فیروز سیر راهنمای سفر به شهر مونیخ - فیروز سیر

تاریخ انتشار: سه شنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۷

آشنایی با شهر مونیخ

شهر مونیخ که به عنوان سومین شهر بزرگ کشور آلمان شناخته می شود، بر روی دشت های مرتفعی به ارتفاع ۵۲۰ متر و در جنوب این کشور واقع شده است. مونیخ پایتخت ایالت باواریا می باشد و به عنوان شهر راهبان، شهر بزرگ ترین فستویال ها و شهر فوتبال در اروپا، شهرت یافته است. مساحت شهر مونیخ، ۳۱۰٫۴ کیلومتر مربع می باشد و جمعیتی در حدود ۱٫۴ میلیون نفر را در خود جای داده است. این شهر زیبا که امروزه به عنوان یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری اروپا شناخته می شود، ترکیبی از جاذبه های طبیعی خیره کننده، معماری خارق العاده، جاذبه های تاریخی منحصر به فرد و همچنین تکنولوژی و ورزش را، برای افراد به ارمغان می آورد و توجه بسیاری از گردشگران از سراسر دنیا را به خود جلب می نماید.

آشنایی با شهر مونیخ

 مونیخ غالبا در لیست ۱۰ شهر برتر دنیا از نظر جذب توریست و گردشگر قرار می گیرد و در این رقابت تنگاتنگ همواره، حرفی برای گفتن دارد. لازم به ذکر است که زبان رسمی مردم این شهر آلمانی می باشد و این مساله شاید، باعث نگرانی برخی گردشگران در سفر به این شهر شود. لیکن اکثر مردم این شهر و به ویژه نسل جوان ساکن در آن، آشنا به زبان انگلیسی می باشند و همچنین وجود لیدرها به گردشگران کمک می کند تا با مردم این شهر ارتباط برقرار نمایند. واحد پول شهر مونیخ ، همچون دیگر شهرهای کشور آلمان، یورو می باشد و این شهر از نظر زمانی، ۲ و نیم ساعت از شهر تهران عقب تر است.

آشنایی با شهر مونیخ

در ادامه همراه سفرمی سامانه آنلاین خرید بلیط هواپیما چارتری و سیستمی و رزرو هتل باشید تا اطلاعات کامل و جامعی در خصوص هتل ها، مراکز خرید و جاذبه های گردشگری مونیخ بدست آورید .

بهترین زمان سفر به شهر مونیخ

برای اطلاع از بهترین زمان سفر به شهر مونیخ بهتر است تا ابتدا با شرایط آب و هوایی این شهر آشنا شویم و ویژگی های اقلیمی این شهر اروپایی را بشناسیم. مونیخ دارای آب و هوای قاره ای می باشد که به خاطر قرار گرفتن در ارتفاعات،کمی تعدیل شده است. زمستان های این شهر از اواخر ماه مهر آغاز می شود و تا پایان اسفند ادامه می یابد. دمای هوا در میانه ی زمستان کمی آزار دهنده است و بارش باران های ناگهانی از ویژگی های این شهر در تمام فصول می باشد. تابستان های شهر مونیخ نیز گرم و مرطوب می باشد و میزان رطوبت در این شهر بسیار زیاد است. شواهد نشان می دهد که بهترین زمان سفر به شهر مونیخ از ماه اسفند تا ماه خرداد می باشد و جالب است بدانید که تعداد گردشگران در این ماه ها بسیار کم است. آب و هوای شهر مونیخ در این ماه ها، متعادل است و خلوت بودن شهر باعث می شود تا تمامی گردشگران، به بیشترین سطح از رضایتمندی، در سفر خود دست یابند. لیکن اگر به دنبال پرطرفدارترین فصل سفر به شهر مونیخ هستید باید بدانید، که فصل تابستان از شلوغ ترین فصول سال در این شهر است و تعداد گردشگران در فصول گرم سال، به حداکثر تعداد ممکن می رسد.

