فیروز سیر سارانداری مارماریس، جواهر ترکیه - فیروز سیر

تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۷ شهریور ۱۳۹۷

همه چیز درباره ساراندای مارماریس

اگر بخواهیم درباره جواهر بی همتای ترکیه صحبت کنیم بدون شک باید سراغ ساراندای مارماریس برویم. چرا که این شهر ساحلی زیبا و منحصر به فرد، با نشان دادن طیف های وسیعی از رنگ های روح نواز و همچنین با آفتاب طلایی و دریای فیروزه ای رنگ، مناظری را خلق کرده است که با وجود همه آن ها، خود را برازنده این لقب می کند. ساراندای مارماریس با تاریخ و تمدن پر باری که دارد یکی از شهرهای توریست پذیر ترکیه است که در ناحیه جنوب غربی آن و در ۴۵ کیلومتری مارماریس در کنار روستایی به نام سوگوت واقع شده است.

همه چیز درباره ساراندای مارماریس

موقعیت جغرافیایی ساراندای مارماریس و واقع شدن آن مابین سواحل دریایی مدیترانه و اژه موجب شده تا این شهر در طول قرون مختلف، از شهرت و اعتبار بسیار خاصی بهره مند شود. وجود جاذبه های گردشگری فراوان در کنار سواحل بندری زیبا و منحصر به فرد، زیبایی های طبیعی فوق العاده و امکانات تفریحی مفرج، وجود هتل های مجلل و شیک و بسیاری تسهیلات توریستی دیگر، این شهر را به بهشتی تبدیل نموده است که هر گردشگری با هر نوع سلیقه ای را برای گذراندن تعطیلات رؤیایی به سوی خود جذب می کند.

ساراندای مارماریس

تاریخ ساراندای مارماریس

شواهد به دست آمده حاکی از آن است که تاریخ ساراندای مارماریس به چیزی حدود ۶ قرن قبل از میلاد مسیح بازمی گردد. در واقع می توان گفت این شهر یکی از قدیمی ترین شهرهای کشور ترکیه است که طی قرون متفاوت، تحت سلطه تمدن های بسیاری قرار گرفته است. با رفتن به این شهر متفاوت و بازدید از آثار دیدنی آن متوجه می شوید که هنوز هم آثار تاریخی به جا مانده از تمدن های باستانی مختلف مانند مصر و آشور، مقدونیه، ایوان، سلجوقیان، روم و عثمانی و … در جاذبه های آن مشاهده می شود.

ساراندای مارماریس

جاذبه های ساراندای مارماریس

اگر بخواهیم درباره جاذبه های ساراندای مارماریس صحبت کنیم باید بگوییم این شهر با طبیعت و جاذبه های محصور کننده اش همان مکانی است که برای تمامی گردشگران و مسافران خود حرفی برای گفتن دارد. شهری که می توان تمامی زیبایی ها و جذابیت هایش را از نزدیک لمس کرد. طی سال های گذشته ساراندای مارماریس به عنوان مرکز بزرگی برای ماهیگیری و پرورش گل و گیاه شناخته می شد. اما امروزه به موجب وجود جاذبه های طبیعی و گردشگری متنوعی که اطراف آن را احاطه نموده است این شهر دیدنی و پر طرفدار را به یکی از مقاصد اصلی توریستی در ترکیه تبدیل نموده است.

از سوی دیگر به سبب نزدیکی ساراندای مارماریس به دریای مدیترانه و نیز وجود دو لنگرگاه اصلی سبب شده تا این شهر به عنوان یکی از مراکز اصلی غواصی و کشتی رانی به سراسر دنیا معرفی شود. از همین رو هر ساله شمار زیادی از هواداران غواصی و توریست هایی که علاقه زیادی به هیجان و تفریحات آبی داشته باشند، ساراندای ماراریس را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می کنند. از دیگر جاذبه های ساراندای مارماریس می توان به قلعه ساراندای مارماریس، حصار هیداس، ویرانه های آموس، آرامگاه سارینا در ساراندا و اسکله مارینا و .. اشاره کرد.

