فیروز سیر راهنمای سفر به شهر دوسلدورف آلمان - فیروز سیر

تاریخ انتشار: جمعه, ۲ شهریور ۱۳۹۷

راهنمای سفر به شهر دوسلدورف

شهر دوسلدورف در غرب کشور آلمان واقع شده و پایتخت ایالت نوردراین-وستفالن (Nordrhein-Westfalen) است. نام این شهر هیجان انگیز و بسیار تمیز از نام رود دوسل (Dussel) که به رودخانه راین می‌پیوندد گرفته شده است.

راهنمای سفر به شهر دوسلدورف آلمان

دوسلدورف پایتخت مد و هنر آلمان است و در کنار نام‌های متفاوتی که برای آن در نظر گرفته شده این شهر جذاب و رویایی به نام شهر کافه‌ها نیز شناخته می‌شود.

دوسلدورف آلمان ۲۱۷ کیلومتر مربع مساحت و در حدود ۶ میلیون و دویست هزار نفر جمعیت دارد. بندر شهر دوسلدورف که در کنار شهر قدیمی رودخانه راین قرار دارد در ده سال اخیر پیشرفت‌های چشمگیری داشته، به همین دلیل این شهر از لحاظ تجاری و اقتصادی رونق بسیاری گرفته است.

راهنمای سفر به شهر دوسلدورف آلمان

گذری بر تاریخ دوسلدورف آلمان

شهر دوسلدورف آلمان در قرن‌های هفتم و هشتم میلادی یک روستا بوده و با وجود خاک حاصلخیز و مجاورت با رود سل و رودخانه راین مکان مناسبی برای ماهیگیری و کشاورزی محسوب می‌شده، تا این که در سال ۱۲۸۸ به دستور کنت آدولف پنجم این روستا به شهر تبدیل شده است.

گذری بر تاریخ دوسلدورف

 این شهر زیبا در سال‌های ۱۸۰۵ و ۱۸۱۵ از مراکز حکومتی ناپلئون بناپارت محسوب می‌شده و پس از شکست ناپلئون در جنگی که در سال ۱۸۱۵ رخ داده است، پروس ها حکمرانی دوسلدورف را در اختیار داشته‌اند و پس از فراز و نشیب‌های فراوان در سال ۱۹۶۴ دوسلدورف آلمان مستقل شده و امروزه به عنوان مرکز ایالت نوردراین-وستفالن شناخته می‌شود.

آب و هوای دوسلدورف آلمان

آب و هوای دوسلدورف آلمان بی‌شباهت به سایر شهرهای اروپایی نیست و بارش باران در این شهر در حدود ۷۹۷ میلی‌متر بوده و بارش برف به ندرت دیده می‌شود؛ بنابراین با وجود میانگین دمای ده درجه سانتی گراد می‌توان آب و هوای دوسلدورف را متعادل در نظر گرفت. هر چند در تابستان­ها آب و هوایی گرم در این شهر مشاهده می‌شود.

آب و هوای دوسلدورف آلمان

زبان، دین و فرهنگ مردم دوسلدورف آلمان

مردم دوسلدورف مانند سایر مردم ساکن این کشور به زبان آلمانی سخن میگویند و زبان انگلیسی به عنوان دومین زبان این منطقه محسوب می‌شود، اگر چه به دلیل مهاجرانی که در این شهر اقامت دارند استفاده از زبان‌های کردی، ترکی و… نیز در بین مردم مشاهده می‌شود.

ساکنین دوسلدورف آلمان دین مسیحیت را به عنوان دین رسمی پذیرفته‌اند و از پیروان مذهب کاتولیک محسوب می‌شوند؛ اما در کنار مسیحیان ساکن در این منطقه پیروان دیگر دین‌ها مانند بوداییان، یهودیان و مسلمانان نیز مشاهده می‌شوند که به نسبت تعداد مسلمانان پس از مسیحیان در این شهر بیشتر از پیروان دیگر ادیان است.

زبان، دین و فرهنگ مردم دوسلدورف آلمان

خورد و خوراک در دوسلدورف آلمان

 با توجه به این که توریست‌ها علاقه زیادی به تست کردن طعم غذاهای متنوع دارند، انتخاب یک رستوران از بین رستوران‌های مختلف شهر دوسلدورف آلمان تا حدودی سخت به نظر می‌رسد؛ زیرا رستوران مورد نظر باید علاوه بر ارائه غذاهای خوش طعم و متنوع دارای قیمت مناسبی نیز باشد. تا گردشگران بدون نگرانی از بابت افزایش هزینه‌های جانبی سفرشان بتوانند طعم غذاهای آلمانی را امتحان کنند.

