فیروز سیر راهنمای سفر زمینی به ترکیه - فیروز سیر

یکی از تفریحاتی که در بین افراد رواج دارد، سفر است. مسافرت کردن در شرایط مختلف می‌تواند باعث بهبود روحیه و همچنین آشنا شدن با فرهنگ‌های مختلف در شهرها و کشورها شود. راه‌های مختلفی برای سفر کردن وجود دارد. برای سفر در داخل کشور، می‌توانید از خودرو شخصی، اتوبوس، قطار و یا هواپیما استفاده کنید. اکثر افراد برای سفر به کشورهای خارجی، ترجیح می‌دهند از هواپیما استفاده کنند. اما برخی افراد با توجه به روحیات ماجراجویانه خود، سفر زمینی را انتخاب می‌کنند.

در چند سال گذشته، همسایه کناریِ کشورمان ایران یعنی ترکیه به یکی از مقاصد محبوب و قابل توجه برای ایرانیان تبدیل شده است. سالیانه تعداد زیادی از مردم کشورمان به شهرهایی نظیر استانبول، آنتالیا و ترابزون سفر می‌کنند. برای رسیدن به این مقاصد راه‌های زیادی وجود دارد که یکی از بهترین‌های آن، استفاده از تورهای گردشگری نظیر تور ارزان ترابزون یا تور یا سفر زمینی به آنتالیا است. این تورها می‌توانند با هزینه‌ای به صرفه، شما را به این مقاصد برسانند و دغدغه برای هتل و بلیت هواپیما را تا حد بسیار زیادی کاهش دهند.

اما همانطور که گفتیم، بسیار افراد هم هستند که ترجیح می‌دهند سفری ماجراجویانه‌تر داشته باشند و در هزینه سفر هم صرفه‌جویی کنند. برای این کار می‌توان روش سفر زمینی را انتخاب کرد. از طرفی یکی از این مقاصد محبوب ایرانیان، آنتالیا می‌باشد. در ادامه قصد داریم در خصوص سفر زمینی به آنتالیا مواردی را ذکر کنیم.

 

فاصله تهران تا آنتالیا چقدر است؟

اگر قصد دارید سفر زمینی به آنتالیا را تجربه کنید، مهم است که در مورد فاصله تا آن شهر اطلاعات داشته باشید. اگر فرض کنیم که در تهران هستید، فاصله‌تان تا شهر آنتالیا در حدود ۲۴۴۰ کیلومتر است و اگر بدون توقف برانید، یک روز و ۵ ساعت در راه خواهید بود. اگر در شهرهای دیگر ساکن هستید، به راحتی می‌توانید با استفاده از نقشه‌هایی که در تلفن هوشمند وجود دارد، این فاصله و زمان را اندازه بگیرید.

مدارک رانندگی ضروری برای سفر زمینی به آنتالیا

پیش از این که با خودرو شخصی برای سفر زمینی به آنتالیا حرکت کنید، نیاز است تا حتما این سه مورد را انجام داده باشید:

۱- کابوتاژ یا کاپوتاژ کردن خودرو: این کار به این معنا است که اجازه خروج خودرو از کشور را دریافت کنید. بهتر است این فرایند را در شهری نزدیک به مرزی که قصد خروج از آن را دارید انجام دهید.

۲- گواهی‌نامه بین‌المللی: برای دریافت گواهی‌نامه رانندگی بین‌المللی می‌توانید به سامانه صدور آنلاین اسناد رانندگی بین‌المللی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی سر بزنید و مراحل مربوط با آن را طی کنید.

۳- پلاک بین‌المللی: پلاک بین‌المللی نیز توسط کانون جهانگردی و اتومبیلرانی صادر می‌شود. می‌توانید با استفاده از مدارکی که دارید، پلاک بین‌المللی خودرو را دریافت کنید.