بهترین زمان سفر به شهر مونیخ

چرا باید به شهر مونیخ سفر کنیم؟

  • گشت و گذار در طبیعت زیبای شهر مونیخ
  • بازدید از موزه های منحصر به فرد و بناهای تاریخی به جا مانده از جنگ جهانی دوم
  • بازدید از پارک ها و باغ وحش های موجود در مونیخ
  • شرکت در فستیوال ها و جشنواره ها
  • شرکت در رویدادهای ورزشی
  • بازدید از جاذبه های گردشگری شهر مونیخ، کاخ ها و برج های مشهوری همچون برج ساعت

چرا باید به شهر مونیخ سفر کنیم؟

آشنایی با سوغات و غذاهای محلی مونیخ

یکی از مهم ترین مسائلی که در سفر به شهرها و کشورهای مختلف جهان، مورد توجه گردشگران قرار می گیرد، آشنایی با غذاهای محلی آن منطقه و همچنین شناخت تولیدات بومی آن شهر و یا کشور جهت خرید سوغات می باشد. سفر به مونیخ تجربیات خارق العاده ای را در زمینه ی چشیدن غذاهای لذیذ محلی با خود به همراه می آورد و همچنین خوراکی ها و اشیای متنوعی را تحت عنوان سوغات در اختیار گردشگران قرار می دهد. کلم ترش، اشترودل سیب،  ژرمکندول با سس وانیلی، گوشت مخصوص با کلم گنده قرمز، چربی گوشت مخصوص و شیرینی با سوسیس از جمله محبوب ترین و معروف ترین غذاهای محلی شهر مونیخ می باشند که خوردن و چشیدن آن ها به تک تک گردشگران توصیه می شود.

غذا در شهر مونیخ

در مورد خرید سوغات از شهر مونیخ نیز، لازم است بدانید که خرید شکلات با برند Heilemann، قهوه ی Dallmayr، پاستیل خرسی، پوشاک سنتی آلمان و همچنین خرید یادگاری هایی از باشگاه ورزشی بایرن مونیخ، از بهترین گزینه های سوغات در این شهر به شمار می آیند و طرفداران بسیار دارند.

سوغات مونیخ

هزینه ی سفر به مونیخ

سفر به مونیخ، با توجه به زمان سفر و فصلی که انتخاب کرده اید، هزینه های متفاوتی را برایتان به همراه می آورد. اما همواره به خاطر داشته باشید که شهر مونیخ شهر ارزانی نیست و هزینه ی اقامت در آن، خورد و خوراک، حمل و نقل، تفریح و سرگرمی ، مبالغ قابل توجهی را به خود اختصاص می دهند. یکی از اصلی ترین هزینه های هر سفری معمولا، هزینه ی هتل و یا اقامتگاه است. مونیخ دارای هاستل ها، هتل ها و آپارتمان های کرایه ای متنوعی برای گردشگران می باشد ک هر یک هزینه ی خاص خود را دارند. ارزان ترین نوع اقامت که اقامت در هاستل های چند تخته است، ۲۵ یورو هزینه دارد و اقامت در هتل ها، ۹۵ الی ۱۵۰ یورو تخمین زده می شود.

هزینه ی سفر به مونیخ

خورد و خوراک در شهر مونیخ

 خورد و خوراک در مونیخ نیز چندان ارزان نیست و گردشگران غالبا ترجیح می دهند تا از خوردن وعده های غذایی در رستوران های لوکس خودداری نمایند. ارزان ترین وعده ی غذایی در رستوران های بومی و محلی شهر مونیخ، ۷ الی ۱۵ یورو می باشد.

خورد و خوراک در شهر مونیخ

خورد و خوراک در شهر مونیخ

حمل و نقل در مونیخ

هزینه های حمل و نقل در شهر مونیخ نیز، با توجه به نوع وسایل حمل و نقل عمومی که گردشگران بر می گزینند، متفاوت است و استفاده از اتوبوس ها که ارزان ترین نوع تردد در شهر هستند، هزینه ای در حدود ۶ یورو در روز را، به همراه دارد. از دیگر هزینه های رایج در این شهر، هزینه های مربوط به ورودی جاذبه های گردشگری مونیخ می باشد که به طور میانگین در حدود ۱۰ یورو می باشد.

