فیروز سیر زیباترین کوچه ها و خیابان های جهان - فیروز سیر

تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۷

۳
/
۵
(
۳۵

امتیاز

)

با زیباترین خیابان ها و کوچه های جهان آشنا شوید!

کوچه ها و خیابان ها، از جمله اصلی ترین مولفه هایی هستند که به شهرها جان می دهند و پویایی، سرزندگی و نشاط را، از نقطه ای به نقطه ی دیگر شهر پیوند می دهند. کیفیت بصری کوچه ها و خیابان ها یکی از مهم ترین مسائلی است که در مدیریت و برنامه ریزی شهری مورد توجه قرار می گیرد و چه بسا شهرهایی که به خاطر داشتن زیباترین خیابان ها در جهان  ، از شهرتی مثال زدنی برخوردار گشته و توجه جهانیان را به خود جلب نموده اند. قدم زدن در کوچه ها و خیابان های زیبا، خود به تنهایی یکی از لذت بخش ترین فعالیت های روزانه توسط افراد مختلف به شمار می آید و گشت و گذار در زیباترین کوچه ها و خیابان های جهان، آرزوی قلبی بسیاری از جهانگردان و گردشگران است. با سفرمی سامانه آنلاین خرید بلیط هواپیما سیستمی و چارتری و رزرو هتل همراه باشید تا با تعدادی از زیباترین خیابان ها در جهان آشنا شده و عناصر زیبایی بخش هر یک از آن ها را بشناسید.

زیباترین خیابان های جهان

خیابان برگاگ بارلیمانی- ایرلند

با ورود به خیابان برگاگ، واقع در منطقه ی بارلیمانی کشور ایرلند، ناگهان احساس می کنید که به دنیایی غیر واقعی قدم گذاشته و در انیمیشنی رویایی در حال حرکت هستید. این خیابان منحصر به فرد، سراسر با درختان راشی که در دو طرف جاده کاشته شده اند، پوشانده شده است و اتومبیل های موجود در این خیابان، از میان گروه انبوهی از درختان راش، گذر می کنند.

خیابان برگاگ بارلیمانی- ایرلند

این خیابان یکی از مهم ترین خیابان های کشور ایرلند است و علاوه بر اینکه جزءِ زیباترین خیابان های جهان است، از تاریخچه ای غنی و پربار نیز بهره می برد. گذر از این خیابان به تمامی گردشگران توصیه می شود و تجربه ای خارق العاده را برای افراد رقم می زند.

خیابان برگاگ بارلیمانی- ایرلند

خیابان گالوپی بورانو- ایتالیا

از دیگر گذرگاه هایی که به عنوان زیباترین خیابان ها و کوچه های جهان شناخته می شود، خیابن گالوپی در منطقه ی بورانو، از توابع شهر ونیز می باشد که اهالی شهر را به کوچه ها و خیابان های دیگر جا به جا می نماید. این خیابان که دارای کانالی آبی است، از خانه ها و دیوارهای رنگی در اطراف خود بهره می برد و از ظاهری زیبا برخوردار است.

خیابان گالوپی بورانو- ایتالیا

خیابان گالوپی بورانو- ایتالیا

خیابان روتارگو چفچاون- مراکش

خیابان روتارگو که در شهر چفچفون کشور مراکش واقع شده است، از فضایی متفاوت و منحصر به فرد بهره مند است. وجود دیوار ها، پله ها و گلدان های آبی رنگ در این خیابان، نمایی خیره کننده را برای عابران به وجود آورده است و احساسی منحصر به فرد را، در آن ها زنده می کند. جالب است بدانید که عبور از این خیابان تا مدت ها برای همگان آزاد نبوده است، لیکن امروزه افراد به راحتی می توانند، در این خیابان آبی رنگ قدم زده و اوقاتی خوش و به یاد ماندنی را تجربه کنند.

خیابان روتارگو چفچاون- مراکش

خیابان روتارگو چفچاون- مراکش

خیابان شمبل یورک- انگلستان

منطقه ی یورک، یکی از مناطق قدیمی و تاریخی کشور انگلستان است و خیابان شمبلز که در این منطقه واقع شده است، از قدمتی دیرینه برخوردار است. قدمت این خیابان انگلیسی، به قرن ۱۴ میلادی باز می گردد و خانه ها و مغازه های موجود در آن، به همان سبک قدیمی بازسازی و حفاظت شده اند. قدم زدن در این خیابان که یکی از زیباترین خیابان ها و کوچه های جهان است، خرید از مغازه ها و فروشگاه های موجود در آن و گذراندن وقت در کافه ها و رستوران های موجود این خیابان، همه و همه از فعالیت های روزمره ای هستند که بسیار لذت بخش اند و خاطرات به یادماندنی را برای گردشگران به ارمغان می آورند.

خیابان شمبل یورک- انگلستان

خیابان شمبل یورک- انگلستان

خیابان لمبارد سانفرانسیسکو- آمریکا

خیابان لمبارد که همچون اثری هنری، در دل سانفرامسیسکو، می درخشد، خیابانی بر روی شیب تند می باشد که رانندگان را مجبور به کاهش سرعت کرده و به تماشای منظره ای دلفریب دعوت می نماید. گذر از خیابان لمبارد که بدون شک، از زیباترین خیابان ها و کوچه های جهان است، روح انسان را می نوازد و همچون یک تابلوی نقاشی زیبا، به انسان شادابی و سرزندگی می بخشد. سالانه گردشگران بسیاری پس از سفر به سانفرانسیسکو، به تماشای این خیابان زیبا و رانندگی در آن مشغول شده و تجربه ای بی نظیر را کسب می نمایند.

خیابان لمبارد سانفرانسیسکو- آمریکا

خیابان لمبارد سانفرانسیسکو- آمریکا

خیابان روکرمیکس پاریس- فرانسه

خیابان روکرمیکس، واقع در شهر پاریس، خیابلنی آرام و به دور از هیاهوی شهری می باشد که خانه های موجود در آن، از دیوارهای رنگی و بسیار زیبا بهره مندند. این خیابان ۱۴۴ متری، همواره پذیرای گردشگران بسیاری از اقصی نقاط جهان است و آن ها را به پیاده روی در بستری زیبا و آرامش بخش دعوت می نماید. اگر شما نیز به شهر پاریس سفر کرده اید، این خیابان را در نقشه پیدا کرده و به گشت و گذار در قسمت های مختلف آن بپردازید.

خیابان روکرمیکس پاریس- فرانسه

خیابان روکرمیکس پاریس- فرانسه

با وبلاگ گردشگری سفرمی همراه باشید و با مناطق دیدنی مختلف در اقصی نقاط جهان آشنا شوید تا سفرهای خود را با آگاهی هر چه بیشتر و همچنین کیفیت بهتری تجربه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 439 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.