 

توجه کنید که برای انجام مرحله ۲ و ۳، نیاز است تا مرحله ۱ یعنی کاپوتاژ خودرو را انجام داده باشید. همچنین برای انجام همه مراحل، نیاز است تا پاسپورت داشته باشید. در غیر این صورت در فرایند انجام کارهای ابتدایی سفر زمینی به آنتالیا، به مشکل برخورد خواهید کرد.

 

نکات ایمنی مهم پیش از سفر زمینی به آنتالیا

سفر همواره می‌تواند خطراتی برای مسافران داشته باشد. از خرابی خودرو گرفته تا بیماری و یا مواردی دیگر. به همین دلیل بسیار اهمیت دارد که قبل از شروع سفر زمینی با خودروی شخصیِ خود، موارد ایمنی را در نظر داشته باشید:

۱- همراه داشتن وسایل مرتبط با خودرو: بهتر است با توجه به شناختی که از خودرو خود دارید، قبل از سفر زمینی به آنتالیا، وسایلی که فکر می‌کنید ممکن است به کار بیاید را در صندوق عقب همراه داشته باشید. وسایلی نظیر جک، لاستیک زاپاس سالم و ابزارآلاتی مثل آچار و انبردست. این وسایل می‌توانند در موقعیت‌هایی که شاید فکرش را نکنید به کمک شما بیایند!

۲- همراه داشتن لوازم بهداشتی و امدادی: ضروری است لوازم بهداشتی و درمانی همراه داشته باشید. باند، چسب زخم، گاز استریل، بتادین و قرص‌هایی که بتوانند در موقعیت به شما کمک کنند. فراموش نکنید که قرار است مدتی طولانی در مسیر باشید و ممکن است نیاز باشد در لحظه کاری انجام دهید.

۳- همراه داشتن نقشه و وسایل مسیریابی: درست است که تلفن‌های هوشمند همواره همراه ما هستند اما ممکن است در نقاطی از مسیر، آنتن‌دهی و اینترنت را از دست بدهید و نیاز داشته باشید مسیریابی کنید. نقشه در این موقعیت به شما کمک خواهد کرد.

 

تور ارزان ترابزون، گزینه‌ای آسان‌تر برای سفر به ترکیه

با وجود این که سفر زمینی به آنتالیا هیجان بیشتری دارد، اما در نهایت میزان انرژی که از شما می‌گیرد بسیار زیاد است. مسیر طولانی و رانندگی طولانی‌مدت می‌تواند باعث شود که اثرات خستگی در شما ایجاد شود و نتوانید آنطور که باید از سفر خود لذت ببرید.

گزینه جایگزین برای این موضوع می‌تواند تور ارزان ترابزون باشد. ترابزون یک شهر ساحلی است که محیط تاریخی و طبیعی بسیار زیبایی دارد و در صورتی که تصمیم بگیرید با تور به این شهر سفر کنید، احتمالا زمان و انرژی بیشتری برای لذت بردن از مناطق گردشگری آن خواهید داشت.

از نقاط تاریخی و دیدنی ترابزون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • موزه ایا صوفیه
  • عمارت آتاترک ترابزون
  • دریاچه اوزون گل
  • بزتپه ترابزون
  • موزه ترابزون

 

به طور کلی استفاده از تور می‌تواند تا حد زیادی دردسرهای سفر نظیر خرید بلیت، رزرو هتل و هماهنگی گردش در شهر را کاهش دهد و با این کار انرژی بیشتری در شما ذخیره شود و بیشتر از سفر خود لذت ببرید.

با استفاده از اینترنت و جستجوی عباراتی نظیر تور ارزان ترابزون، تور ارزان وان و تور یا سفر زمینی به آنتالیا، گزینه‌های بسیار زیادی پیدا کنید و با مقایسه آن‌ها با هم، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

 

آژانس مسافرتی تایسیز پرواز پارسیان آماده است تا برای سفری دلچسب به ترکیه شما را همراهی کند. با استفاده از شماره ۰۲۱۴۵۸۱۳ و یا آدرس سایت http://taisizfly.com/ می‌توانید با این آژانس مسافرتی در ارتباط باشید.

 

 

 

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 205 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 22 ژانویه 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.