حمل و نقل در مونیخ

بهترین هتل های شهر مونیخ

همان طور که در قسمت بالا اشاره کردیم، شهر مونیخ، شهری توریستی می باشد و همین مساله باعث شده است تا هتل های متعددی را در خود جای دهد و بدین ترتیب امکان اقامت در این شهر را، برای تمامی گردشگران با سلایق و بودجه های متنوع، فراهم نماید. در ادامه به معرفی تعدادی از محبوب ترین هتل های شهر مونیخ خواهیم پرداخت و شما را با امکانات و خدمات هر یک از آن ها آشنا خواهیم نمود.

هتل Hotel Vier Jahreszeiten

این هتل ۵ ستاره، در یکی از بهترین مناطق شهر مونیخ واقع شده است و همین مساله، محبوبیت آن در بین گردشگران را، چند برابر نموده است. خدمات و امکانات رفاهی این هتل در بالاترین سطح ممکن می باشد که از میان آن ها می توان، به دارا بودن مرکز سلامت و آب گرم، سونا، ماساژ، سولاریوم، حمام ترکی و سونای بخار و استخر سرپوشیده اشاره کرد. این هتل دارای ۳۰۳ اتاق مجزا می باشد و اقامت در آن، اوقات خوشی را برای گردشگران به ارمغان می آورد.

هتل Hotel Vier Jahreszeiten

هتل Hotel Vier Jahreszeiten

هتل Hotel Atlas München

این هتل که یکی از بهترین هتل های ۴ ستاره ی شهر مونیخ است، از دسترسی های فوق العاده ای بهره می برد و دارای امکانات رفاهی بسیار متنوعی، همچون سالن ماساژ، سونا، حمام ترکی و اتاق هایی با مبلمان عالی می باشد.

هتل Hotel Atlas München

هتل Hotel Atlas München

هتل کنکرد | Concorde Hotel

هتل کنکرد، از هتل های ۴ستاره ی شهر مونیخ می باشد که مورد توجه گردشگران زیادی قرار گرفته و از دسترسی های مفیدی بهره می برد. این هتل دارای ۷۱ اتاق مجزا می باشد و محیطی گرم و صمیمی را برای میهمانان خود به ارمغان می آورد.

هتل کنکرد | Concorde Hotel

هتل آلپن مونیخ | Alpen Hotel München

این هتل ۴ستاره نیز، در میان هتل های محبوب شهر مونیخ قرار گرفته است و از امکانات و خدمات رفاهی متنوعی بهره می برد. اقامت در این هتل به تمامی گردشگران توصیه می شود و دسترسی های فوق العاده ی آن باعث می شود تا به راحتی از جاذبه های گردشگری این شهر، بازدید نمایند.

هتل آلپن مونیخ | Alpen Hotel München

هتل آلپن مونیخ | Alpen Hotel München

نحوه ی انتقال از فرودگاه به هتل های شهر مونیخ

فرودگاه بین المللی مونیخ (Flughafen München)، که به عنوان اصلی ترین فرودگاه این شهر شناخته می شود، دومین فرودگاه پر رفت و آمد کشور آلمان می باشد و سالانه، در حدود ۴۰ میلیون مسافر را جا به جا می نماید. این فرودگاه در فاصله ی ۲۸ کیلومتری از شهر مونیخ واقع شده است و دارای دسترسی های متعددی به مرکز شهر می باشد. مسافران پس از فرود آمدن در این فرودگاه می توانند، یکی از گزینه های مترو، اتوبوس و یا تاکسی را جهت انتقال به هتل و اقامتگاه خود برگزینند و به آسان ترین شکل ممکن به مقصد نهایی خود برسند.

