فیروز سیر زیبایی بی نظیر کاخ موزه سعدآباد تهران - فیروز سیر

تاریخ انتشار: سه شنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۷

کاخ سعدآباد

کاخ سعدآباد مجموعه ای فرهنگی و تاریخی است که بخاطر عمارت ها و کاخ های زیبایش، به یکی از جاذبه های مهم گردشگری تهران تبدیل شده است. برای این که به کاخ سعدآباد بروید باید به شمالی ترین منطقه تهران بروید و در هوای خنک و دلنشین منطقه دربند، کاخ سعدآباد را تماشا کنید.

کاخ سعدآباد

همراه سفرمی سامانه آنلاین خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل باشید و با کاخ سعدآباد بیشتر آشنا شوید.

آشنایی با کاخ سعدآباد

کاخ سعدآباد در دوره قاجاریه بنا شده است و حدود صد و ده هکتار مساحت دارد. این کاخ استراحتگاه سلطنتی پادشاهان قاجار به شمار می آمد و برای مدتی هم به عنوان اقامتگاه محمدرضا شاه مورد استفاده قرار می گرفت. ۱۸ ساختمان در مجموعه کاخ سعدآباد وجود دارد که هر کدام از آن ها متعلق به یکی از اعضای خانواده شاهنشاهی بوده است. این کاخ های کوچک و بزرگ با نام های کاخ موزه ملت، کاخ موزه سبز، کاخ احمد شاهی، کاخ جدید ولیعهد رضا پهلوی، کاخ قدیم ولیعهد رضا پهلوی و کاخ هنرهای زیبا و … شناخته می شوند که برای تماشای هر کدام از آن ها باید بلیط های جداگانه ای تهیه کرد.

گشت و گذار در کاخ سعدآباد

گشت و گذار در کاخ سعدآباد

این کاخ در زیبایی بی نظیر است. امکان ندارد توریست های خارجی به تهران بیایند و از این مجموعه تاریخی و باشکوه دیدن نکنند. کاخ سعد آباد ۴ دوره تاریخی قاجاریه، پهلوی اول و پهلوی دوم و انقلاب اسلامی را پشت سر گذاشته است. با این که سالیان سال است از اقامت خاندان پادشاهی در این کاخ می گذرد اما همچنان مبلمان سلطنتی و پرده های زیبای آن جلوه گری می کنند. در مجموعه کاخ سعدآباد تنها کاخ ها نیستند که شما را حیرت زده می کنند. چشمه ها، قنات ها، گلخانه ها و موزه های هنری که در این مجموعه قرار گرفته اند همگی حیرت انگیزند. زمین های تنیس، سالن بولینگ، سینما و آمفی تئاتر روباز آن، مجموعه کاخ سعدآباد را متمایز از دیگر دیدنی های تهران کرده است. در این مجموعه ۱۱۰ هکتاری قدم بزنید و در هوای ییلاقی و طبیعت سرسبز این باغ، ریه هایتان را شستشو دهید.

گشت و گذار در کاخ سعدآباد

موزه های کاخ سعد آباد

موزه ماشین های سلطنتی

در کاخ سعدآباد موزه های بسیاری وجود دارد که هرکدام از آن ها جذابیت های خاص خود را دارند. اگر علاقه به ماشین های کلاسیک و سلطنتی دارید بهتر است به موزه اتومبیل های سلطنتی بروید تا با یکی از بهترین موزه های این کاخ آشنا شوید. در این موزه، اتومبیل های سلطنتی که شامل سه دستگاه رولز رویس، یک دستگاه اسپید باگی، پنج دستگاه بنز، یک اسنومبیل و کالسکه و شش عدد موتورسیکلت است، وجود دارند. خودروی بنز اس ال ۳۰۰ ای که در این موزه می بینید یکی از کمیابترین خودروهای کلاسیک جهان است که متعلق به فرح دیبا بوده است.

Royal Cars Museum

موزه فرشچیان

موزه فرشچیان نیز از دیگر موزه های این مجموعه است که ۵۰ اثر نگارگری از استاد فرشچیان در آن نگهداری می شود. هنردوستان برای تماشای این موزه در کاخ سعدآباد لحظه شماری می کنند.

موزه فرشچیان

موزه فرشچیان

موزه برادران امیدوار

موزه برادران امیدوار در این مجموعه متعلق به دو برادر به نام های عیسی و عبدالله امیدوار است که با شعار “همه متفاوت، همه خویشاوند” به جهانگردی پرداخته بودند و پیام صلح جهانی را در نقاط مختلف جهان ابلاغ کرده بودند. عیسی امیدوار به عنوان نخستین جهانگرد معاصر ایرانی توسط “دکتر کواک”  دبیر کل سازمان شهروند جهانی انتخاب شد و این موزه نیز به عنوان اولین موزه انسان شناسی در ایران در سال ۱۳۸۲ و در هفته جهانگردی، افتتاح شد. در این موزه عکس هایی از جهانگردی این دو برادر وجود دارد و در نگارخانه سوم این موزه، فیلم هایی از سفر برادران امیدوار به نمایش درآمده است. همچنین اهدایی ها و مجموعه وسایل کوچک و بزرگی از کشورهای برزیل، آنگولا، زنگبار و استرالیا و دیگر کشورهایی که این دو برادر به آن سفر کرده اند، وجود دارد که در میان آن ها سر کوچک شده انسان که اهدائی رییس قبیله جیوارو آمازون است، جالب و دیدنی است.

موزه برادران امیدوار

موزه برادران امیدوار

موزه برادران امیدوار

موزه ملت، کاخ سفید سعدآباد

رنگ سفید این کاخ که با سایر کاخ های دیگر متفاوت است، آن را به کاخ سفید مشهور کرده است. این کاخ به دستور رضاشاه در سال ۱۳۱۵ ساخته شد و امروزه یکی از بهترین موزه های کاخ سعدآباد است. زمانی که پا به این کاخ بزرگ می گذارید، فرش ۱۴۵ متری زیبایی را می بینید که سالن کاخ ملت را مزین کرده است. مجموعه بزرگی از سفالینه های ایرانی را در این موزه خواهید دید و کتاب های همچون شاهنامه و دیوان حافظ، کتاب های دعای کمیل و نسخه های خطی قرآن مجید نیز در موزه ملت نگهداری می شوند.

موزه ملت، کاخ سفید سعدآباد

موزه ملت، کاخ سفید سعدآباد

چگونه به کاخ سعدآباد برویم؟

برای تماشای مجموعه سعدآباد باید به میدان تجریش بروید و از میدان تجریش با تاکسی به میدان دربند بروید. در اینجا درب ورودی شمالی کاخ سعدآباد را می بینید. همچنین می توانید از خیابان سعدآباد در میدان تجریش پیاده روی کنید و به خیابان افراز و سپس به خیابان جاودان بروید و وارد خیابان طاهری شوید. درب ورودی غربی کاخ سعدآباد را خواهید دید. کاخ سعدآباد چندین درب دیگر دارد که دسترسی به کاخ را آسان تر کرده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 356 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.