فیروز سیر در این مکان ها از ماهیگیری لذت ببرید! - فیروز سیر

تاریخ انتشار: شنبه, ۶ مرداد ۱۳۹۷

۲٫۸
/
۵
(
۵

امتیاز

)

ماهیگیری در رودخانه های ایران

ماهیگیری ، از جمله تفریحاتی است که توجه افراد زیادی را به خود جلب می کند و وجود رودخانه ها و دریاچه های بسیار در کشورمان ایران موجب شده است، تا محیط های بسیار مناسبی برای ماهیگیری و گذراندن اوقات فراغت در در طبیعت به وجود آیند. امروزه افراد زیادی با تهیه ی قلاب های مخصوص ماهیگیری و ابزار و لوازم حرفه ای این کار، به رودخانه ها و دریاچه های اطراف خود رفته و اوقات فراغت خود را صرف ماهیگیری می نمایند.

ماهیگیری در ایران

همراه سفرمی سامانه آنلاین خرید بلیط هواپیما داخلی و خارجی و رزرو هتل باشید تا با بهترین رودخانه ها و دریاچه های ایران برای ماهیگیری آشنا شده و ضمن آشنایی هرچه بیشتر با طبیعت اطراف خود، این امکان را داشته باشید که اوقات فراغت خود را به بهترین شکل ممکن سپری نموده و از ماهیگیری در کنار این دریاچه ها لذت ببرید.

دریاچه ی اوان

این دریاچه که در استان قزوین و در فاصله ی ۷۵ کیلومتری از شهر قزوین واقع شده است، به عنوان زیستگاه طبیعی اردک ماهی شناخته می شود و همین مساله باعث شده است تا طرفداران ماهیگیری از سراسر کشور، راهی این استان شده و خود را به دریاچه ی اوان برسانند. افراد در کنار این دریاچه می توانند، از طبیعتی بکر و زیبا لذت برده و غرق در سکوت و آرامشی عمیق شوند و ضمن ماهیگیری و شکار اردک ماهی، اوقاتی خوش و به یادماندنی را تجربه نمایند.

دریاچه ی اوان

دریاچه ی هامون

دریاچه ی هامون که پس از دریاچه ی خزر و دریاچه ی ارومیه، به عنوان بزرگ ترین دریاچه ی ایران شناخته می شود، از بهترین اماکنی است که به منظور ماهیگیری و شکار انواع ماهی ها مورد استفاده قرار می گیرد. این دریاچه، زیستگاه ماهی هایی همچون کپور، عروس و زرده پر می باشد و ماهیگیران می توانند با تهیه ی تجهیزات لازم می توانند، این ماهی ها را شکار کرده و در کنار آن از تماشای طبیعتی خارق العاده نیز لذت بسیار ببرند.

دریاچه ی هامون

دریاچه ی‌ گهر

دریاچه ی گهر در استان لرستان قرار گرفته و در نزدیکی شهر دورود واقع شده است. این دریاچه که در مجاورت با اشتارنکوه قرار گرفته است، دریاچه ای بسیار زیبا و منحصر به فرد است و قرار گرفتن آن در کنار کوه، منظره ای خارق العاده را برای ماهیگیران رقم زده است. این دریاچه، زیستگاه طبیعی ماهی هایی همچون ماهی قزل آلا، ماهی خال قرمز، ماهی رنگین کمان و ماهی زردک است و سالانه افراد زیادی برای ماهیگیری و لذت بردن از طبیعت اطراف این دریاچه، راهی آن می شوند.

دریاچه ی‌ گهر

دریاچه ی نئور

دریاچه ی نئور که بین خلخال و اردبیل واقع شده است، در مجاورت با کوه بغروداغ قرار گرفته است و محیطی بسیار بکر و زیبا برای ماهیگیری و گذراندن اوقات فراغت به شمار می آید. این دریاچه، ماهی هایی همچون ماهی قزل آلا و و ماهی خال قرمز را در خود پرورش می دهد. ماهیگیران در فصول ماهیگیری به این دریاچه مراجعه نموده و ضمن شکار انواع ماهی ها، اوقاتی خوش و به یادماندنی را در کنار این دریاچه سپری می نمایند. چه بسا افرادی که همراه با اعضای خانواده ی خود به این دریاچه آمده و لحظاتی فراموش نشدنی را برای خود و اعضای خانواده شان به ارمغان می آورند.

دریاچه ی نئور

دریاچه ی مارمیشو

دریاچه ی مارمیشو، در فاصله ی ۴۵ کیلومتری غرب ارومیه واقع شده است و در همجواری با روستای مار، منطقه ی موانا قرار گرفته است. این دریاچه یکی از جاذبه های طبیعی این منطقه به شمار می آید و دارای آبشاری بسیار زیبا به نام آبشار دره خورخوره است که تماشای آن بسیار لذت بخش بوده و ماهیگیری در این دریاچه را بسیار لذت بخش تر می نماید. ماهیانی همچون ماهی کپور، ماهی شیربت و ماهی زردپر در این دریاچه زندگی می کنند و ماهیگیران به راحتی می توانند این ماهی ها را از دریاچه ی مارمیشو شکار کنند.

دریاچه ی مارمیشو

رودخانه ی کرخه

رودخانه ی کرخه که از رشته کوه الوند سرچشمه می گیرد، از کوه های کرمانشاه و استان لرستان جاری شده و مسیر خود را در استان خوزستان ادامه می دهد. این رودخانه، ماهی هایی همچون ماهی بنی، ماهی شیربت و ماهی گطان را در خود پرورش می دهد و ماهیگیران بسیاری با مراجعه به این رودخانه، ضمن بهره مندی از طبیعتی بکر و زیبا، به ماهیگیری در کنار این رودخانه نیز مشغول می شوند و بعضا ماهیان بسیار زیادی را صید می کنند.

رودخانه ی کرخه

رودخانه ی قزل اوزون

رودخانه ی قزل اوزون که در شمال غرب کشور واقع شده است، از کوه های استان کردستان سرچشمه می گیرد و ماهی های بسیار متنوعی همچون زرد پر، سفید، کپور، اسبله و کولی را در خود پرورش می دهد. سالانه ماهیگیران بسیاری از سراسر دنیا راهی این رودخانه شده و به ماهیگیری در آن مشغول می شوند و اوقاتی خوش و به یاد ماندنی را تجربه می نمایند.

رودخانه ی قزل اوزون

با وبلاگ سفرمی همراه باشید تا ضمن آشنایی با اماکن گردشگری داخلی و خارجی مختلف، سفرهای خود را غنا بخشیده و اوقات خود را با کیفیت بیشتری سپری نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 334 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.