نحوه ی انتقال از فرودگاه به هتل های شهر مونیخ

لذت خرید کردن در شهر مونیخ

گشت و گذار در مراکز خرید شهر مونیخ، بازدید از ویترین ها و خرید اشیا و لوازم مختلف از برندهای معتبر دنیا، از جمله فعالیت هایی است که مورد توجه گردشگران بسیاری از سراسر دنیا قرار می گیرد. شهر مونیخ دارای ۴ مرکز خرید عظیم الجثه می باشد که هر یک در حدود ۱۲۰ فروشگاه مختلف را در خود جای داده اند و بازدید از آن ها به تک تک افرادی که به این شهر سفر کرده اند توصیه می شود. این مراکز خرید عبارتند از:  OEZ Olympia، Riem Arcaden، Neuperlach pep Munich و Pasing Arcaden که مساحت بسیار زیادی را به خود اختصاص داده اند و در کنار داشتن فروشگاه های متعدد، از کافه ها و رستوران های متنوع نیز برخوردار می باشند.

لذت خرید کردن در شهر مونیخ

آشنایی با جاذبه های گردشگری شهر مونیخ

کلیسای فرانکیرچ | Frauenkirche

کلیسای فرانکیرچ که در سال ۱۴۸۸ ساخته شده است، با شکوه ترین کلیسای ایالت باواریا، و همچنین از اصلی ترین جاذبه های گردشگری شهر مونیخ به شمار می آید. برج های این کلیسا دارای ارتفاعی در حدود ۱۰۰ متر می باشند و تمامی بازدید کنندگان را، مجذوب خود می نمایند.

کلیسای فرانکیرچ | Frauenkirche

باغ انگلیسی | English Garden

باغ انگلیسی که به عنوان بزرگ ترین فضای سبز کشور آلمان شناخته می شود، دارای درختان و گیاهان منحصر به فردی می باشد که فضایی خارق العاده را رقم زده اند. این باغ در سال ۱۷۸۵ و با اهداف نظامی تاسیس شده و به مرور زمان تغییر کاربری یافته است و هم اکنون تفرجگاهی برای عموم مردم می باشد. این پارک فضای مناسبی را برای پیک نیک، پیاده روی و گذراندن اوقات فراغت در روزهای تعطیل و آفتابی فراهم می نماید و بسیار محبوب و پرطرفدار می باشد.

English Garden

میدان مارین پلاتز | Marienplatz

این میدان که از گذشته های دور تا به امروز، به عنوان اصلی ترین میدان شهر مونیخ شناخته می شود، بسیاری از بناهای تاریخی و اماکن دیدنی را در خود جای داده است. گردشگران با مراجعه به این میدان می توانند، از  فواره ی ماهی موجود در این میدان، تالار با شکوه شهر قدیم مونیخ، مجسمه های عظیم الجثه ی برنزی، فروشگاه ها، کافه و رستوران های موجود در اطراف میدان دیدن نموده و اوقات خوشی را تجربه نمایند.

میدان مارین پلاتز | Marienplatz

باغ وحش هلابرون | Hellabrunn Zoo

باغ وحش هلابرون که یکی از برترین باغ وحش های اروپا است، یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری ایالت باواریا و شهر مونیخ به شمار می آید و همواره گردشگران بسیاری از سراسر دنیا را، به خود جذب می نماید. شواهد و مدارک نشان می دهند که بیش از ۱۹ هزار حیوان از ۷۵۷ گونه ی مختلف، در این باغ وحش زندگی می کنند و تماشای آن ها خاطره ای فراموش نشدنی را برای افراد به ارمغان می آورد.

باغ وحش هلابرون | Hellabrunn Zoo

لازم به ذکر است که جاذبه های گردشگری شهر مونیخ، تنها به موارد بالا خلاصه نمی شوند و اماکنی همچون  تئاتر کوویلیز (Cuvilliés Theater)، کلیسای سنت پیتر (St. Peter’s Church)، پارک المپیک (Olympic Park) و کاخ نیمفنبورگ (Nymphenburg Palace) نیز از جاذبه های گردشگری شهر مونیخ به شمار می آیند و بازدید از آن ها به تمامی گردشگران توصیه می شود. با سایت گردشگری سفرمی همراه باشید تا اطلاعات کامل و جامعی را در خصوص شهرهای مختلف اروپایی به دست آورید و با خواندن مقالات تهیه شده در این سایت، مناسب ترین مقصد برای سفر خود را پیدا کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 407 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.