ساراندای مارماریس

شرایط آب و هوایی در ساراندای مارماریس

ساراندای مارماریس نیز همانند بسیاری از نقاط ترکیه، به موجب داشتن موقعیت جغرافیایی خاص و ساحلی بودن این شهر، دارای شرایط آب و هوایی مدیترانه ای می باشد. به طور عمده از تابستان های گرم و خشک و زمستان های معتدل و بارانی برخوردار است. می توان گفت ساراندای مارماریس در زمره معدود شهرهایی است که تقریباً در تمامی فصول سال از شرایط ایده آلی در جهت پذیرش مسافر و گردشگر برخوردار است. اما اوایل فصل بهار تا تمام شدن تابستان، بهترین فرصت برای رفتن به این شهر زیبا است.

شرایط آب و هوایی در ساراندای مارماریس

به موجب شرایط آب و هوایی مناسب ساراندای مارماریس، همواره یکی از وسوسه انگیز ترین برنامه های تفریحی و گردشگری به ویژه تفریحات دریایی برای مسافران مهیا است و تا هر اندازه که بخواهند می توانند به شنا، غواصی، موج سواری، قایق سواری و از همه ی آن ها جذاب تر و مهیج تر کشتی سواری به سوی سواحل ایچمیلر یا آب های شفاف تونوک بپردازند.

راه های ارتباطی با ساراندای مارماریس

از طریق راه های هوایی و جاده های زمینی می توان به منطقه خوش آب و هوا و ساحلی ساراندای مارماریس رفت و آمد نمود. مسافرانی که قصد دارند از راه جاده های زمینی به ساراندای مارماریس سفر نمایند می توانند از طریق سرویس های دقیق و منظم اتوبوس رانی که در ترمینال این شهر قرار گرفته اند اقدام به عمل آورند. لازم است بدانید که این ترمینال حدود ۲ کیلومتر با مرکز شهر ساراندای مارماریس فاصله دارد.

ساراندای مارماریس

اما کسانی که راه های هوایی را برای مقصد توریستی خود یعنی ساراندای مارماریس انتخاب نموده اند می توانند از طریق فرودگاه دالامان که یک فرودگاه معتبر بین المللی نیز می باشد در جهت سفر خود اقدام به عمل آورند. فرودگاه دالامان، با مساحتی حدود ۱۰۰ کیلومتر تا مرکز شهر فاصله دارد. ساعت فعالیت  و سرویس های منظم این فرودگاه ۷:۳۰ صبح تا ۲۲ شب می باشد.

اطلاعاتی درباره هزینه های ساراندای مارماریس

خوشبختانه باید گفت که تمامی هزینه های ساراندای مارماریس، ارزان تر از دیگر شهر های ترکیه می باشد. در واقع اگر قصد دارید یک سفری کاملاً اقتصادی و نیز دیدنی را در ترکیه تجربه نمایید ساراندای مارماریس می تواند بهترین گزینه انتخابی شما باشد. با وجود آنکه تنوع غذایی در ساراندای مارماریس بسیار زیاد است اما با پرداخت قیمت های کمتری، می توان مناسب ترین وعده غذایی را که متناسب با ذائقه غذاییتان باشد را خریداری نمایید.

ساراندای مارماریس

ساراندای مارماریس با داشتن ویژگی های بارز توریستی، سالانه گردشگران بی شماری را مجذوب خود می کند. این شهر با کوهستان های جادویی و دریای محصور کننده اش و همچنین با فراهم آوردن تمامی امکانات و تسهیلات گردشگری، به عنوان یکی از جذاب ترین شهر های ترکیه به تمامی جهانیان معرفی شده است. بنابراین اگر می خواهید سفری متفاوت تر از همیشه را تجربه کنید به شما توصیه می کنیم ساراندای مارماریس را از قلم نیندازید.

شما می توانید برای خرید بلیط هواپیما چارتری و سیستمی و رزرو هتل به سایت سفرمی مراجعه نموده و سفری خاطره انگیز و آسوده را تجربه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 344 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.