فیروز سیر رودخانه ی زیبای دانوب با گذر از چندین کشور اروپایی - فیروز سیر

تاریخ انتشار: پنجشنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۷

۴٫۸
/
۵
(
۲۶

امتیاز

)

درباره رودخانه دانوب چه می دانید؟

رودخانه دانوب یکی از زیباترین رودخانه های قاره اروپا است که از کوه های کشور آلمان سرچشمه گرفته و در نواحی دلتای دانوب به دریای سیاه منتهی می شود. منطقه دانوب در دوران باستان محل سکونت اقوامی به نام سکاها بوده است که بعدها شواهد حاکی از آن بود که این اقوام مردمانی ایرانی بودند که در جنوب قاره اروپا نشیمن داشتند. رودخانه دانوب به عنوان دومین رودخانه طولانی قاره اروپا محسوب می شود که سرچشمه اصلی آن در کنار باغ کاخ پرنس فورستنبرگ در حاشیه جنگل سیاه است که زمان پیدایش آن دست کم به ۱۵ سال قبل از میلاد باز میگردد. همراه سفرمی سامانه آنلاین خرید بلیط هواپیما سیستمی و چارتری و رزرو هتل باشید تا با رودخانه دانوب بیشتر آشنا شوید.

آشنایی با رودخانه دانوب

رودخانه زیبای دانوب، برای بسیاری از مردم آن منطقه بسیار خاطره ساز است. چرا که آهنگ های بسیار زیبا و معروفی در کنار آن در یک فضای بسیار زیبا و رمانتیک ساخته شده است. یکی از زیباترین آهنگ هایی که درباره رودخانه دانوب در کنار آن ساخته شده است آهنگ دانوب آبی ساخته هنرمند نامدار آن زمان به نام یوهان اشتراوسه است که بسیاری از مردم آن سرزمین با شعور و شعف بسیاری به این آهنگ گوش می دهند. سفر کردن به اروپا و ساعت ها نشستن در کنار رودخانه زیبا و رمانتیک دانوب یکی از بهترین لذت هایی است که گردشگران زیادی از آن صحبت می کنند. قایق سواری و عبور از مسیرها و منظره های بسیار زیبای آن، یکی از برنامه های فوق العاده ای است که می توان در کنار رودخانه دانوب برنامه ریزی کرد.

زیبایی های رودخانه دانوب

فعالیت فرهنگی رودخانه دانوب

فعالیت فرهنگی رودخانه دانوب بسیار وسیع و گسترده است. تا جایی که این رودخانه نقش بسیار مهم و اساسی را در پیدایش و توسعه تمدن و فرهنگ اروپا ایفا می کند. چشم اندازهای زیبا و بی نظیر این رودخانه، مدت های زیادی به عنوان مهد تمدن و فرهنگ و مرکز فعالیت های فرهنگی کشورهای اروپایی قرار گرفته است. رودخانه دانوب به فرهنگ هالشتات معروف است و نکته جالب توجه این است که این فرهنگ به عنوان نخستین فرهنگ شناخته شده در اروپای مرکزی به شمار می آید. مردمانی که کنار رودخانه دانوب زندگی می کردند این فرهنگ را به وجود آوردند. این مردم در تجارت آهن، مس و کهربا فعالیت داشتند و توانستند آن را به دیگر بخش های اروپا نیز گسترش دهند.

رودخانه ی دانوب

رودخانه دانوب از چه کشورهایی می گذرد

به طور کلی رودخانه دانوب از میان ۹ کشور اروپایی عبور می کند که در مسیر عبور خود، زیباترین مناظر و چشم اندازهای طبیعی را خلق می نماید. از جمله کشورهای اروپایی که در مسیر گذر این رودخانه قرار دارند را می توان به کشورهایی نظیر: اتریش، بلغارستان، کرواسی، آلمان، مجارستان، رمانی، اسلواکی، صربستان و اوکراین اشاره کرد. گردشگرانی که به رودخانه دانوب سفر کرده اند، آن را یکی از سحرانگیز ترین رودخانه های دنیا می دانند و معتقدند با صرفه جویی در میزان هزینه های خود، می توانند یکی از مهیج ترین سفرهای تاریخ را با رفتن به رودخانه دانوب تجربه کنند.

رودخانه دانوب از چه کشورهایی می گذرد

رودخانه دانوب با عبورش از ۹ کشور یاد شده، زیبایی و جذابیت محصور کننده ای را به تمامی آن ها می دهد. به خصوص کشور آلمان که تمامی فضای رمانتیکش را مدیون زیبایی های خیره کننده دانوب می داند. لازم به گفتن است که در مسیر این رودخانه زیبا، با تمامی توصیف های زیبایش دلتای دانوب قرار گرفته که این دلتا در بین کشورهای رومانی و اکراین واقع شده است. دلتای دانوب با مساحتی حدود۴۵۰۰ کیلومتر در زمره جاذبه های گردشگری این رودخانه محسوب می شود با قدرت خاصی که در جذب توریست ها و گردشگران در اقصی نقاط دنیا دارد و همچنین به سبب وجود حیات وحش مجهز و متشکل از انواع حیوانات و جانوران گوناگون، در سازمان جهانی یونسکو به عنوان میراث فرهنگ و تمدن قاره اروپا به ثبت رسیده است.

رودخانه ی زیبای دانوب

سفری رؤیایی به رودخانه دانوب

سفر به رودخانه دانوب به معنای حقیقت دادن به تمامی رؤیاهای زندگی است. از نظر تمامی مسافران و گردشگرانی که به کرانه های این رودخانه سفر کرده اند، دانوب یک رودخانه معمولی به نظر نمی رسد. فضای رمانتیک و شاعرانه و زیبایی که این رودخانه به وجود آورده خاطره یک سفر رویایی را به حقیقت پیوسته است که برای همیشه در ذهن ما به یادگار می گذارد. در کنار همه این ها، کفش های زیبا و آهنی دانوب یکی دیگر از جاذبه های گردشگری این رودخانه است به محض ورود به آن توجه تمامی گردشگران را به خود جلب می کند. دانوب و کفش های آهنی اش طی سال های بسیار طولانی میزبان شمار زیادی از گردشگران و توریست ها در اقصی نقاط دنیا است. این رودخانه تمامی شگفتی های دنیا را در خود خلاصه کرده و با چشم اندازهای منحصر به فردی که دارد مقاصد توریست ها و گردشگران را برای یک سفر خاطره انگیز و فراموش نشدنی نیز برآورده می نماید.

رودخانه دانوب

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 371 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.