فیروز سیر در مورد کشور بورکینافاسو چه می دانید؟ - فیروز سیر

تاریخ انتشار: یکشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۷

درمورد بورکینافاسو چه می دانید؟

بیش تر ما بورکینافاسو را به عنوان کشوری محروم می شناسیم. کشوری که فقر، گرسنگی و جنایت در آن بیداد می کند. البته که بورکینافاسو یکی از کوچک ترین و فقیرترین کشورهای آفریقایی است اما مانند بسیاری از کشورهای قاره ی سیاه جاذبه های طبیعی و فرهنگ بی نظیری دارد و همین امر گردشگران بسیاری را برای رفتن به این منطقه مجاب می کند.

شهر بورکینافاسو

در این مطلب قصد داریم در مورد این کشور ، نکات لازم برای سفر و جاذبه های آن صحبت کنیم، پس اگر شما هم از ماجراجویی و سفر به کشورهای آفریقایی لذت می برید، این مطلب را از دست ندهید.

شهر بورکینافاسو

بورکینافاسو کجاست؟

بورکینافاسو کشور بسیار کوچکی ست که در غرب آفریقا قرار دارد و در میان خشکی های قاره ی سیاه محصور است. پایتخت بورکینافاسو شهر آواگادوگو است. این کشور در گذشته یکی از مستعمرات فرانسه بود و از اهالی آن به عنوان نیروی کار استفاده می شد تا این که در سال ۱۹۶۰ بورکینافاسو توانست به عنوان یک کشور مستقل به جهانیان معرفی شود.

شهر بورکینافاسو

این کشور، کشور گرم و خشکی است و مانند بسیاری از مناطق آفریقا بی آب و علف است، پوشش گیاهی این کشور بسیار کم است و تنها در مناطق جنوبی آن دیده می شود، به همین علت در سال های اخیر خشک سالی و کم آبی گریبان مردم این کشور را گرفته است.

شغل بیش تر مردمان بورکینافاسو کشاورزی ست بنابراین اقتصاد این کشور بر پایه صادرات محصولاتی مانند پنبه، بلال و نیشکر و همچنین استخراج روی و منگنز از معادن بورکینافاسو است. با توجه به خشک سالی های اخیر کشاورزی در این کشور در حال نابودی ست و به همین علت بیش تر جمعیت جوان بورکینافاسو به منظور پیدا کردن شغل ایده آل به دیگر کشور های آفریقایی مهاجرت می کنند. در حال حاضر نرخ بیکاری در بورکینافاسو ۷۰ درصد است.

مردم بورکینافاسو

در نهایت به علت فقر و شرایط جغرافیایی نامناسب بورکینافاسو بیماری های واگیر دار به سرعت در این منطقه شیوع پیدا می کنند که از جمله ی آن ها می توان به تب زرد اشاره کرد.

چرا باید به بورکینافاسو سفر کنیم؟

با همه ی این اوصاف شاید با خود فکر کنید اصلاً چرا باید به چنین کشور فقیری سفر کنیم؟ شاید این استدلال درست باشد ولی سفر به این کشور می تواند یکی از جالب ترین تجربه های افراد ماجراجو باشد.

سفر به بورکینافاسو

از جمله ویژگی هایی که بورکینافاسو را از دیگر کشورهای دنیا متمایز می کند، حیات وحش منحصر به فرد قاره ی سیاه است که در هیچ جایی دیده نمی شود. مثلاً گشت و گذار در پارک های ملی بورکینافاسو به شما امکان تماشای بسیاری از گونه های عجیب جانوری را می دهد. در ادامه به معرفی چند نمونه از پارک های ملی بورکینافاسو می پردازیم.

پارک ملی Deux Balés

این پارک یکی از بزرگ‌ترین پارک های حیات وحش این کشور به حساب می آید و در نزدیکی شهر بوبو دیولاسو قرار دارد. یکی از جاذبه های Deux Balés تماشای فیل های آفریقایی و شنا کردن آن هاست. شاید این پارک از معدود مکان هایی باشد که بتوانید این منظره ی جالب و بامزه را از نردیک ببینید. البته گونه های جانوری دیگری نیز در Deux Balés وجود دارند که از جمله ی آن ها می توان به تمساح و بوفالو اشاره کرد.

- پارک ملی Deux Balés

بنابراین در سفر به این کشور می توانید با چند ساعت رانندگی از مرکز شهر، به راحتی به Deux Balés زیبا بروید.

 پارک ملی Deux Balés

پارک Bangr Weogo

در این پارک هم شانس دیدن گونه های عجیب گیاهی و جانوری را از نزدیک دارید، ممکن است دیوانه‌وار به نظر برسد اما به شما توصیه می کنیم تا در ماه های گرم سال به Bangr Weogo مراجعه کنید تا بتوانید حیوانات مهاجر و آب تنی کردن آن ها را از نزدیک ببینید، باور کنید تماشای این حجم از زیبایی ارزش هلاک شدن در گرما را دارد!

پارک Bangr Weogo

همچنین در پارک Bangr Weogo علاوه بر دیدن حیواناتی نظیر، فیل، گراز، بوفالو، شیر و میمون، می توانید از امکانات تفریحی بی نظیری مانند انواع رستوران های محلی و فضاهای تفریحی کودکان، استفاده کنید.

پارک Bangr Weogo

نکاتی که در سفر بورکینافاسو باید رعایت کرد

۱- بورکینافاسو هم مانند بسیاری از کشورهای آفریقایی محل شیوع بیماری هایی ست که عامل اصلی آن ها پشه های ناقل ویروس هستند، از جمله ی این بیماری ها می توان به مالاریا و تب زرد اشاره کرد؛ بنابراین قبل از سفر به بورکینافاسو حتما واکسن های این دو بیماری را بزنید و در حین گردش در پارک های بورکینافاسو تا جای ممکن بدن خود را بپوشانید تا از نیش این حشرات در امان باشید. همچنین پس از بازگشت از سفر آزمایش های لازم را انجام بدهید تا از عدم وجود این ویروس های مهلک در بدن خود آگاهی پیدا کنید.

۲- همان طور که قبلا اشاره کردیم، فقر در بورکینافاسو بیداد می کند، بنابراین عجیب نیست اگر جرم و جنایات بسیاری در این منطقه اتفاق بیوفتد، اما باکمی احتیاط می توانید از آسیب در برابر این حوادث جلوگیری کنید. یکی از این اقدامات به تنهایی تردد نکردن در شهر است.

۳- آب لوله کشی در این کشور قابل شرب نیست و باید از آب معدنی برای آشامیدن استفاده کنید.

سفر به بورکینافاسو

خلاصه

بورکینافاسو یکی از کشور های آفریقایی ست که به عنوان مرکزی برای فقر و محرومیت در میان جهانیان شناخته می شود، بنابراین بسیاری از مردم تمایلی برای سفر به آن ندارند؛ اما همین کشور می تواند بهشت بسیاری از ماجراجویان باشد.

بنابراین اگر شما هم عاشق سفر و به کشورهای آفریقایی، سافاری و تماشای حیوانات هستید، بورکینافاسو می تواند یکی از انتخاب های متفاوت شما برای سفر باشد.

شما می توانید  برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل به سایت گردشگری سفرمی مراجعه نموده و سفری لذت بخش و خاطره انگیز را تجربه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 353 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.