لقب “بام دنیا” را به خود اختصاص داده است، از جایگاهی ویژه در بین افراد برخوردار است. قله اورست دارای ارتفاعی در حدود ۸۸۴۸ متر در رشته کوه های هیمالیا است و صعود به آن، نیازمند برخورداری از آمادگی جسمانی و آمادگی روحی ویژه ای می باشد.

قله ی اورست

با سفرمی سامانه آنلاین خرید بلیط هواپیما سیستمی و چارتری و رزرو هتل همراه باشید تا با جزئیات بیشتری در خصوص این صعود نفس گیر آشنا شده و در صورت تمایل به فتح قله اورست، از ابزار و تجهیزات مورد نیاز برای این کار آگاه شوید.

سفر به اورست، سفر به طبیعتی بی رحم و در عین حال جادویی

اولین صعود به قله اورست در سال ۱۹۵۳ صورت گرفته است و از آن زمان تا کنون، بیش از ۴۰۰۰ نفر به قصد فتح این قله، راهی آن شده اند. لیکن تمام این ۴۰۰۰ نفر به قله نرسیدند و بیش از ۲۵۰ نفر در این راه جان خود را از دست دادند. این آمار نشان می دهد که سفر به قله اورست کار آسانی نیست و طبیعت حاکم در این منطقه، بسی بی رحم و خطرناک است.

صعود به اورست

بدن انسان با قرار گرفتن در ارتفاع ۸۰۰۰ متری که میزان اکسیژن در آن، یک سوم مقدار اکسیژن در سطح زمین است، دچار اختلال می شود و قلب انسان لحظاتی را تجربه می کند که تا کنون تجربه نکرده است. جریان خون انسان، تنفس، پمپاژ قلب و حرکات دست و پا، همه و همه دگرگون می شوند و قدرت و استقامت انسان را به حداقل می رسانند. در این ارتفاع که به منطقه ی مرگ نیز شهرت یافته است، دوستی، انسانیت و کمک کردن به هم نوع معنا نمی یابد و هر کسی باید تلاش کند تا جان خود را از این مهلکه به در برد!

صعود به قله اورست

چه بسا افرادی که دوستان و عزیزاشان را در این منطقه و در جلوی چشمشان خود از دست داده اند و هیچ کاری از دستشان بر نیامده است. بنابراین اگر قصد سفر به اورست و فتح این قله را دارید در جریان باشید که به طبیعتی بی رحم و در عین حال جادویی و اعجاب انگیز سفر خواهید کرد و بدون برخورداری از آمادگی و تجهیزات لازم، راهی این سفر نشوید.

پیش از صعود به قله اورست به این نکات توجه کنید :

اگر شما نیز از علاقه مندان به ورزش کوهنوردی هستید و آرزوی صعود به قله اورست را در سر می پرورانید، لطفا توجه کنید که داشتن تجربه ی کوهنوردی تنها رمز موفقیت در این کار نیست. افراد حتی اگر در اوج سلامتی نیز باشند لازم است تا پیش از صعود به این قله، به پزشکان متخصص مراجعه نموده و تمامی بخش های بدن خود را مورد معاینه و بررسی قرار دهند. همچنین ورزشکارانی که قصد صعود به قله ی اورست را دارند، باید از نظر روحی نیز خود را آماده ی این اتفاق نمایند. صعود به اورست کار بسیار دشواری است و افراد از نظر ذهنی و روحی نیز باید خود را آماده ی پذیرش چنین سفری نمایند.

نکاتی برای صعود به اورست

همچنین به تمام ورزشکاران توصیه می کنیم که در دوره های آموزشی صعود به قله اورست شرکت کرده و این دوره ی ۳۰ روزه را پشت سر بگذارند. دارا بودن پاسپورت با تاریخ انقضای کافی، به همراه داشتن پول کافی، تهیه ی ابزار و تجهیزات لازم و داروهای ضروری نیز، از دیگر مسائلی است که باید توسط افراد مورد توجه قرار گیرد تا سفری ایمن و مطمئن را تجربه نمایند.

نکات برای صعود به اورست

هزینه ی صعود به قله ی اورست

سفر به اورست و فتح این قله، سفری پر هزینه و بسیار تخصصی است و افراد باید بتوانند از پس این هزینه ها بر بیایند، چراکه بدون تهیه ی غذا، مجوز، چادر، عوامل مربوط به حمل و نقل، امکانات و تجهیزات لازم نمی توان، به این قله صعود کرد و تهیه ی تمام این ها، تضمین کننده ی امنیت و سلامت افراد به شمار می آید. شواهد نشان می دهد که ارزان ترین نوع صعود به قله ی اورست، هزینه ای در حدود ۲۰ هزار دلار را با خود به همراه دارد و این هزینه ممکن است به ۴۵ هزار دلار نیز برسد. در میان این هزینه ها، هزینه ی شرپا از مهم ترین هزینه ها است. شرپا فردی با تجربه در امر صعود به قله ی اورست است که معمولا از میان بومیان منطقه انتخاب می شود و امور حمل و نقل اشیا و تجهیزات و همچنین امداد رسانی و تهیه ی غذا را بر عهده می گیرد و معمولا مبلغ ۶۰۰۰ دلار را از کوهنوردان دریافت می کنند.

هزینه ی صعود به قله ی اورست

با مطالعه ی مقالات تهیه شده در وبلاگ گردشگری سفرمی می توانید، با اطلاعاتی مفید و کاربردی در حوزه ی گردشگری آشنا شده و با کسب اطلاعات متنوع، سفرهای خود را با آگاهی و کیفیت هر چه بیشتر به سرانجام رسانید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 323 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.