خورد و خوراک در دوسلدورف آلمان

در سطح شهر دوسلدورف رستوران‌های زیادی از جمله رستوران Sansibar، رستوران DOX، رستوران BOB & MARY و… مشاهده می‌شوند که هر یک از آن‌ها غذاهای بین المللی و ویژه را با دستورالعمل خاصی ارائه می‌کنند. به عنوان مثال رستوران BOB & MARY با وجود دکوراسیون شیک و معماری متفاوتی که دارد، برای علاقه‌مندان به غذاهای فست فودی گزینه مناسبی می‌باشد. در این رستوران می‌توانید طعم یک همبرگر بی‌نظیر را در کنار سالاد تازه، سس‌های ویژه و … امتحان کنید.

 انتخاب رستوران بنا بر ذائقه افراد متفاوت خواهد بود، بنابراین قبل از سفر به دوسلدورف آلمان لیست رستوران‌های این شهر و غذاهایی که ارائه می‌کنند را بررسی کنید تا بتوانید در سفر غذای دلخواهتان را انتخاب کرده و نوش جان نمایید.

خورد و خوراک در دوسلدورف آلمان

 اقامت در دوسلدورف آلمان

اقامت در یک هتل مناسب می‌تواند خستگی سفر را از بین ببرد و یک سفر تفریحی لذت بخش و هیجان انگیز را برای توریست‌ها رقم بزند. در ادامه چند هتل این شهر برای آشنایی بیشتر معرفی شده‌اند.

هتل Living Medière Derag

هتل Living Medière Derag در قلب شهر دوسلدورف آلمان و بین رودخانه راین و منطقه پر جنب و جوش قدیمی این شهر واقع شده است. معماری خاص و متفاوت هتل بیشتر توریست‌ها را به سوی خویش جذب می‌کند تا این مکان را برای اقامتشان در نظر داشته باشند. این هتل علاوه بر خدمت پذیرش ۲۴ ساعته دارای وای فای رایگان، حمام اختصاصی و تلویزیون کابلی در اتاق‌ها می‌باشد.

هتل Living Medière Derag

هتل Living Medière Derag

هتل InterContinental

هتل InterContinental در خیابان Königsallee واقع شده است و دارای دکوراسیونی خلاقانه و امکانات بی‌نظیری برای مسافران می‌باشد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ارائه وای فای رایگان، قهوه و چای رایگان، مرکز تناسب اندام، درب‌های ضد صدا و حمام اختصاصی در اتاق‌ها اشاره کرد.

هتل InterContinental

جاذبه‌های گردشگری دوسلدورف آلمان

جاذبه‌های گردشگری دوسلدورف آلمان هر توریستی را وادار می‌کنند که هر صبح از هتل خارج شده و تا پاسی از شب را در محیط بیرون بگذراند. در ادامه برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این منطقه معرفی شده‌اند.

کونست پلست | Kunstpalast

موزه کونست پلست که به نام موزه هنر نیز شناخته می‌شود بیش از ۷۰ هزار اثر از هنرمندان قرن سوم قبل از میلاد تاکنون را که شامل نقاشی‌های متعدد و مجسمه‌های منحصر به فرد می‌باشد در قلب خویش جای داده است.

کونست پلست | Kunstpalast

Kunstpalast

باغ ژاپنی نُرد پارک | Nordpark’s Japanese Garden

باغ ژاپنی نُرد پارک نیز یکی از جاذبه‌های گردشگری دوسلدورف آلمان است. گذرگاه‌های پهن، علفزارهای وسیع و آب و هوایی دلپذیر از ویژگی‌های منحصر به فرد این باغ محسوب می­شود. هنگام قدم زدن در باغ ژاپنی نُردپارک می‌توانید سری هم به موزه آکوازو لوبک بزنید و از آثاری که در این موزه وجود دارند بازدید به عمل بیاورید.

باغ ژاپنی نُرد پارک | Nordpark's Japanese Garden

باغ ژاپنی نُرد پارک | Nordpark's Japanese Garden

اشلاس بنرت | Schloss Benrath

اشلاس بنرت نیز به عنوان یکی از خاص‌ترین جاذبه‌های گردشگری دوسلدورف آلمان مورد توجه توریست‌های بسیاری قرار می‌گیرد. این کاخ در فاصله ده کیلومتری شهر دوسلدورف واقع شده و قدمت آن به سال‌های ۱۷۵۶ تا ۱۷۷۳ باز می‌گردد. توریست‌ها علاوه بر بازدید از آثار درونی کاخ می‌توانند در باغ‌های اطراف آن نیز قدم بزنند و سفر تفریحی لذت بخش تری را داشته باشند.

اشلاس بنرت | Schloss Benrath

اشلاس بنرت | Schloss Benrath

شهر دوسلدورف آلمان در کنار رودخانه راین واقع شده و دارای بندرگاهی پررونق است. همچنین این شهر زیبا و تمیز به نام پایتخت مد و هنر  اروپا نیز به شهرت رسیده است و به واسطه برگزاری جشنواره راین هر ساله پذیرای ۴٫۵میلیون توریست از سر تا سر جهان می باشد.

شما می توانید برای خرید بلیط هواپیما تهران دوسلدورف چارتری و یا سیستمی و همچنین رزرو هتل دوسلدورف به سایت گردشگری سفرمی مراجعه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 283 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.