فیروز سیر ساحل عاج کشور فیل ها ! - فیروز سیر

تاریخ انتشار: شنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۷

با ساحل عاج کشور فیل ها آشنا شوید !

“ساحل عاج” از کشورهای غربی در آفریقا است که “باموسوکرو” به عنوان پایتخت آن شناخته می شود. این کشور نزدیک به ۲۴ میلیون نفر جمعیت دارد که بالغ بر ۴۰ درصد از آن را قوم آکان تشکیل داده است. در ادامه همراه سفرمی سامانه آنلاین خرید بلیط هواپیما سیستمی و چارتری و رزرو هتل باشید و با با ویژگی های بیشتری از “ساحل عاج” آشنا شوید.

با ساحل عاج کشور فیل ها آشنا شوید !

ویژگی های جغرافیایی ساحل عاج

این کشور ۳۲۲۴۶۰ کیلومتر مربع مساحت دارد. همسایگان ساحل عاج از سمت شرق به کشور غنا و از سمت غرب به گینه و لیبریا و از شمال به بورکینافاسو و مالی و از جنوب به اقیانوس اطلس محدود می شود.

” سالاموسو” به عنوان بزرگترین دریاچه ساحل عاج شناخته می شود و “کوه نیمبا” بلندترین نقطه این کشور است که در غرب واقع شده است.

ویژگی های جغرافیایی ساحل عاج

ویژگی های ساحل عاج

تاریخ ساحل عاج

بازرگانان فرانسوی و پرتغالی در قرن ۱۵ میلادی برای به دست آوردن عاج فیل و تجارت برده پا به ساحل عاج گذاشتند. این کشور که مکان مناسبی برا به دست آوردن عاج فیل ها بود، رقابت گسترده ای را بین فرانسه و پرتغال به وجود آورد که در طی آن، بالاخره فرانسه موفق شد تا در سال ۱۸۹۳ میلادی این کشور را به مستعمره خود تبدیل کند.

تاریخ ساحل عاج

تاریخ ساحل عاجی ها

آب و هوای ساحل عاج

به طور کلی می توان  آب و هوای این منطقه را گرمسیری و مرطوب دانست. آب و هوا در بخش شمالی و جنوبی ساحل عاج کمی متفاوت است. به طوری که در بخش شمالی آن شاهد آب و هوایی نیمه استوایی هستیم، اما در بخش جنوبی آن آب و هوای استوایی به چشم می خورد. رطوبت در ساحل عاج به طور میانگین ۷۰ درصد است و سالانه ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰ میلی متر بارندگی دارد.

تقریبا درجه هوا در ساحل عاج ۲۸ تا ۲۹ درجه است که این منطقه را با رطوبت نسبتا زیادی که در آن حکم فرما است، به کشوری شرجی تبدیل کرده است.

آب و هوای ساحل عاج

مذهب ساحل عاجی ها

اغلب ساحل عاجی ها مسلمان هستند  که در طی آمار ۴۲٫۹ درصد از افراد این کشور را تشکیل می دهند. ۳۴ درصد مسیحی و مابقی از آیین های بومی پیروی می کنند.

مذهب ساحل عاجی ها

فیل ها در ساحل عاج

به دلیل صادرات بسیار زیاد عاج فیل ها، این منطقه را “ساحل عاج” نامیده اند. به طور کلی دو گونه فیل در دنیا وجود دارد که یک گونه آن به آفریقا تعلق دارد. متاسفانه در طی آمارگیری که در سال ۲۰۱۵ میلادی انجام شد، تعداد فیل های آفریقایی که برای به دست آوردن عاجشان کشته می شدند، ۴۲۰ هزار برآورد شد.

فیل ها در ساحل عاج

خطر انقراض فیل های آفریقایی

“اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت” اعلام کرده است که کشتن فیل های آفریقایی سیری صعودی دارد، به طوری که هر سال در مقایسه با سال گذشته بر تعداد آن افروده می شود. متاسفانه کشتن فیل های آفریقایی چنان سرعتی پیدا کرده است که پیش از زاد و ولد از بین می روند که همین امر آنها را به طور جدی با خطر انقراض روبه رو کرده است.

شکارچیان غیر قانونی که به طور گسترده در ساحل عاج به شکار مشغول هستند،  عامل اصلی انقراض فیل ها در یک یا دو دهه بعدی خواهند بود. اگرچه گروه های طرفدار محیط زیست هشدارهای جدی در رابطه با پیامدهای این عمل نادرست به شکارچیان داده اند، اما کماکان کشتن فیل های آفریقایی ادامه دارد. طرفداران محیط زیست بر این باورند که با برخوردی جدی تر و شدیدتر می توان با شکارچیان غیرقانونی و قاچاقچیان عاج فیل مقابله کرد.متاسفانه تا کنون چنین اتفاقی رخ نداده است و ما شاهد قاچاق هزاران تن عاج فیل به کشورهای مختلف هستیم. چین و تایلند را می توان از مشتریان اصلی عاج ها دانست. در این دو کشور عاج فیل ها با قیمت زیادی به فروش می رسد.

فیل ها در انقراض

استفاده از عاج فیل ها در گذشته

عاج فیل ها در گذشته مصارف علمی و تزئینی بسیار زیادی داشته است که رفته رفته با اختراع پلاستیک، در تولید برخی محصولات از آن استفاده نشد. در گذشته از عاج فیل ها برای تولید توپ بیلیارد، نی انبان، دکمه، دکمه های پیانو و سایر وسایل تزئینی استفاده می شد که پلاستیک، به جایگزین مناسبی برای عاج در تولیدات تبدیل شد.

عاج فیل

سوغات ساحل عاج

قهوه، کاکائو، نفت، پنبه، موز، آناناس و روغن خرما از مهم ترین خوراکی های صادراتی و سوغاتی ساحل عاج می باشند. اگر به این کشور سفر کردید، حتما قهوه های فوق العاده ان را تهیه کنید.

سوغات ساحل عاج

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 370 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.